Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowe perspektywy dla autoryzowanych stacji obsługi

W perspektywie wejścia Polski do Unii Europejskiej, rynek części zamiennych do samochodów, podlega obecnie bardzo szybko zachodzącym zmianom. Dotyczą one wszystkich podmiotów działających na rynku motoryzacyjnym, z czego prawdopodobnie najbardziej autoryzowanych stacji obsługi samochodów.

Dotychczas notowały one szybki odpływ klientów tuż po okresie gwarancyjnym dla danego samochodu. Podstawową przyczyną tego procesu był wysoki koszt oferowanych części zamiennych.
W obliczu słabej koniunktury rynkowej i ubożenia społeczeństwa, właściciel auta poszukiwał tańszego alternatywnego rozwiązania.
Sposoby, które znajdował w poszukiwaniu oszczędności, bardzo często okazywały się wręcz niebezpieczne. Zakup elementu na giełdzie o podejrzanej jakości
i montaż u znajomego “pana Janka” z całą pewnością nie przyczyniały się do poprawy bezpieczeństwa jazdy, niezawodności samochodu, a tym samym stanowiły zagrożenie dla ruchu drogowego oraz zdrowia i życia kierowcy.
Od pewnego czasu sytuacja na tym rynku ulega systematycznej poprawie. Coraz więcej autoryzowanych serwisów podejmuje bezpośrednią współpracę z dużymi dystrybutorami części zamiennych. Doskonałym przykładem są działania firmy INTER-TEAM.

Części zamienne
Partnerska stacja obsługi doświadcza w takiej współpracy wielorakich korzyści. Jedna z najistotniejszych jest konkurencyjność i elastyczność rynkowa. Teraz autoryzowany warsztat może zaoferować swoim odbiorcom części zamienne najwyższej światowej jakości w bardzo przystępnych cenach. W zdecydowanej większości są to te same elementy, które producenci samochodów instalują w swoich fabrykach. Przykładami części stosowanych właśnie w tzw. pierwszym montażu są znane światowe marki jak BOSCH, SACHS, GATES, ATE, SKF oraz wiele innych.

Logistyka i oprogramowanie
Kolejną istotną korzyścią jest bezkonkurencyjna na polskim rynku logistyka. Aplikacja INTERKAT instalowana w komputerze partnera, umożliwia bardzo sprawne odnajdowanie poszukiwanej części, sprawdzenie jej stanu magazynowego
u dostawcy w czasie rzeczywistym, czy też rezerwację i zamówienie. Pracownik ASO we wszystkich tych działaniach posługuje się tymi samymi numerami części, z których korzystał od lat. Zlokalizowane i zamówione części zamienne są na terenie całego kraju dostarczane bezpłatnie, transportem własnym firmy INTER-TEAM.

Szkolenia
Bardzo istotnym elementem współpracy są szkolenia. Dotychczas wiedza pracownika autoryzowanego serwisu była ograniczona do reprezentowanej marki.
W obecnych czasach można wykorzystać renomę firmy, zaplecze techniczne, czy często doskonałą lokalizację, do pozyskiwania klientów pośród pozostałych właś-cicieli samochodów . I tu pierwszym krokiem są prezentacje i seminaria, organizowane w salach wykładowych, czy bezpośrednio w warunkach warsztatowych. Pozyskaną w ten sposób wiedzę można wykorzystać poszerzając zakres serwisowanych marek.


Urządzenia i narzędzia warsztatowe
Inną, bardzo ciekawą propozycją, jest możliwość uzupełnienia stanu posiadanych urządzeń i narzędzi. Wykwalifikowana kadra pracowników firmy INTER-TEAM służy fachową pomocą i doradztwem przy doborze poszukiwanego wyposażenia. Można również skorzystać
z preferencyjnych warunków zakupu, czy też licznych form finansowania.


Marketing
Nawet doskonale wyposażona firma, posiadająca przeszkolonych pracowników, musi znaleźć sposób na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnego klienta. Bardzo skutecznym rozwiązaniem, poza identyfikacją z marką samochodów, jest przynależność do sieci znanego dystrybutora. Mamy już liczne przykłady tego nowoczesnego rozwiązania. Daje ono dodatkowe możliwości wsparcia marketingowego. Firma INTER-TEAM na łamach branżowej prasy, czy w mediach elektronicznych wspiera swoich partnerów. Może to być zarówno wizytówka na stronie internetowej, jak i organizacja kompleksowych kampanii promocyjnych.
Z zaprezentowanego powyżej, bardzo szerokiego spektrum współpracy, może skorzystać każda autoryzowana stacja obsługi. Już wśród obecnych partnerów INTER-TEAM odnajdziemy wiele znaczących firm, często liderów sieci dealerskich.
Wszystkie autoryzowane stacje obsługi z terenu całego kraju zapraszamy do współpracy.


Rafał Kędziorek
Koordynator działu
serwisów autoryzowanych
tel. (022) 3398957
tel. kom.0 606 256 933
e-mail: rafal.kedziorek@inter-team.com.pl











B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony