Po miesiącach przygotowań i prób rozpoczyna się sezon 2013 mistrzostw świata FIA w wyścigach endurance i europejska seria Le Mans. Pierwszy wyścig sezonu na torze Silverstone będzie okazją do przetestowania nowych opon wyścigowych Dunlop.
W Mistrzostwach Świata FIA w jeździe na wytrzymałość (World Endurance Championship – WEC) osiem z dziesięciu zespołów w klasie LMP2 wybrało opony Dunlop, zaś w europejskiej serii Le Mans (ELMS) zdecydowało się na nie dziewięciu z dziesięciu startujących w najbardziej prestiżowej klasie tego wyścigu LMP2 oraz jeden uczestnik klasy LM-GTE.
Mistrzostwa Świata FIA endurance, których głównym wydarzeniem jest 24-godzinny wyścig Le Mans, rozpoczynają się sześciogodzinnym wyścigiem w najbliższą niedzielę 14 kwietnia br. Dzień wcześniej odbędzie się trzygodzinny wyścig otwierający europejską serię Le Mans (ELMS).
Popularne wśród najlepszych teamów opony Dunlop zwyciężyły w WEC w 2012 roku, a także w poprzedzającym te zawody Interkontynentalnym Pucharze Le Mans w 2011 roku. Dunlop broni również podwójnej korony w europejskiej serii Le Mans (ELMS) – zwycięstwa w kategorii prototypów, zdobytego w ubiegłym sezonie przez Pierre’a Thrieta z zespołu TDS Racing, a także wywalczonego przez JMW Ferrari tytułu w kategorii GT-Pro.
Przed nowym sezonem inżynierowie Dunlopa pracowali nad mieszankami, które poprawiłyby charakterystykę nagrzewania opon. Jest to szczególnie istotne dla zespołów ELMS, ponieważ nowe przepisy zabraniają korzystania z podgrzewaczy ogumienia. Na sezon 2013 zaprojektowano również nowy kształt opony o zoptymalizowanej powierzchni stopki. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie niższego ciśnienia w oponie, co przekłada się na lepszą przyczepność podczas hamowania i wchodzenia w zakręty oraz udoskonalone, pewniejsze prowadzenie pojazdu.
Komentarze (0)