Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowe oblicze i innowacyjna strategia Metelli
50. urodziny Metelli to doskonała okazja do zaprezentowania nowej, mocnej i niebanalnej strategii wyróżniającej zakład na rynku części zamiennych. Charakter produktów Metelli wyraża nowe hasło reklamowe: „Więcej niż części zamienne”, które doskonale oddaje strategię przyjętą przez firmę – innowacja i dynamika, jasność i transparentność, osobowość i rozpoznawalność.

Odświeżeniu oblicza firmy towarzyszy restyling czterech posiadanych przez nią marek: Metelli, KWP, Graf i Cifam, nabytych w ciągu lat działalności, które pozwoliły przedsiębiorstwu stać się mocnym punktem odniesienia dla niezależnego rynku części zamiennych, również dzięki konkurencyjnemu charakterowi takich czynników, jak: jakość produktów i ścisła współpraca z najlepszymi, wybranymi dystrybutorami, dając początek rozbudowanej, światowej sieci handlowej. Celem tego dopiero co sfinalizowanego projektu jest uzgodnienie i ujednolicenie czterech marek z wytycznymi zakładu poprzez przyjęcie form, rozmiarów i kolorów o niepowtarzalnym i charakterystycznym dla zakładu charakterze. Innowacją objęto wszystkie narzędzia komunikacyjne Grupy – od dokumentacji firmowej i handlowej po zaktualizowane kampanie reklamowe 2011/2012 z nowym hasłem, film o przedsiębiorstwie, opakowania i stronę internetową. Ta odnowa, której w roku 2012 towarzyszą także obchody 50. rocznicy założenia, jest częścią oczywistej ewolucji wizerunku, który musi dostosować się do aktualnych modeli komunikacji. Natomiast prawdziwą nowością jest wprowadzenie nowego planu: „Motoryzacyjna Pasja”, który od dzisiaj łączy wszystkie marki Grupy, a którego celem jest podkreślenie pasji dla własnej pracy. 50-lecie Grupy Metelli to niepowtarzalna okazja do uczczenia rozwoju włoskiego zakładu, który zaistniał w ponad 90 krajach i bez wątpienia zasłużył na miano lidera wśród producentów części samochodowych. Powstały przed laty warsztat mechaniczny skupia dziś trzy zakłady produkcyjne, oprócz biur handlowych i administracyjnych, gdzie na łącznej powierzchni 120.000 m2 pracuje 450 pracowników. Historyczna siedziba Metelli S.p.A. mieści się w Cologne, w prowincji Brescia. Każdego roku zakłady Metelli opuszcza około 20 milionów produktów, z których większość trafia na niezależny rynek części zamiennych. Poszerzenie linii przełożyło się na wzbogacenie oferty o 150 nowych elementów rocznie, dając łączną sumę ponad 10.000 nowych pozycji katalogowych.

Wydarzenia historyczne
- 1 sierpnia 1962 roku to data założenia firmy, natomiast w roku 1970 rozpoczyna się produkcja części zamiennych, z początku części silnikowych.
- W kolejnych latach firma poszerza gamę produktów, wprowadzając w 1975 roku także produkcję części hamulcowych oraz elementów sprzęgieł hydraulicznych.
- W roku 1991 uruchomiono produkcję przegubów równobieżnych.
- W 2001 roku, wraz z nabyciem Graf S.p.A., do produkcji zostają włączone również pompy wodne i tarcze hamulcowe.
- Nieustanne dążenie do poszerzania gamy produktów doprowadziło do wprowadzenia półosi w 1999 roku, bębnów hamulcowych oraz wstępnie montowanych zestawów szczęk hamulca w roku 2000, klocków hamulcowych w roku 2008, szczęk hamulcowych w roku 2010 i wreszcie zestawów z paskiem rozrządu i pompą wodną wprowadzonych na rynek w 2012 roku.

W ciągu wielu lat istnienia przedsiębiorstwo koncentruje swoją uwagę na produkcji spełniającej rynkowe oczekiwania, poszukując jednocześnie nowych dróg rozwoju Grupy, m.in. poprzez nabycie w 1993 roku Tergom S.r.l., firmy specjalizującej się w produkcji elementów gumowych czy też nabycie w roku 1999 udziałów General Ricambi S.p.A. – producenta półosi.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony