Promocje

ponad rok temu  02.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowy kod dla naprawionego wtryskiwacza

Warsztaty Delphi Diesel Centre to jedyne warsztaty naprawcze, które są w stanie wygenerować nowy kod dla naprawionych wtryskiwaczy Common Rail firmy Delphi.

Często spotykamy się z błędnym przekonaniem, że profil naprawionego wtryskiwacza może zostać skorygowany przez ECU. Nie jest to prawdą. ECU koryguje jedynie funkcję MDP na podstawie starego kodu wtryskiwacza.

Potrzebny nowy kod
Dla wszystkich wtryskiwaczy generowany jest kod początkowy, C2i oraz C3i, który zawiera informacje przeznaczone dla ECU dotyczące charakterystyki wtryskiwacza. Charakterystyka używanego wtryskiwacza zmienia się wraz z jego zużyciem, w związku z czym ECU musi przeprowadzać adaptacje MDP, aby utrzymać wtryskiwacz w tolerancji. W przypadku, gdy odchylenie od zakodowanego profilu pracy wtryskiwacza będzie zbyt duże, ECU wygeneruje kod błędu i włączy kontrolkę „Sprawdź silnik” („Check Engine”). Dla naprawionego wtryskiwacza należy wygenerować nowy kod. Nie jest w stanie dokonać tego nieautoryzowany warsztat naprawczy, zatem korzysta on ze starego kodu. Jednak stary kod nie jest już właściwy, ponieważ profil wtryskiwacza został zmieniony podczas jego naprawy. Gdy warsztat wprowadzi stary kod wtryskiwacza, w ECU ponownie zostaną ustawione zapisane w tym kodzie parametry, które nie będą zgodne z obecnym profilem wtryskiwacza. W związku z tym impulsy generowane w ramach funkcji MDP dostępnej w ECU mogą być zbyt małe, co z kolei przełoży się na niewłaściwą korektę pracy wtryskiwacza.

Korekta przez ECU
Dlatego tak istotne jest, aby po zamontowaniu naprawionego wtryskiwacza wprowadzić do ECU jego nowy kod. Konieczność wprowadzenia właściwego kodu wtryskiwacza zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu, kiedy uwzględnimy bardziej rygorystyczne tolerancje określone dla dzisiejszych układów Common Rail:
- wtryskiwacz C2i = 150 punktów kontrolnych,
- wtryskiwacz C3i = 450 punktów kontrolnych (dwa razy większa dokładność aniżeli w przypadku wtryskiwacza C2i).

Warsztaty Delphi Diesel Centre wyposażone są w odpowiednie narzędzia pozwalające na dokładne diagnozy, badania, naprawy oraz kodowanie zaawansowanych wtryskiwaczy i pomp stosowanych w układach Common Rail firmy Delphi. Warsztaty te korzystają z:
- autoryzowanych stołów pomiarowych Hartridge,
- narzędzi diagnostycznych i specjalistycznych firmy Delphi,
- szkoleń specjalistycznych.

Środowisko
Z uwagi na tolerancje określone dla zaawansowanych układów Common Rail, stosowanych w dzisiejszych silnika Diesla, ważne jest, aby w środowisku, w którym przeprowadzane są naprawy wtryskiwaczy, nie występowały żadne zanieczyszczenia. Warsztaty Delphi Diesel Centre korzystają z:
- pomieszczeń z nadmuchem powietrza,
- czystych pomieszczeń/czystych stanowisk naprawczych,
- zbiorników do czyszczenia ultradźwiękowego.

Ponieważ firma Delphi przyznaje certyfikaty warsztatom należącym do jej sieci, udzielimy Państwu wyłącznej 2-letniej gwarancji na naprawę układu Common Rail pod warunkiem, że:
- diagnostyka, demontaż oraz ponowny montaż podzespołu zostały przeprowadzone przez Delphi Service Centre,
- naprawa podzespołu została przeprowadzona przez Delphi Diesel Centre.

Z gwarancji tej mogą skorzystać wyłącznie członkowie sieci Delphi. Będzie ona uznawana przez wszystkie centra serwisowe firmy na całym świecie.
Aby zapoznać się ze szczegółowymi informacjami odnośnie dołączenia do sieci Delphi Service Centre, należy skontaktować się z firmą J.R. Motor Services G.B.

J.R. Motor Services G.B.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony