Inne

ponad rok temu  17.05.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Silnik wywodzący się z jednostki 2.0 dCi (typ M9R), oferowanej między innymi w modelach Laguna i Espace, zastąpi w pojazdach Renault silnik 2.5 dCi (typ G9U) oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi (typ ZD30 – nie należy mylić go z silnikiem V6 dCi również o pojemności skokowej 3.0 l.) Ta 6-cylindrowa jednostka przeznaczona jest do samochodów osobowych klasy wyższej i będzie nadal oferowana w modelu Laguna.[img_full]6826|6555[/img_full]


W ten sposób Renault kontynuuje strategię downsizingu, polegającą na zmniejszaniu pojemności skokowej silników, a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.
Silnik wysokoprężny 2.3 dCi montowany w nowym Masterze wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 l/100 km i aż o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem), zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm) i najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.
Nowy silnik przyczyni się więc do zmniejszenia kosztów eksploatacji Nowego Mastera. Oprócz mniejszego zużycia paliwa, Diesel 2.3 dCi ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30 000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi. W nowym silniku zastosowano łańcuch rozrządu, tak więc nie ma już potrzeby wymiany paska rozrządu co 6 lat. Całkowity koszt użytkowania w przypadku nowego Mastera został więc obniżony średnio o 1 800 euro przy eksploatacji trwającej 4 lata lub przy przebiegu 150 000 km (do osiągnięcia pierwszego z tych terminów i przy przyjęciu kosztu 1 litra oleju napędowego = 0,87 euro netto), co daje oszczędność w wysokości 37 euro miesięcznie.

Wynik ten osiągnięto dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej silnika i wprowadzeniu nowego układu wtrysku paliwa. Silnik 2.3 dCi zbudowano w oparciu o jednostkę 2.0 dCi Aliansu Renault-Nissan, cenionej za jej trwałość, niezawodność i komfort jazdy. Pojemność skokową zwiększono do 2.3 l poprzez poszerzenie średnicy tulei cylindrów i zwiększenie skoku tłoka. Ponadto, silnik wyposażono we wtryskiwacze najnowszej generacji z siedmioma otworami. Wszechstronny, nowy silnik 2.3 dCi spełnia wymagania i potrzeby wszystkich wersji Nowego Mastera, w tym z napędem przednim (silnik ustawiony poprzecznie) i z napędem tylnym (ustawiony wzdłużnie).

[img_full]6826|6554[/img_full]

Firma Renault podjęła decyzję o uruchomieniu produkcji nowego silnika w zakładach w Cléon we Francji. Produkowane są tam również silniki benzynowe wysokiej mocy: 2.0, 2.0 turbo oraz wysokoprężne 1.9 dCi i V6 3.0 dCi, a także skrzynie mechaniczne 5- i 6-biegowe, tak więc zakłady te posiadają bogate doświadczenie i know-how w zakresie produkcji podzespołów mechanicznych. Zakłady posiadają linie produkcyjne przystosowane do produkcji zróżnicowanych wersji. Na tej samej linii mogą być montowane silniki 2.0 dCi i 2.3 dCi. Renault wprowadziło tu najnowsze rozwiązania w zakresie organizacji produkcji, takie jak kitting/picking czy strike zones, które pozwalają na zwiększenie konkurencyjności fabryki pod względem jakości, kosztów i terminów produkcji. Dla przypomnienia należy dodać, że od 2011 roku zakłady w Cléon będą produkowały nowy silnik 1.6 dCi (typ R9M). Pozwoli on obniżyć emisję CO2 o 30 g/km i ograniczyć zużycie paliwa o ponad 20%. Silnik ten będzie montowany przede wszystkim w samochodach z rodziny Megane.

GALERIA ZDJĘĆ

Nowy silnik wysokoprężny Renault
Nowy silnik wysokoprężny Renault
Nowy silnik wysokoprężny Renault

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony