Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Nowe oblicze Varty
– wizyta w fabryce w Zwickau. Na początku lutego br. nasza redakcja uczestniczyła w spotkaniu prasowym koncernu Johnson Controls. Fabryka w Zwickau może się poszczycić ponad 100-letnią tradycją, a najnowsze inwestycje w fabryce stawiają ją w rzędzie największych na świecie zakładów produkujących akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat) – innowacyjnej technologii dla pojazdów o zmniejszonym zużyciu paliwa za pomocą systemów start-stop.

17 stycznia br. ruszyła nowa kampania koncernu Johnson Controls. Nowe oblicze marki VARTA, nowe logo, nowy slogan reklamowy („Pewny start to akumulator VARTA), nowy design produktów oraz całkowicie nowa witryna w Internecie – a to wszystko w ramach kampanii wizerunkowej o zasięgu europejskim.

- Nowe, trójwymiarowe logo Varta ma akcentować wiodącą rolę koncernu w wielu wymiarach aktywności i trzy elementy sukcesu marki, którymi są: precyzja technologii, innowacyjność, zaufanie do marki istniejącej na rynku od ponad 127 lat – zauważyła na wstępie spotkania Magdalena Broszkiewicz, Marketing Manager Johnson Controls Akumulatory Sp. z o.o. Mija 10 lat odkąd w zakładach Johnson Controls uruchomiono produkcję akumulatorów AGM. Od tego czasu przybyło przepisów i zaleceń zmuszających producentów samochodów do znacznej redukcji negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Zaostrzenie norm przybliżył Adam Potępa, Key Account Coordinator.


- Akumulator to dziś więcej niż sam demontaż i montaż. Przybywa rozdzielaczy, systemów – komplikacja stanowi wyzwanie dla nowoczesnego warsztatu. Koncepcja Start-Stop to nawet 4-5-krotnie więcej rozruchów, więc od tego wymaga się dużo większej wydajności i niezawodności – zauważył Adam Potępa. - Koncepcja Start-Stop, polegająca na wyłączaniu silnika w momencie zatrzymania i ponownym uruchomieniu, gdy auto rusza, to nie tylko redukcja emisji CO2 średnio od 8 do 10%, ale konieczność poprawnego funkcjonowania urządzeń komfortu podczas postoju (podgrzewane fotele, klimatyzacja postojowa itp.). W niedalekiej przyszłości będzie ona podstawowym systemem we wszystkich niemalże pojazdach. Z drugiej strony z ankiet przeprowadzonych przez nasz koncern w niezależnych warsztatach wynika, że sama technologia stanowi do dziś zagadkę. Ponad połowa specjalistów przyznała, że nie jest w stanie wykonać podstawowych regulacji i napraw. To o tyle ważna informacja, że już dziś z technologii Start-Stop korzysta ponad 3 miliony pojazdów, natomiast w roku 2015 ich liczba ma przekroczyć 30 milionów! Oznacza to, że w ciągu paru lat przestawi się na nią ponad 70% wszystkich nowo wyprodukowanych samochodów, a technologia Start-Stop stanie się nowym standardem przemysłu samochodowego przez kolejne 15-20 lat. W roku 2020 obowiązywać będzie następna ustalona przez prawodawstwo Unii Europejskiej dolna granica emisji CO2, która wynosi 95 g/km. Do osiągnięcia tego celu potrzeba będzie jeszcze bardziej kompleksowych rozwiązań, takich jak samochody hybrydowe oraz samochody elektryczne, które będą wymagały jeszcze bardziej wydajnych ogniw.

Akumulatory Varta to dziś szeroki wachlarz produktów, a każdy model dedykowany innemu sektorowi (np. samochody osobowe, ciężarowe, turystyczne) i specyficznym zadaniom. Koncern dostarcza ponad jedną trzecią akumulatorów kwasowo- -ołowiowych nabywanych na całym świecie przez producentów samochodów i klientów z rynku wtórnego, ale to właśnie akumulatory VARTA Start-Stop (EFB) oraz VARTA Start-Stop Plus (AGM), których technologia bazuje na wieloletniej współpracy ze wszystkimi producentami OEM, zapewniają poprawność funkcjonowania największej liczby nowo wyprodukowanych pojazdów. Akumulator VARTA Start--Stop w technologii EFB, w którego budowie zastosowano grubsze płyty wzmocnione specjalną powłoką z poliestru przy wyłączonym silniku, zaopatruje w prąd elektryczne odbiorniki i gwarantuje ponowne uruchomienie silnika w przeciągu ułamków sekundy. Poza tym posiada dwa razy wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych i może być rozładowywany bez utraty funkcjonalności. Z kolei akumulator VARTA Start-Stop Plus w technologii AGM, w którego budowie zastosowano separatory z włókna szklanego całkowicie absorbujące elektrolit, stanowi perfekcyjne rozwiązanie dla samochodów stosujących nowoczesną technologię Start-Stop z dodatkowymi funkcjami, które pozwalają na oszczędność paliwa, jak na przykład odzyskiwanie energii hamowania w procesie rekuperacji lub ograniczanie ładowania akumulatora w procesie przyspieszania pojazdu. Akumulator VARTA Start-Stop Plus funkcjonuje również przy bardzo niskim poziomie naładowania.
Obie technologie stosowane w akumulatorach VARTA Start-Stop łączy to, że w 100% odpowiadają zaleceniom producenta.

- Dzięki temu VARTA sygnalizuje: jesteśmy liderem w innowacji i pozostaniemy nim także w przyszłości. Nasze akumulatory Start-Stop w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) czy też unikatowa technologia produkcji kratki PowerFrame® wyznaczają najwyższe standardy w branży. Nasza oferta serwisowa, taka jak np. Program Serwisowy VARTA Start-Stop (VSSP) to rozwiązanie nowoczesne i optymalne – dodał Adam Potępa. Przy okazji prezentacji gamy akumulatorów zwrócono uwagę, że akumulatory konwencjonalne nie powinny być stosowane w samochodach z funkcją Start-Stop, ponieważ ich użycie może spowodować przedwczesną awarię nie tylko akumulatora, ale również elektroniki pojazdu. Należy stosować tylko dedykowane akumulatory, które gwarantują niezawodność funkcjonowania przy odpowiedniej odporności cyklicznej. Przedstawiciele koncernu przybliżyli działanie urządzenia diagnostycznego VSSP 2.0. To poprzez podłączenie do gniazda EOBD umożliwia wykonanie testu systemu Start-Stop, w tym przede wszystkim akumulatora; wyszuka też informacje o awarii przyrządów sterujących systemem Start-Stop celem ich usunięcia. W przypadku konieczności wymiany akumulatora urządzenie za pomocą komunikatów graficznych przedstawia lokalizację akumulatora oraz przeprowadza krok po kroku przez cały proces wymiany akumulatora Start-Stop. Końcowa faza wymiany obejmująca jego rejestrację w systemie danego pojazdu gwarantuje kompatybilność akumulatora z elektroniką pokładową poprzez systemy zarządzania akumulatorem BMS i/lub IBS, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie systemu Start-Stop. Proces wymiany akumulatora przy pomocy urządzenia VSSP 2.0 generuje również raporty z możliwością ich wydruku celem udokumentowania przeprowadzonych testów i wymiany akumulatora.

Koncepcja Johnson Controls zakłada również, że montaż akumulatora Varta Start-Stop EFB lub AGM za pomocą urządzenia diagnostycznego VSSP 2.0 umożliwiłaby uzyskanie darmowej, ale jednocześnie ekskluzywnej gwarancji mobilności dla użytkownika danego pojazdu. Dwuletni okres gwarancyjny w przypadku awarii akumulatora pozwalałby na szybką pomoc drogową (np. przy uruchomieniu silnika) lub holowanie do najbliższego serwisu VSSP. W końcu mieliśmy okazję zwiedzać zakłady produkcyjne w Zwickau. Johnson Controls rozbudowuje swoją fabrykę, która będzie największym na świecie zakładem produkującym akumulatory AGM. Fabryka w Zwickau może się poszczycić ponad 100-letnią tradycją. Ciekawostką jest fakt, że wszystko zaczęło się na początku XX wieku od produkcji najnowocześniejszych na owe czasy… górniczych lamp bezpieczeństwa. Wniosek z naszej wizyty w Niemczech jest taki: akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop stanowi niezwykłe wyzwanie dla niezależnych warsztatów samochodowych i serwisów akumulatorowych.

Fot. Johnson Controls

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony