Warto wiedzieć

Artykuł sponsorowany

2 dni temu  17.04.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowoczesna gospodarka odpadami w warsztatach. Czy może być prościej?

Każdego dnia warsztaty samochodowe wytwarzają odpady – oleje odpadowe, tworzywa sztuczne, szkło, opony, filtry, emulsje... Zapewnienie właściwego zagospodarowania odpadów to dla warsztatu nie tylko obowiązek prawny, ale także kwestia odpowiedzialności za środowisko. Jak prowadzić gospodarkę odpadową w firmie tak, aby nie przynosiła ona niepotrzebnych zmartwień i stresu? Jakiej firmie można bezpiecznie przekazać odpady i jak zrobić to najwygodniej?

Wielu właścicieli warsztatów wciąż zgłasza odbiór odpadów w tradycyjny sposób – telefonicznie lub mailowo. Taki system wymaga od nich jednak zaangażowania czasowego: muszą pamiętać o regularnym zgłaszaniu odbiorów i o terminach sprawozdań, a także dostosować się do godzin pracy biura obsługi w firmie odbierającej.

Innowacyjne narzędzia w gospodarce odpadami

Czy można uprościć ten proces, żeby oszczędzić czas? Odpowiedzi poszukajmy w rozwiązaniach cyfrowych – na przykład aplikacji mobilnej. Są one przecież już dostępne, usprawniając zarządzanie serwisem, organizowanie grafiku napraw, zamawianie części zamiennych. Być może będzie to możliwe także w odniesieniu do zarządzania odpadami? Chodzi o to, by było szybciej, prościej i wygodniej. Okazuje się, że taka aplikacja istnieje: Oiler24.

Jej podstawowe zalety to:

  • możliwość szybkiego i prostego zgłoszenia odbioru (24/7),
  • możliwość dołączenia zdjęcia odpadów,
  • możliwość ustawienia przypomnień o regularnym wysyłaniu zgłoszeń,
  • możliwość wyboru preferowanego terminu odbioru.

Aplikacja Oiler24 umożliwia wysłanie zgłoszenia odbioru odpadów w dowolnym momencie w kilku prostych krokach. Pracownik warsztatu można nawet wybrać preferowany termin odbioru i wysłać zdjęcie odpadów. Dzień przed planowanym przyjazdem aplikacja wyśle przypomnienie o odbiorze. Realizacją odbioru zajmuje się Grupa Oiler, działająca na Pomorzu jako Oiler, a w pozostałej części Polski jako Waster.

Podstawowym problemem, który rozwiązuje aplikacja, jest też konieczność pamiętania o wszystkim – od zgłaszania odbiorów po sprawozdania w systemie BDO. Oiler24 pozwala włączyć regularne przypomnienia o zgłaszaniu odbiorów i ustalić ich częstotliwość: od dwóch razy w miesiącu, do raz w roku (w grudniu). Aplikacja przypomni też o terminach sprawozdań i uzupełnieniu ewidencji odpadowej.

– Od wprowadzenia obowiązku ewidencjonowania gospodarki odpadami w systemie BDO obserwujemy u przedsiębiorców niechęć i lęk wobec tematyki odpadowej. Niestety, wielu jest zdania, że bezpieczniej nie prowadzić ewidencji w ogóle, niż prowadzić ją nieprawidłowo – mówi Marek Kowalski, prezes zarządu Oiler SA. – Zamiast zaryzykować błąd w karcie BDO, wolą nie zakładać konta w portalu, żeby nie rzucać się w oczy. Dlatego zawsze chętnie odpowiadamy na pytania, pomagamy też klientom w prowadzeniu dokumentacji BDO i SENT. Wspieramy ich, aby nie bali się już ani ewidencji odpadów, ani ewentualnych kontroli w warsztacie. Teraz idziemy o krok dalej i poszerzamy horyzonty o nowe, inteligentne technologie – udostępniamy wszystkim darmową aplikację mobilną, która znacząco ułatwia zarządzanie odpadami, przyspiesza składanie zgłoszeń i zdejmuje z klienta obowiązek pamiętania o terminach. Ważna też była dla nas możliwość wysłania zgłoszenia o dowolnej porze, z dowolnego miejsca. Jeśli o odpadach przypomnisz sobie wieczorem, na zakupach lub w pociągu, wystarczy kilka kliknięć, by odbiór był zgłoszony. Dzień przed przyjazdem po odpady aplikacja wysyła powiadomienie, że jutro będziemy na miejscu.

Dlaczego warto postawić na nowoczesne technologie?

  • Oszczędność czasu – pracownicy warsztatu mogą skupić się na swojej głównej działalności, nie martwiąc się o powstałe odpady.
  • Dostępność – możliwość zgłoszenia odbioru w każdej chwili, niezależnie od pory dnia.
  • Wygoda – elastyczne zgłaszanie odbioru, bez konieczności dzwonienia i pisania długich wiadomości – wystarczy zdjęcie odpadów.
  • Lepsza organizacja – pewność, że odpady z naszego warsztatu zostaną właściwie zagospodarowane, niemal bez naszego zaangażowania.
  • Zgodność z przepisami – nasze odpady trafią do odbiorcy pracującego zgodnie z wymaganiami prawnymi, normami.
  • Wdrażając cyfrowe narzędzia do zarządzania odpadami, takie jak aplikacja Oiler24, warsztaty nie tylko ułatwiają sobie codzienną pracę, ale także dbają o środowisko i zgodność działania z ekologicznymi standardami.

Dostosowana do twojej działalności

Aplikacja Oiler24 dostosowana jest do mniejszych i większych firm, a także do przedsiębiorców korzystających z usług zewnętrznych, by prowadzić ewidencję w BDO. Jeśli w twojej firmie więcej niż jedna osoba jest odpowiedzialna za gospodarkę odpadami, każda może założyć konto i zgłaszać odbiór dla tej samej firmy. Jedna osoba może też zgłaszać odbiór w kilku lokalizacjach, a nawet kilku firmach.

Grupa Oiler działa od ponad 30 lat, a specjalizuje się w odbiorze i recyklingu odpadów od firm z wielu branż. Zagospodarowuje oleje odpadowe i odpady stałe z warsztatów samochodowych. Działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – jej zakład recyklingu jest zasilany energią słoneczną, a z jej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych moża skorzystać każdy. Darmowa aplikacja Oiler24 dostępna jest w sklepach Google Play i App Store – wystarczy wyszukać Oiler24 lub zeskanować kod QR.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony