Fot 2: Wahacz z kompensatorem zużycia to kolejny krok awansu ulepszeń technicznych, jakie zaprojektowano dla ulepszenia tego, „co dała fabryka” (koncerny samochodowe).
Większą wytrzymałość i żywotność tak opracowanego sworznia uzyskano m.in. dzięki metodzie dogniatana elementów jaki i rozwiązaniom konstrukcyjnym odpowiedzialnych za prace ww. pary. Zaprasowany element z wysoką precyzją zwiększa siłą wytrzymałości – o ile wymóg OE to min. 15 kN, to standard w Master Sport wynosi min. 20 kN – deklaruje się tym samym 5-letnią gwarancją (lub 80 tyś. km przebiegu pojazdu).
- Pracujemy również nad innymi, równie ważnymi dla użytkowników innowacjami, np. nad tulejami do wahaczy, czy też nowym stopem aluminium i nowymi powłokami na sworzeń wahacza – dodaje Wiesław Rutka, Prezes Master-Sport Polska. - Z myślą o rozwijaniu produkcji w naszym zakładzie, zlokalizowanych w Gorlicach, już dziś zapraszamy do współpracy zainteresowanych rozwijaniem rodzimej myśli technologicznej. Dodam, że współpracujemy z placówkami naukowymi w kraju i zagranicą. Rozbudowujemy własny dział badań i będziemy w niego inwestować.
Komentarze (0)