Nasze rozmowy

ponad rok temu  15.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Nowy format Equip Auto – rozmowa z dyrektorem Paryskich Targów Motoryzacyjnych

Wystawa w stolicy Francji – na terenach Paris Expo w Porte Versailles – odbywać się będzie 17-21 października 2017 r.

Nowa lokalizacja, gruntownie odświeżona formuła, priorytet zwielokrotnionych interakcji pomiędzy uczestnikami targów – to i więcej odzwierciedla ambicje organizatorów Equip Auto. We współpracy z Francuską Federacją Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) i Francuską Federacją Blacharstwa (FFC) zamierzają zaskoczyć przybyłych do… ścisłego centrum Paryża!

Nowoczesny Warsztat: Ewolucja rynku motoryzacyjnego wymaga dziś wybitnego respektu, gdy chcieć organizować imprezę europejskiego formatu. Equip Auto to piękna karta historii…
Mario Fiems, dyrektor targów Equip Auto: …którą dopiszemy w tym roku niebywałą ewolucją – potwierdzającą nasze przygotowanie do wyzwań czekających sektor automotive. 
Od ponad 40 lat Paryskie Targi Motoryzacyjne Equip Auto słusznie zasługują na atencję fachowców branży warsztatowej spoza Francji. To nie tylko jeden z głównych europejskich punktów kontaktowych dla tradycyjnych sieci współpracy między warsztatami, dystrybutorami części i przemysłem motoryzacyjnym w poszukiwaniu nowych produktów, usług i partnerów. Paryska wystawa potwierdza swój status wydarzenia dla biznesu, ale także miejsca prezentacji innowacji. Wszyscy wiemy, że rynek motoryzacyjny to dziś przede wszystkim głębokie przekształcenia pod presją globalnych innowacji technologicznych. Naprawa dziś, przygotowywanie do jutra – hasło przewodnie zbliżającej się wielkimi krokami, kolejnej edycji Equip Auto nie pozostawia wątpliwości, jak czujnie odczytaliśmy potrzeby uczestników branżowego wydarzenia, którzy stają pod coraz większą presją zmian na europejskim rynku, a ten nie pozostaje bez wpływu na rysujące się tendencje oraz różnice w poszczególnych krajach. 
Z biegiem lat lokalizacja imprezy z dala od centrum Paryża nie wytrzymywała próby czasu. Na decyzję, by z rokiem 2017 przenieść się zdecydowanie bliżej centrum metropolii, mieli wpływ jej potencjalni uczestnicy, dla których oddalone od Paryża o kilkadziesiąt kilometrów tereny Parc des Expositions w Villepinte stanowiły główną przesłankę, by na jakiś czas zrezygnować z wysiłku wystawienniczego. W drodze szeroko zakrojonych konsultacji wybraliśmy Paris Expo w Porte Versailles, na wskroś nowoczesny kompleks – czwarty pod względem wielkości w Europie, miejsce ponad 200 wiodących wydarzeń targowych o randze międzynarodowej. 

- Częsty korek na autostradzie wiodącej na lotnisko Charles De Gaulle czy problematyczny dojazd kolejką podmiejską RER – te i inne utrudnienia odejdą w zapomnienie. A co jeszcze zyskają uczestnicy wraz z przeprowadzką targów na tereny Paris Expo w Porte Versailles?
Muszę się pochwalić niemałym sukcesem. Otóż nowy adres Equip Auto przekonał nie tylko dotychczasowych wystawców do wzięcia udziału w imprezie, ale również tych, którzy swego czasu zrezygnowali z uczestnictwa w naszych targach! Obecność lojalnych uczestników, powrót dotychczasowych – jakże wiodących na rynku automotive firm, bo reprezentujących całe spektrum aktywności – jest najlepszym dowodem na spójność propozycji Equip Auto. O kim mowa? Na powrót do grona wystawców dołączą producenci samochodów, takich jak peugeot czy citroën, a swe kompetencje będą prezentować tacy znani gracze jak: Valeo, Bosch, Delphi, Tenneco, Faurecia, PPG, SKF…, ale także czołowe grupy dystrybucji części i sieci serwisowe, np. Alliance Automotive Group, Nexus czy Doyen. Nie chciałbym tu pominąć wielu innych, jakże liczących się wystawców, więc gorąco zachęcam do śledzenia naszej witryny internetowej – www.equipauto.com. Naprawdę warto pobrać mobilną aplikację, aby przygotować się na owocną wizytę i nowe doświadczenie uczestnika Auto Equip 2017! 
Dość powiedzieć, że impreza branżowa w stolicy Francji (17-21 października) stanowić będzie miejsce prezentacji wystawców aż z 35 krajów. Na przybyłych czeka aż 17 stoisk narodowych, a pośród nich nie zabraknie – prócz francuskich, niemieckich czy polskich firm – także reprezentantów takich krajów jak m.in.: Argentyna, Chiny, Hiszpania, Republika Czeska, Iran, Korea, Maroko, Holandia, Rumunia, Tajwan, Tajlandia, Tunezja, Turcja. 
Tu istotna informacja dla planujących podróż. Tereny kompleksu Paris Expo w Paryżu są dobrze skomunikowane także z portami lotniczymi Orly i Beauvais, a cztery główne stacje kolejowe i bardzo gęsty system transportu publicznego gwarantują kontynuację biznesowych spotkań po każdym dniu intensywnych wydarzeń na stoiskach targowych. O walorach imprezy zlokalizowanej w centrum miasta długo by mówić w kontekście mniej czy bardziej formalnych spotkań uczestników targów.

- Pomysł musiał się spodobać wystawcom, a na pewno, gdy wspomnieć, że tegoroczna edycja to kolejny rekord – w Paryżu zaprezentuje się aż 26 firm z Polski.
To prawda, gratuluję tak silnej polskiej reprezentacji i trafnej decyzji! Przyznam, że nie zaskakuje mnie to, jak rosnącym zainteresowaniem cieszy się każda kolejna edycja Equip Auto, skoro słusznie postrzegani jesteście jako nr 1 wśród „producentów części” w Europie i wiodący dostawca na tzw. pierwszy montaż. Co innego, że zgoła inaczej wygląda wasz park pojazdów. Mam na myśli średnią wieku samochodów. We Francji to 8-9 lat. W Polsce dominują pojazdy jeszcze starsze. Trzeba oczywiście umieć reperować je w sposób przyjazny kosztowo. Dlatego mówimy „naprawa dziś, przygotowywanie do jutra”, bo naszym core-biznes będzie także propozycja obliczona na efektywne metody utrzymania w niepogorszonej kondycji niemłodego parku pojazdów. To wyzwanie dla dystrybutorów części, dla ekonomicznie uzasadnionych metod naprawczych. To również okazja do współzawodnictwa o względy niespecjalnie zasobnych klientów, ale przecież jakże licznych i liczących się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. 
Oczywiście nowe technologie i ich wpływ jest bardzo ważny dla każdego fachowca z branży warsztatowej, a kluczowym tematem rozważań staje się troska o rozwiązania, które gwarantują odpowiednio wysoką marżowość usług. I tu też upatrywałbym powodów, dla których paryskie targi cieszą się rosnącym zainteresowaniem polskiej branży automotive. Notabene, podjęliśmy wiele inicjatyw, aby zapewnić wystawcom i przybyłym na ich stoiska jak największą liczbę kontaktów biznesowych. Wspomnijmy więc, że tegoroczne targi to wiele wydarzeń, które przygotowano w odpowiedzi na czekające naszą branżę wyzwania. Ekonomia napraw w świetle zróżnicowanego technologicznie parku pojazdów, przygotowanie warsztatów na trend rewolucji technologicznych i cyfrowych w perspektywie spodziewanego przyrostu udziału pojazdów autonomicznych i argumenty na rzecz dywersyfikacji działalności gospodarczej uczestników rynku napraw – to w pigułce czekające nas wydarzenia okołotargowe.

- Gdy wczytać się w program nadchodzącej imprezy, można odnieść wrażenie, że przybyło okazji dwojakiego typu: by pozyskać wiedzę u źródła – rozmawiając z mistrzami fachu, by wygodniej korzystać z dobrodziejstw IT, np. śledząc media społecznościowe. Proszę przybliżyć formuły wspomnianych.
Equip Auto 2017 to trzy pawilony targowe Paris Expo, więc niebagatelną propozycją będzie poszerzona formuła kuluarowych spotkań i rozmów z fachowcami, którzy stanowić będą cenne źródło informacji – o czym zapomina się nieco w dobie dobrodziejstw IT, a czemu służą z definicji targi branżowe. Codzienny program „happy hour” rusza od godziny 17.00 i stanowić ma wzorzec nawiązywania kontaktów wystawców z uczestnikami imprezy w nader komfortowych i swobodnych okolicznościach. Innowacją będą np. mobilne kafeterie i food trucki, które cieszyć będą darmowym poczęstunkiem do godz. 18.00. Mamy nadzieję, że swobodna atmosfera stanowić będzie kolejny bodziec, by pozostać na terenach kompleksu Paris Expo dłużej i owocniej spędzać czas „po godzinach”.
Ponadto jeszcze mocniej zaangażujemy się w środki nowoczesnych metod przekazu. Mowa tu o targowym studio TV w pawilonie nr 2, gdzie wzorem lat ubiegłych realizować będziemy rozmowy z interesującymi reprezentantami branży, np. z uznanymi autorytetami w dziedzinie napraw. Każdego dnia od 9:30 do 18:00 jedyna w swoim rodzaju scena telewizyjna będzie miejscem, w którym będziemy odkrywać nowe trendy i omawiać strategiczne kwestie biznesowe z ekspertami, a rozmowy „na żywo” będą transmitowane w mediach społecznościowych. 
Formuła spotkań będzie dwojaka: okrągły stół zainteresowanych rozmówców lub wywiad dziennikarza z fachowcem cenionym w dziedzinie napraw czy z analitykiem rynku automotive. 
Program zwiększonych interakcji między uczestnikami czekających nas wydarzeń stanowić ma kolejne novum targów. Wspomnijmy tu jeszcze inicjatywę „Best of”. Otóż program edukacji zawodowej Equip 
Auto 2017 to 7 tras podróży po wybranych stoiskach, a każda w pełni odzwierciedla kompetencje wystawców w jednej dziedzinie. Wizyty z przewodnikiem stanowić mogą również okazję, by bliżej poznać najlepsze możliwe metody w dziedzinie napraw mechanicznych czy zasięgnąć języka u specjalistów z dziedziny napraw karoseryjnych, kalibracji systemów ADAS czy regeneracji części. 

- Niezmiennie interesującym punktem programu targów Equip Auto była dotychczas rywalizacja o najwyższe trofea w dziedzinie innowacji. I w tym przypadku, nie zabraknie nowej formuły wydarzenia.
Nie będzie zaskoczeniem, że w gronie jury kolejny raz z rzędu gościmy redakcję magazynu „Nowoczesny Warsztat”. Na kogo oddaliście swój głos, jest pewnie tajemnicą, ale wyjaśnijmy czytelnikom, że rywalizacja o zaszczytne laury jest tym razem o tyle trudniejsza, że wśród wystawców zadebiutuje grono 50 start-upów, które wezmą we władanie pawilon nr 1. A skoro większa różnorodność profilu wystawców, to i poszerzona formuła nominowanych do nagrody Grands Prix targów Equip Auto 2017. Tym razem spośród nominowanych wyłonimy tylko 1 zwycięzcę, ale w aż 8 kategoriach. 
Nowością będzie fakt, że przyznamy złoty medal za innowacyjny produkt smarny czy pośród środków do konserwacji i pielęgnacji, a też np. dla dostawcy wyposażenia serwisów oponiarskich. To o tyle istotne, że poprzednie targi ujawniły taki oto profil odwiedzających stoiska wystawców, wśród których dominują fachowcy branży warsztatowej. Aż w 49% to profesjonaliści z warsztatów – zajmujący się bieżącymi naprawami, odbudowami, regeneracją części czy usługami związanymi z szeroko pojętym utrzymaniem pojazdów. 29% przybyłych zajmuje się handlem i dystrybucją części samochodowych, a 15% reprezentuje producentów – przemysł motoryzacyjny. Impreza sprzed 2 laty zapisała się frekwencją 95 tys. przybyłych z ponad 50 krajów! Nie mogę się doczekać, jak będzie tym razem.

Rozmawiał: Rafał Dobrowolski
Fot. www.equipauto.com

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony