Paliwa i oleje

2 miesiące temu  14.02.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowości w gamie olejów TotalEnergies

Wśród nowych pozycji znalazły się oleje dla najnowszych rynkowych modeli oraz samochodów starszych. Niektóre referencje to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku wtórnego.

OLEJE SILNIKOWE

Quartz INEO Efficiency 0W-30
Olej silnikowy opracowany głównie z myślą o pojazdach BMW, które w 2019 roku wprowadziło znaczącą ewolucję dobrze znanej i powszechnie stosowanej normy BMW LL 04. Norma BMW LL19 zaostrza wymagania we wszystkich aspektach jakościowych, a dodatkowo zwiększa wymagania Fuel Efficency. Produkt ten jest zalecany i wstecznie kompatybilny ze wszystkimi silnikami, w których LL 04 był stosowany. Jest to bardzo szeroka gama silników, bo większość benzynowych i wysokoprężnych jednostek z/bez DPF-a produkowanych od 2002 roku.

Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12
To nowoczesny produkt opracowany z zastosowaniem technologii Eco-Science, dedykowany najnowszym silnikom benzynowym BMW, oferowanym od 2022 roku. Homologacja BMW LL-22FE++ oznacza, że idealnie nadaje się np. do takich jednostek jak np. B48B (TU2) 2.0 R4 16V TwinPower Turbo (wyposażonych w GPF lub bez), a także B58 (TU2) 3.0 R6 24V TwinPower Turbo 326KM (wyposażonych w GPF lub bez).
To olej z rodziny Fuel Efficency, charakteryzujący się niskim współczynnikiem HTHS = 2,0, co czyni go produktem wpływającym znacząco na obniżenie tarcia wewnętrznego w silniku, to zaś przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Quartz INEO Long Life 0W-30
To nic innego jak ekskluzywna wersja znanego oleju LL 5W-30. W nowym wydaniu spełnia on normy VW 504.00/507.00, BMW LL04 i Porsche C30. Inżynierom Total­Energies udało się znacząco poprawić parametry nisko- i wysokotemperaturowe. Olej cechuje doskonała odporność na utlenianie. Idealnie sprawdzi się zarówno przy częstych uruchomieniach silnika, jak i podczas dynamicznej jazdy. Jest to produkt z dużym zapasem jakościowym, dający jeszcze większe bezpieczeństwo osiągania przebiegów w trybie long life pomiędzy wymianami oleju.

Quartz INOE RCP 5W-30
Olej stworzony na zaawansowanej technologii syntetycznej, będący wynikiem wspólnych badań zespołów technicznych Stellantis i działu badawczo-rozwojowego TotalEnergies. Opracowana specjalnie dla silników DV5R i EB2 technologia zapewnia wydłużenie żywotność silnika i jego podzespołów, optymalizuje też czystość elementów silnika.
Olej ma najnowszą homologację Stellantis FPW9.55535/03, a opracowany i rekomendowany jest dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi (DV5R: YHX/YHY/YHZ/YHW/YHV/YHR), w tym spełniających normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4 produkowanych do 2/2023 r., jak również do stosowania w silnikach benzynowych turbo EB2 Gen1 (1,2L PureTech) (typoszereg: HNZ, HNY, HNX, HNW, HNV) spełniających normę Euro 6.1, produkowanych do 8/2018 r. Nadaje się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.

Quartz 9000 Advanced 0W-40
Produkt przeznaczony do wszystkich silników benzynowych Porsche bez GPF, spełniający homologację Porsche A40 w ekskluzywnej klasie lepkości 0W-40. Warto zaznaczyć, ze Quartz 9000 Advanced 0W-40 wykonany jest w technologii ART (Age Resistance Technology). Ma wysoką odporność na utlenianie i bardzo długo zachowuje swoje właściwości smarne, co zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości gwarantuje doskonałe zabezpieczenie silnika w niskich i wysokich temperaturach pracy.

Quartz Ineo FGO 5W-40
Nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Spełnia normę Porsche C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z GFP-em. Quartz Ineo FGO 5W-40 spełnia także normy VW 511.00, co dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej Grupy VW wyposażonych w GPF (W12, V10, V8). Przeznaczony jest zatem także do wybranych jednostek takich marek, jak Audi, Bentley czy Lamborghini.
Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. Quartz Ineo FGO 5W-40 chroni je przed tym dzięki zaawansowanej formule zapewniającej doskonałe właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.

Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20
Wykonany w technologii Eco-Science olej to ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai – Kia, którzy poszukują na rynku wtórnym produktu spełniającego wymagania konstruktora do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych z norm API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5.
Olej, opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej, należy do grupy low saps i realnie pomaga oszczędzać paliwo.

OLEJE PRZEKŁADNIOWE

Traxium Gear 9 FE 75W
Przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Ma normę PSA B71 2316 i 2317. Jest to nowsza wersja dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80 przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w licznych modelach z grupy Stellantis.

Fluidmatic DVI MV
Jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczona do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach Aisin Warner: AW-2 (Aisin AT8) stosowanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem wykorzystywany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP/8HP/9HP. Idealny również do skrzyń, w których wymagany jest olej Dexron VI, Marcon LV, Jaso M315 itp.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony