nie przegap

Nowości produktowe

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

4 miesiące temu  07.02.2017, ~ Administrator   

Nowe rozwiązania konstrukcyjne elementów zawieszenia pojazdów
Strona 1 z 3

Master-Sport podnosi standard OE

Własność intelektualna bywa najlepszym motorem współzawodnictwa dostawców technologii, a dla sztabu specjalistów zaangażowanych w prace badawczo-rozwojowe okazją do twórczego zaangażowania na polu podniesienie bezpieczeństwa zmotoryzowanych. Wahacz z kompensatorem zużycia wzbogacony o inteligentny amortyzator? Innowacyjne propozycje łamią od niedawna stereotypy i przekraczają granice niemożliwego.

Stały wzrost prędkości, a też osiągane przebiegi przez współcześnie użytkowane pojazdy stawiają przed inżynierami zadanie sprostania oczekiwaniom na polu zapewnienia komfortu jazdy i bezpieczeństwa zmotoryzowanych. Wyzwaniem jest dziś układ zawieszenia, którego komponenty składowe gwarantują zachowanie charakterystyki pracy w różnych warunkach drogowych i przy różnych temperaturach otoczenia.

Konstruktorzy przy projektowaniu nowatorskich rozwiązań biorą dziś pod uwagę przede wszystkie takie aspekty, jak prawidłowe odprowadzenie ciepła. Oczywiście amortyzatory w zawieszeniach samochodów powinny spełniać różne inne wymagania eksploatacyjne, takie jak np. niezmienność charakterystyki działania przez cały okres użytkowania, czy też zadowalającą skuteczność działania bez względu na warunki ruchu pojazdu.

Na polu ulepszania propozycji rynkowych spore wysiłki poczynili niedawno inżynierowie z firmy Master-Sport-Automobiltechnik (MS) GmbH. Mowa o propozycji, która okazuje się być nieczuła na amplitudy temperatur, jakie towarzyszą pracy amortyzatora. Dlaczego to tak istotna innowacja?

Owszem, w samochodach wyższej klasy są stosowane elektroniczne układy sterujące siłą tłumienia drgań i działaniem amortyzatora. Bezpieczeństwo zarezerwowane dotąd tylko dla modeli z wyższej półki cenowej można teraz zaproponować posiadaczom pojazdów z niższej półki cenowej i tym z rynku wtórnego. Pokusa to niemała, zwłaszcza że mowa o propozycji wybitnie ekonomicznej, skoro dedykowanej rynkowi aftermarket.

Inteligentny amortyzator Master-Sport (MS)

Amortyzatory hydrauliczne tłumią drgania i osłabiają wstrząsy dzięki dławieniu przepływającej przez przewężenie cieczy, a jak wiadomo, każdy płyn, a olej szczególnie, zmienia swoją lepkość wraz ze zmianą temperatury. Standardowy amortyzator jest napełniany specjalnym olejem, i to właśnie on i układ zaworów odpowiada za siłę tłumienia. Krótko mówiąc, w typowym amortyzatorze olejowym auto na mrozie jest bardzo twarde - kierowcy mówią, że się „tłucze", a po rozgrzaniu staje się bardziej komfortowe. Jednak część użytkowników zauważa, że w wysokich temperaturach otoczenia i jeździe po nierównej drodze auto zaczyna „pływać". To efekt niskiej lepkości oleju. I tu dochodzimy do przewagi innowacyjnej propozycji, bo nieczułej na amplitudy temperatur.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony