Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  11.09.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowy blask klasycznych samochodów BMW

Key Museum wystawia ponad 170 pojazdów na powierzchni 7000 metrów kwadratowych

Key w Izmirze to największe muzeum samochodów i motocykli w Turcji. Wśród ponad 170 eksponatów znajdziemy różne pojazdy, od modelu Mercedes-Benz z 1886 r. po współczesne supersamochody. Zanim jednak auta trafią na ekspozycję, każdy okaz przechodzi gruntowną renowację – proces ten wspiera marka Standox.

Od 2015 r. miłośnicy motoryzacji odwiedzają turecką miejscowość Torbali w pobliżu Izmiru. Znajduje się tam muzeum Key, które na powierzchni ponad 7000 m2 prezentuje kolekcję 130 klasycznych samochodów i 40 motocykli. Jego nazwa pochodzi od ostatniej sylaby nazwiska założycieli – braci Murata i Selima Özgörkey, którzy są zagorzałymi fanami motoryzacji. Poza muzeum prowadzą w Izmierze firmę E Özgörkey Group, będącą jednym z wiodących zachodniotureckich dealerów samochodów, m.in. marek BMW i Mini. Bracia Özgörkey są również właścicielami wielu autoryzowanych stacji obsługi. Warsztaty blacharsko-lakiernicze w Izmirze są bardzo zaawansowane technologicznie, zostały wyposażone w nowoczesny system mieszania lakierów bazowych Standohyd Plus. Bracia prowadzą także warsztat w pobliżu muzeum.

Klasyczne samochody marki BMW 
Wśród eksponatów muzeum Key znajduje się wiele klasycznych BMW, w tym Dixi – pierwszy samochód sprzedany pod tą marką z drugiej połowy lat 20. XX w. Uwagę przykuwają także powojenne modele 501 lub 503, a także auta z serii Neue Klasse (niem. nowa klasa), w tym elegancki, srebrny BMW 200 CS coupé z 1968 r. Jednak muzeum nie ogranicza się tylko do jednej marki. – Eksponaty dobieramy na podstawie ich roli w historii motoryzacji – wyjaśnia Efe Uygur, dyrektor muzeum. 

Szeroko zakrojone prace lakiernicze 
W warsztacie tuż obok muzeum 15 pracowników dba o wszystkie auta. – Każdy samochód, który opuszcza nasz warsztat, musi wyglądać tak samo jak w dniu produkcji – mówi Uygur. Dotyczy to zwłaszcza lakieru. – Zawsze dążymy do tego, aby odtworzyć oryginalny kolor samochodu. Nie zawsze jest to proste – tłumaczy.
Zadanie utrudniają wyblakły lakier lub zniszczenia spowodowane warunkami atmosferycznymi, odstępstwa od standardowego lakierowania fabrycznego czy próby odtworzenia oryginalnego lakieru. Zazwyczaj muzeum stara się dotrzeć do oryginalnej dokumentacji producenta.

Standox dostarcza lakiery i zapewnia wiedzę techniczną
Gdy nie uda się dotrzeć do wspomnianej dokumentacji, lakiernicy zwracają się o pomoc do Standox. Dzięki obszernej bazie danych firma ma do dyspozycji precyzyjne informacje na temat historycznych kolorów wielu klasycznych aut. W innych przypadkach lakiernicy wykorzystują możliwości nowoczesnej technologii. 
– Za każdym razem, gdy znajdziemy na zabytkowym samochodzie fragment oryginalnego lakieru, wzorujemy się na nim, aby odtworzyć kolor. W takiej sytuacji spektrofotometr Genius marki Standox jest bardzo pomocnym narzędziem. Nawet w przypadku nowoczesnych lakierów Genius jest absolutnie nieodzowny. W naszym warsztacie korzystamy wyłącznie z produktów marki Standox, takich jak wypełniacz VOC System Filler, lakier bazowy Standox Basecoat i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra-Clear – wyjaśnia Uygur. 
Ważnym czynnikiem jest nie tylko najwyższa jakość produktów, ale również usługi świadczone przez markę Standox. – Eksperci Standox wielokrotnie pomagali nam odtworzyć stary kolor – mówi Uygur. – Gdy potrzebujemy pomocy podczas naprawy, są zawsze do dyspozycji.

GALERIA ZDJĘĆ

W Key Museum szczególnie popularne są samochody BWM – od Dixi po supersportowy M4 GTS
Żmudna praca: kunsztowne odnawianie cennych, klasycznych modeli zajmuje wiele miesięcy
Dyrektor muzeum Efe Uygur polega na wsparciu marki Standox
Rzadki klasyczny model: Frazer Nash BMW 319 z połowy lat 30.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony