- Wygląda na to, że zmiana kierunku w Ameryce Północnej następuje w szybszym tempie. Z powodu wysokiego popytu i niższej podaży nabywcy mogą być zmuszani do dokonywania bardziej pragmatycznych i mniej emocjonalnych wyborów. Konsumenci szybko przeszli do bardziej znanych odcieni w przestrzeni achromatycznej — powiedział Paul Czornij, szef działu projektowania dla branży motoryzacyjnej w obu Amerykach.
Ameryka Południowa — podążanie za trendami globalnymi
Popularność niebieskiego rośnie na całym świecie. W Ameryce Południowej udział tego koloru wzrósł o 3% w 2021 r., kosztem mniejszego udziału czerwieni. Mimo że nabywcy samochodów w tym regionie są zwykle bardziej konserwatywni, ich uwagę przyciągnęło kilka nowych odcieni.
Opracowując kolory, projektanci z branży motoryzacyjnej często wybiegają 3–4 lata modelowe w przyszłość. Zgodnie z przewidywaniami, trendy kolorystyczne przyjmują się w Ameryce Południowej wolniej niż w innych regionach.
- Za sprawą tak dużego wzrostu, niebieski naprawdę ugruntowuje swoją pozycję w Ameryce Południowej. Od błękitnego po granatowy, coraz więcej nabywców samochodów przekonuje się do tej rodziny kolorów. Wykorzystujemy piękne efekty i pigmenty, zwłaszcza metaliczne, które pozwalają nam rozwijać ten ważny aspekt stylistyki — powiedział Marcos Fernandes, Dyrektor BASF Coatings w Ameryce Południowej.
Raport BASF na temat fabrycznych kolorów w branży motoryzacyjnej (BASF Color Report for Automotive OEM Coatings) zawiera analizę zgromadzonych przez dział BASF Coatings danych dotyczących globalnej produkcji samochodów i stosowania lakierów w pojazdach lekkich w 2021 r.
Komentarze (0)