
Silniki PureTech, produkowane przez koncern Stellantis, zyskały popularność dzięki wydajności i kompaktowej konstrukcji. Pomimo wielu zalet tych jednostek, jak stosunkowo wysoka moc z małej pojemności, paliwooszczędność, a tym samym obniżona emisja CO2, użytkownicy zgłaszają liczne problemy, szczególnie z wersją 1.2 PureTech.
Jednym z głównych jest pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej – zamiast wydłużać żywotność, często ulega on degradacji, co prowadzi do zanieczyszczenia oleju i uszkodzeń silnika. Kolejny problem stanowi nadmierne zużycie oleju. Aby rozwiązać te problemy, koncern Stellantis opracował nową normę oleju silnikowego – Stellantis FPW9.55535/03.
Titan GT1 Pro FPW03 SAE 5W-30 został zaprojektowany, aby spełniać wymagania tej wprowadzonej w 2024 roku specyfikacji, która zastąpiła wcześniejszą PSA B71 2010. Nowa specyfikacja jest odpowiedzią na rosnące wymagania dotyczące...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)