Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy tester do świec żarowych
– niezbędny w codziennej pracy. BorgWarner BERU Systems wprowadził na rynek praktyczny przyrząd diagnozujący świece żarowe, dostosowany do stalowych lub ceramicznych palcowych świec żarowych, stosowanych w pojazdach z 12-woltową instalacją elektryczną.

Dzięki nowemu testerowi możliwe jest szybkie i bezbłędne sprawdzenie każdej świecy żarowej bez jej wykręcania, a nawet bez konieczności uruchamiania silnika. Ważący tylko 250 gramów, nowy, wygodny w użyciu przyrząd diagnostyczny umożliwia testowanie zarówno standardowych stalowych, jak i ceramicznych palcowych świec żarowych, działających w zakresie napięć od 3,3 do 15 woltów. Urządzenie może być stosowane również do testowania świec żarowych pracujących w systemie szybkiego startu BERU ISS, działających w zakresie napięć pomiędzy 4,4 i 5,0 woltów. Do teraz, dostępne na rynku urządzenia testujące mogły sprawdzać albo świece stalowe, albo ceramiczne. Żaden przyrząd nie obsługiwał obu tych typów jednocześnie. Oznaczało to, że mechanik przed przeprowadzeniem testu musiał dowiedzieć się, jaki typ świec jest zamontowany w silniku i jakie jest ich napięcie zasilania. - Nowy tester nie tylko sprawdza oba typy świec żarowych, stalowych i ceramicznych, ale jednocześnie automatycznie rozpoznaje wartość napięcia zasilania, co usuwa konieczność wstępnego ustawienia urządzenia przez mechanika – powiedział Klaus Bolay, Training Manager BorgWarner BERU Systems. Dzięki zwartej budowie i niewielkim rozmiarom, nowy tester jest idealny do szybkiego sprawdzenia świec żarowych w warunkach codziennej pracy warsztatu, bez konieczności podłączenia pojazdu do testera systemu, co jest bardziej złożone i kosztowne. Nowy tester został zaprezentowany przez BorgWarner BERU Systems w trakcie ostatnich targów Automechanika 2010 we Frankfurcie.

Zalety testera świec żarowych firmy BorgWarner BERU Systems:
- Wiarygodny, szybki i tani test bez konieczności wymontowywania świec żarowych ani uruchamiania silnika.
- Brak konieczności wstępnego ustawiania typu sprawdzanej świecy – stalowa/ ceramiczna.
- Automatyczne wykrywanie napięcia zasilania świec żarowych (w zakresie od 3,3 do 15 woltów).
- Możliwość wykonania testu w warunkach codziennej pracy warsztatu, bez konieczności podłączenia pojazdu do testera systemu.
- Niska waga i łatwość użycia, bez konieczności wstępnego ustawiania przyrządu.
- Możliwość sprawdzenia każdej ze świec oddzielnie.
- Analogowe wskazania nagrzewania i limitów natężenia prądu (każda świeca może być sprawdzona pod kątem poboru prądu i samoregulacji).
- Zabezpieczenie przed spięciem i odwrotnym podłączeniem biegunów zasilania.
- Ochrona przepięciowa (dodatkowa kontrola świecy żarowej przez niezależny obwód).
- Procedura testu o kontrolowanej charakterystyce, jak w przypadku sterowników elektronicznych.
- Powtórny test w przypadku wykrycia przez procesor luźnego kontaktu.
- Zastosowane specjalne oprogramowanie mikrokontrolera.

 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony