Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Nowości Delphi na Automechanice

Pakiet serwisowy układów common-rail

Delphi uruchamia obecnie program napraw pomp układów common-rail w swojej sieci autoryzowanych punktów serwisowych. Objęte nim punkty będą dysponować pełnym asortymentem części zamiennych, specjalistycznym oprzyrządowaniem oraz nowym, dedykowanym sprzętem i oprogramowaniem do stanowiska testowego AVM2. Na targach Automechanika specjaliści Delphi demonstrowali istniejący system diagnostyczny Delphi o nazwie DIAMAND, jak również nowy tester ciśnienia pomp układów common-rail, który właśnie został wprowadzony na rynek pod nazwą “Sealed Rail YDT 278”. Sumaryczny potencjał w zakresie diagnostyki i napraw pozwala stworzyć najwszechstronniejszy jak dotąd pakiet serwisowy dla liczącej 400 stacji sieci serwisu układów common-rail Delphi. Podobnie, po przeprowadzeniu odpowiednich szkoleń, system Sealed Rail otwiera niezależnym stacjom dostęp do technologii umożliwiającej przeprowadzanie podstawowej diagnostyki niezbędnej do serwisowania nowoczesnych silników wysokoprężnych.
– “W tym roku koncentrujemy się na diagnostyce i naprawach systemów, common-rail produkcji Delphi w naszej specjalistycznej sieci, zachęcając niezależne stacje obsługi do większego zaangażowania w nasz program” – mówi John Short, dyrektor Delphi Diesel Aftermarket. “Częścią naszej strategii stworzenia pełnego serwisu dla silników wysokoprężnych na europejskim rynku wtórnym jest wprowadzenie nowej technologii napraw pomp układów common-rail.” – dodał Short.
System AVM2, stworzony wspólnie przez Delphi i jej partnera w zakresie urządzeń testowych – firmę Hartridge – oraz inny specjalistyczny sprzęt warsztatowy, stanowią zaplecze technologiczne niezbędne do dokonywania napraw wszystkich typów pomp common-rail produkcji Delphi. System AVM2 jest w stanie testować także systemy common-rail innych producentów, gdyż jest wyposażony w odpowiednie moduły i złączki. Ścisłe wytyczne wymagają, aby specjaliści od silników wysokoprężnych zamierzający naprawiać te bardzo nowoczesne i skomplikowane układy przeszli pełne szkolenie w jednym z ośrodków Delphi we Francji lub Anglii, specjalnie wybudowanych do tego celu.
Delphi sądzi, że stały wzrost sprzedaży samochodów z silnikami wysokoprężnymi będzie stymulowany trzema czynnikami – coraz lepszymi silnikami, przepisami o ochronie środowiska oraz podażą i popytem. Zwiększanie ciśnienia wtryskiwania oraz wprowadzanie dodatkowych wtrysków podnosi efektywność spalania i w połączeniu z odpowiednią obróbką spalin pozwoli zredukować emisję tlenków azotu NOx (główną przyczynę kwaśnych deszczów) poniżej poziomu osiąganego przez najlepsze obecnie silniki benzynowe.
Specjaliści sieci serwisowej Delphi mogą już teraz korzystać z pomocy technicznej Delphi oraz uczestniczyć w różnorodnych szkoleniach dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Pamiętając, że według prognoz w ciągu najbliższych czterech lat prawie połowa wszystkich nowych pojazdów będzie napędzana silnikiem wysokoprężnym, budowa potencjału serwisowego układów common-rail stanowi istotny element strategii przygotowania sieci serwisowej Delphi na rosnące zapotrzebowanie na serwis nowych silników wysokoprężnych.
– “Boom na rynku silników wysokoprężnych trwa już trzy lata, co oznacza, że nigdy przedtem tyle samochodów z takim silnikiem nie wychodziło z okresu gwarancji” –stwierdza Short. “Nie ulega wątpliwości, że przed niezależnymi stacjami obsługi odpowiednio inwestującymi w szkolenie i sprzęt otwierają się liczne nowe możliwości. Ponieważ użytkownicy coraz więcej wiedzą o zaletach silnika wysokoprężnego i korzyściach płynących z eksploatacji takiego napędu, doświadczymy najpewniej silnego popytu na specjalistyczne wyroby i usługi ze strony niezależnego rynku serwisu, a to z kolei otworzy szerokie możliwości w wielu obszarach.” – dodał Short.
Na tegorocznych targach Automechanika Delphi prezentował również gamę urządzeń do mycia ultradźwiękowego.

Czujniki tlenu
Na tegorocznych targach Automechanika Delphi po raz pierwszy przedstawił gamę nowych, wysokiej jakości uniwersalnych czujników tlenu. Ekspozycja miała skłonić większą liczbę odbiorców z rynku części zamiennych do objęcia elektroniki wachlarzem oferowanych usług.
Uniwersalne czujniki tlenu produkcji Delphi tym różnią się od obecnych na rynku czujników innych marek, że zastosowano w nich nowy, rewolucyjny system łączeniowy. Czujniki Delphi, zaprojektowane pod kątem jak największej uniwersalności, pasują do ponad
70 procent europejskich samochodów i są oferowane w wersjach z jednym, dwoma, trzema lub czterema przewodami. Są odporne mechanicznie i wodoszczelne, a specjalna konstrukcja pozwala podłączać poszczególne przewody bez czasochłonnego zaciskania. Konektory każdego czujnika można wielokrotnie wykorzystywać, co świetnie sprawdza się w warunkach warsztatowych, gdyż nie trzeba już uważać na drobne i łatwe do zgubienia elementy.
– “Rynek wtórny – części, napraw zamiennych – traktujemy jako szerokie pole do popisu dla elektroniki samochodowej” – mówi Yves Bannelier, dyrektor pionu elektroniki pojazdowej w Delphi Product & Service Solutions. “Czujniki tlenu to typowo “emisyjne” części zamienne i stale wzrasta liczba pojazdów, w których stanowią integralną część układu kontroli wydechu. Nasz najnowszy wyrób potwierdza, że chcemy wykorzystać nasz potencjał techniczny w zakresie wyrobów OE, przeznaczonych do nowych pojazdów, dla potrzeb rozwijającego się elektronicznego segmentu rynku wtórnego.” – dodał Yves Bannelier.
Najnowsze wydanie katalogu Delphi na 2004 rok, obejmującego układy sterowania silnikiem, zawiera 202 pozycje katalogowe w siedmiu typoszeregach. Ponieważ właśnie te układy mają otworzyć rynek wtórny przed wysokiej jakości elektroniką samochodową Delphi, ich asortyment starannie przemyślano. Obejmuje on czujniki tlenu, pompy paliwowe, zawory recyrkulacji spalin (EGR), cewki, elementy układów zapłonowych, inne czujniki oraz hydrauliczne popychacze zaworów (HVL).

Nowoczesne technologie diagnostyczne

Sprzedaż najnowocześniejszego, bezprzewodowego systemu DS500E do zarządzania stacją obsługi przekroczyła oczekiwania Delphi, choć ruszyła zaledwie przed czterema miesiącami. Dostępna jest już modułowa wersja uniwersalnego, wielokrotnie nagradzanego systemu diagnostycznego DS800E w postaci “startowego” pakietu uruchamianego na laptopie lub tablecie, w zależności od indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika. Dla większej wygody obydwa systemy wyposażono ostatnio w interfejs do łączności z komputerem pokładowym pojazdu (VCI – Vehicle Computer Interface) zblokowany w jednym module z multimetrem cyfrowym, a także do każdego urządzenia dodano walizeczkę z gumowanego tworzywa chroniącą je nawet w razie upadku.
– “Te systemy to coś więcej niż tylko narzędzie diagnostyczne” – mówi Amar Cheballah, dyrektor pionu diagnostyki w Delphi Integrated Service Solutions. “Dostarczamy stacjom obsługi kompletne rozwiązania realizujące wszystkie funkcje diagnostyczne potrzebne w codziennej pracy. Systemem DS500E odpowiedzieliśmy na zapotrzebowanie odbiorców na prostsze narzędzie diagnostyczne, odpowiednie do wdrażania tej nowoczesnej techniki. Oferuje on indywidualnym warsztatom nowoczesną technologię na dokładnie takim poziomie, jakiego potrzebują dla rozwijania swojej działalności.” – zakończył Amar Cheballah.
W Europie system ma już ponad 11200 aplikacji, a do końca 2005 roku Delphi planuje wprowadzenie następnych. Specjaliści posługujący się nim korzystają również z priorytetowego dostępu do szeregu programów szkoleniowych, które dotyczą głównie systemów elektrycznych, elektronicznych i diagnostycznych oraz obejmują testowanie podstawowych układów elektrycznych, układów rozruchu, układów ładowania oraz standardowych i zaawansowanych podzespołów samochodowych.
– “Zdajemy sobie sprawę, że obydwa systemy – DS500E i DS800E – wymagają ciągłych ulepszeń i aktualizacji w zakresie obsługiwanych marek i typów pojazdów, aktualnych danych technicznych i wzajemnego powiązania funkcji” – kontynuuje Cheballah. “Aby system nie utracił waloru skuteczności, użytkownicy muszą posiadać aktualną wiedzę o najnowszych technologiach i urządzeniach. Dlatego zalecamy odbywanie corocznych szkoleń “odświeżających”, uzupełniających wiedzę użytkowników o najnowszych technologiach diagnostycznych i przyczyniających się w ten sposób do poprawy efektywności pracy.”
Oprogramowanie DS500E jest aktualizowane etapowo, w zależności od potrzeb każdego użytkownika, aż do poziomu pełnej funkcjonalności systemu. Specjaliści mają natychmiastowy dostęp do automatycznie aktualizowanych danych pojazdów, łącznie z harmonogramami serwisu i informacją techniczną. Ponadto system umożliwia zintegrowane testy podzespołów oraz diagnostykę seryjną, a także udostępnia informacje techniczne dotyczące układów paliwowych, nastaw momentów, wymiarów hamulców, schematów elektrycznych, kodów usterek, filtrów kabinowych, programowania elektronicznych kluczyków i pilotów, klimatyzacji, geometrii kół oraz środków smarnych. Wbudowany wysokiej klasy oscyloskop oraz
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony