dwumasowych kół zamachowych Sachs
Ten cieszący się dużym powodzeniem produkt jest już dostępny w ofercie części zamiennych dla wszystkich typów pojazdów, od samochodów kompaktowych po minibusy.
Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota 206, po terenowego Volkswagena Tiguan. Poza wspomnianymi modelami, dwumasowe koła zamachowe marki Sachs można dostać praktycznie od ręki dla Fiata Bravo, Citroëna Xsara Picasso i Lancii Delta. Na rynku pojawiły się już modele dla aut średniej wielkości, takich jak VW Passat czy Toyota Avensis, ale też dla Mercedesów klasy E i C, a także vanów tej marki - Sprinter i Vito.
W porównaniu z konwencjonalnymi tłumikami drgań skrętnych, dwumasowe koła zamachowe są rozwiązaniem doskonalszym. Mimo coraz większej mocy współczesnych silników, spełniają rosnące wymagania użytkowników pojazdów w zakresie wygody i tłumienia hałasu. Dwumasowe koło zamachowe nie tylko zatrzymuje wytwarzane przez silnik drgania i skutecznie wycisza jego słyszalność w kabinie; pomaga też ograniczyć zużycie paliwa, ułatwiając płynną jazdę na niskich obrotach.
Dwumasowe koła zamachowe podnoszą również wygodę zmieniania biegów, gdyż czynność ta wymaga teraz użycia mniejszej siły. Wynika to z faktu, że tarcza sprzęgła, bez tłumika drgań skrętnych, posiada mniejszy moment bezwładności. Kolejną zaletą są małe rozmiary tego rodzaju części. Dzięki kołu dwumasowemu, łagodniej przebiega uruchamianie i zatrzymywanie silnika, a także współpraca ze sprzęgłem, i to zarówno typu dociskowego, jak i cięgłowego.
Instalacja i serwis
Koło DMF to niezwykle wytrzymały mechanizm o długiej żywotności. Warsztat powinien jednak sprawdzać je przy każdej wymianie sprzęgła. Wymiana koła dwumasowego staje się konieczna, jeżeli w pojeździe sprzęgło jest wymieniane już po raz drugi.
Kilka wskazówek dotyczących konserwacji:
- Do czyszczenia koła dwumasowego wolno używać wyłącznie ścierek nie zabrudzonych smarem ani olejem. Nie wolno w tym celu używać czyszczącego sprzętu ciśnieniowego, środków czyszczących w aerozolu ani sprężonego powietrza.
- Nie wolno regenerować powierzchni ciernych wtórnego koła zamachowego.
- Więcej informacji na temat serwisowania kół DMF można uzyskać, kontaktując się z infolinią techniczną firmy ZF Services lub zapoznając się z dostępną dla warsztatów broszurą pt. “Szkolenie techniczne: części samochodowe układu przenoszenia napędu. Budowa, działanie, diagnostyka” (ang. “Technical Training
- Automotive Components in the Powertrain - Design, operations, diagnostics”).
Komentarze (0)