
Scania rozszerza ofertę układów napędowych, wprowadzając na rynek silnik Super 11. Ten jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13. To lekka, mocna i oszczędna jednostka napędowa stworzona z myślą o transporcie, w którym liczy się każdy kilogram i każdy litr paliwa.
Silnik Scania Super 11 wyznacza nowy poziom osiągów i elastyczności w segmencie silników 11-litrowych. Super 11 pozwala na ograniczenie zużycia paliwa nawet o 7% w porównaniu z 9-litrowym silnikiem Scania i jest o 85 kg lżejszy od silnika Super 13. Pozwala to operatorom transportu na zwiększenie ładowności tam, gdzie waga ma kluczowe znaczenie, bez uszczerbku dla mocy, efektywności paliwowej i niezawodności.
– Ten silnik otwiera nowe możliwości dla wydajnego paliwowo i opłacalnego transportu. Jest lżejszy, bardziej ekonomiczny i elastyczny, a jednocześnie charakteryzuje się wytrzymałością i niezawodnością, z których słynie Scania. To odpowiedni wybór dla operatorów transportu, którzy muszą zachować balans między wydajnością, ładownością i zrównoważonym rozwojem w codziennej pracy – mówi Ayyoob Zarmehri, manager produktu w dziale sprzedaży i marketingu pojazdów ciężarowych w Scania.
Zaprojektowany z myślą o oszczędności paliwa i trwałości
Dostępny w trzech wariantach mocy – 350 KM (1800 Nm), 390 KM (2000 Nm) i 430 KM (2200 Nm) – Super 11 spełnia normy emisji spalin Euro 4, 5 i 6. Ten model zapewnia wydajność w szerokim zakresie zastosowań transportowych: od transportu miejskiego po regionalny.
Okresy między przeglądami są nawet o 30% dłuższe niż w 9-litrowych silnikach Scania, gdy stosowany jest olej silnikowy LDF-5, co pomaga firmom transportowym wydłużyć czas sprawności i obniżyć ogólne koszty obsługi.
Innowacyjna technologia
Nowy silnik jest wyposażony w opracowaną przez Scania technologię zmiennych faz rozrządu, która umożliwia zarządzanie temperaturą silnika w czasie rzeczywistym i poprawia wydajność spalania. To wszystko w połączeniu z nowym oprogramowaniem silnika i wałkami wyrównoważającymi redukuje wibracje, a solidny hamulec silnikowy zapewnia moc do 344 kW, dzięki układowi Scania Variable Valve Brake (VVB). Wszystko to składa się na silnik, który zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową pracę. Opatentowany przez Scania system z dozownikiem AdBlue bezpośrednio za turbosprężarką, poprawia zużycie mocznika i jeszcze bardziej zwiększa osiągi silnika.
Imponująca oszczędność paliwa i mniejsza masa to pierwsze argumenty przemawiające za zrównoważonym rozwojem nowego silnika. Kolejne to fakt, że Super 11 jest kompatybilny zarówno z HVO, jak i FAME. Umożliwia to operatorom obniżenie śladu emisyjnego bez konieczności inwestowania w nową infrastrukturę. Jest to rozwiązanie, które wspiera zarówno cele eksploatacyjne, jak i długoterminowe cele zrównoważonego rozwoju.
Fot. Scania Polska S.A.
Komentarze (0)