W dzisiejszych czasach nikt nie podważa konieczności stałego podnoszenia jakości towarów i usług. Zarówno klienci, jak i kontrahenci chętniej wybierają produkty firm, które mają certyfikaty i znaki jakości. Dlatego firmy, które chcą skutecznie konkurować na rynku, muszą inwestować. w jakość.
Jedną z takich firm jest firma Janisz – Usługi Samochodowe, powstała w 1994 roku i obecnie mająca swą siedzibę w Pruszczu Gdańskim przy ul. Batalionów Chłopskich. Prowadzeniem działalności, jak i zarządzaniem, zajmuje się właściciel - Krzysztof Janisz. Od ponad pięciu lat firma rozwija się bardzo dynamicznie, zwiększając liczbę wykonywanych usług, inwestując w maszyny i urządzenia oraz zatrudniając nowych pracowników. Wyznacznikiem prowadzenia działalności jest dla Krzysztofa Janisza jakość usług i zadowolenie klientów. Ta właśnie wysoka jakość wykonywanych usług została ostatnio uhonorowana pierwszym w Polsce wspólnym certyfikatem firm DEKRA oraz CSV (Carsystem-Voss).
Wspólny projekt DEKRY i CSV zrodził się na potrzeby warsztatów nie współpracujących z sieciami serwisowymi jako warsztaty autoryzowane. W autoryzowanych sieciach producenci pojazdów wymagają własnych programów certyfikujących. Tymczasem, jak twierdzi Grażyna Sobierajska z firmy CarSystem-Voss, nieautoryzowane warsztaty pracujące dla różnych marek samochodów stanowią bardzo ważny segment rynku i jest to wyraźna tendencja na rynku. Stąd pomysł certyfikatu dla warsztatów niezależnych, takich jak firma Janisz. Certyfikat jest projektem autorskim, niezależnym, pierwszym tego typu w Polsce. W dniu 3 marca 2005 roku został on przyznany pierwszemu warsztatowi – firmie Krzysztofa Janisza. Oprócz pani Grażyny Sobierajskiej z CSV w siedzibie firmy pojawił się również rzeczoznawca z firmy DEKRA –Tomasz Chłopek oraz Krzysztof Wyrzykowski, właściciel firmy PROGRES - Doradztwo Gospodarcze, która w latach 2003 – 2004 przeprowadzała analizę opłacalności inwestycji i restrukturyzację organizacyjną firmy Janisz oraz pomagała w pozyskaniu środków finansowych na rozwój, w tym funduszy unijnych.
Nowoczesny kompleks usług samochodowych w Pruszczu Gdańskim przy ulicy Batalionów Chłopskich 5 to nowa siedziba dziesięcioletniej już firmy, która rozpoczęła swoją działalność w listopadzie 2003 roku. Poza zwykłym standardem napraw i bieżącą obsługą samochodów firma oferuje swoim klientom samochody zastępcze gratis. Mieszkańcom Pruszcza Gdańskiego, Trójmiasta i okolic znane są z widzenia charakterystyczne zielone samochody zastępcze firmy. Dla firm warsztat oferuje kompleksową obsługę floty samochodowej.
Firma ma podpisane długoletnie umowy ze znanymi dostawcami lakierów i części samochodowych. Firma Car-O-Liner jest dostawcą ramy do napraw nadwozi (prostowania karoserii) z systemem pomiarowym punktów bazowych. Usługi lakiernicze wykonywane są w systemie bezpyłowym, z wykorzystaniem wysokiej jakości maszyn i urządzeń znanych producentów.
Samochody są lakierowane w nowoczesnej kabinie firmy Krautzberger; firma stosuje strefę przygotowawczą (bezpyłową) EUROKABINA. Dobór kolorów lakierów samochodowych umożliwia własna mieszalnia lakierów firmy RM. Klientom udzielana jest 18-miesięczna gwarancja na prace lakiernicze. Kalkulacje usług lakierniczych sporządzane są, tak jak w przypadku napraw blacharskich, w obowiązującym systemie AUDATEX.
Dzięki dofinansowaniu z funduszy PHARE Unii Europejskiej warsztat jest wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt, jaki istnieje. Nowością w firmie są lakiery wodorozcieńczalne, które wprowadzono w grudniu 2004 roku. Jednocześnie jest to pierwszy nieautoryzowany warsztat w tym rejonie, który może poszczycić się używaniem lakierów wodnych. Dzięki temu warsztat jest przyjazny dla środowiska oraz pracowników. Przystosowanie lakierni do nowego rodzaju lakierów nie wymagało dużych inwestycji, jak twierdzi właściciel zakładu. Oprócz kabiny lakierniczej do lakierów wodnych, wymagającej większego przepływu powietrza niż przy lakierach rozcieńczalnikowych, oraz myjki do pistoletów do lakierów wodorozcieńczalnych wykorzystywany jest praktycznie ten sam sprzęt co wcześniej.
W 2004 roku firma zwiększyła ilość napraw o ponad 30%, a w bieżącym roku właściciel stawia sobie za cel utrzymanie tego tempa wzrostu. Zapytany o dalszą przyszłość firmy, pan Krzysztof Janisz żartuje: “Przestać inwestować...”
Ilona Przymuszała
Komentarze (0)