Paliwa i oleje

ponad rok temu  14.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowy Texaco Delo 600 ADF z opatentowaną technologią Omnimax

Na rynku debiutuje Texaco Delo 600 ADF z nową technologią dodatków uszlachetniających. To linia produktów stworzonych z myślą o znacznym ograniczeniu zapychania filtrów cząstek stałych (DPF) i wydłużeniu okresu ich eksploatacji nawet dwuipółkrotnie dla utrzymania 3-proc. oszczędności paliwa przez cały czas użytkowania maszyn.

Texaco Delo 600 ADF z Omnimax, technologią opatentowaną przez Chevron, to olej do mocno obciążonych silników, mogący w znacznym stopniu ograniczyć gromadzenie się popiołu w DPF-ach dla doskonałej ochrony zarówno silnika, jak i układu wydechowego.
Przeznaczony do pojazdów drogowych i pozadrogowych Texaco Delo 600 ADF z opatentowaną przez Chevron technologią Omnimax zawiera zaledwie 0,4% popiołu siarczanowego – znacznie mniej niż wynosi limit API i ACEA (1% – co jest wartością typową dla wielu olejów do silników mocno obciążonych, dostępnych w sprzedaży).
Nowa linia produktów i technologia dodatków pomagają znacząco ograniczyć szybkość zapychania DPF-ów, zapewniając wydłużone okresy międzyobsługowe, mniejszą częstotliwość cykli regeneracji oraz pomagając zwiększyć oszczędności paliwa nawet o 3% przez cały okres użytkowania pojazdu.

Przepisy dotyczące emisji spalin napędzają rozwój technologii
Do opracowania Texaco Delo 600 ADF przyczyniła się chęć pomocy klientom w utrzymaniu możliwie najniższych kosztów działalności przy jednoczesnym spełnianiu wymogów, dotyczących emisji spalin w maszynach pozadrogowych.
W roku 1999 wprowadzono europejskie normy Stage I dla silników stosowanych w maszynach nieporuszających się po drogach (NRMM), a w kolejnych latach wymogi dotyczące NOx oraz cząstek stałych zaostrzały się, dzięki czemu maszyny stawały się dużo czystsze.
Podczas gdy normy Stage III i IV spowodowały ograniczenie stosowania DPF- -ów, Stage V upowszechnia stosowanie tych filtrów, zdolnych do niezwykle skutecznej redukcji emisji cząstek stałych, jednak wymagających okresowego czyszczenia dla usunięcia materiałów niepalnych, jakie z czasem się na nich gromadzą.
– Wadą DPF-ów jest to, że zwiększają zużycie paliwa, aby zapewnić wytworzenie ilości ciepła wystarczającej do wypalenia nagromadzonej sadzy – mówi Rommel Atienza, global commercial brand manager w Chevron. – Ma to swoją cenę, związaną nie tylko z bezpośrednim kosztem maszyn i ich czujników oraz niezbędnych urządzeń dozujących, ale także ze stałymi kosztami eksploatacji i konserwacji. Texaco Delo 600 ADF znacznie ogranicza szybkość zapychania DPF-ów, zwiększając ich trwałość użytkową nawet dwuipółkrotnie. Umożliwia to utrzymanie oszczędności paliwa rzędu 3% przez cały okres eksploatacji, a tym samym zapewnia klientom znaczną redukcję wydatków.
Również utrzymanie sprawności nowoczesnych układów kontroli emisji spalin miało znaczący wpływ na branżę transportową. Chociaż DPF-y stosowane są od wielu lat, nadal są źródłem usterek.
W badaniu przeprowadzonym przez Texaco Lubricants w Wielkiej Brytanii w roku 2020 67% respondentów zgłosiło problemy z układami kontroli emisji spalin, a wielu z nich wskazało konkretnie na DPF-y. Blisko połowa ankietowanych twierdzi, że musiała przeprowadzać ręczną regenerację DPF-a, aby przywrócić jego skuteczne działanie – co było nieplanowanym zabiegiem, zatrzymującym samochód ciężarowy w serwisie, a przy tym wymagającym wypalenia paliwa. Zapchane DPF-y, konieczność ich czyszczenia lub wymiany stanowiły najczęściej zgłaszane problemy.
– Obecnie układy DPF stosowane są nie tylko w pojazdach drogowych, ale także na budowach, w kopalniach, kamieniołomach, w elektrowniach, rolnictwie czy leśnictwie, dlatego możemy śmiało założyć, że problemy podobne do tych zgłaszanych w sektorze samochodów ciężarowych i transportu zaczną dostrzegać także inne sektory gospodarki – dodaje Rommel Atienza.

Ograniczanie ilości popiołu w DPF-ie
DPF wychwytuje do 98% emitowanych cząstek stałych w formie sadzy i popiołu, z czego większość spalana jest podczas zwykłego cyklu jego regeneracji. Jednak popiół, jako pochodna metalicznych dodatków do olejów, nie ulega spaleniu, co oznacza, że z upływem czasu filtr cząstek stałych zapycha się, a właściciele maszyn i flot pojazdów muszą wycofywać je z eksploatacji na czas przywracania sprawności, co zwiększa koszty konserwacji i obniża produktywność maszyn.
Jeżeli na DPF-ie zbierze się zbyt wiele sadzy i popiołu, duża ilość ciepła wytwarzana w procesie regeneracji może go uszkodzić, a jego wymiana jest kosztowna. Zapychanie filtrów zwiększa ciśnienie zwrotne w silniku oraz częstotliwość regeneracji, co przekłada się na wyższe zużycie paliwa.
Jednak w grę wchodzi nie tylko ochrona DPF-a. Texaco Delo 600 ADF spełnia, a nawet wykracza ponad wymogi norm ACEA E6, E9 i specyfikacje OEM, a przy tym wykazuje znakomitą stabilność oksydacyjną w testach branżowych, producentów OEM i eksploatacyjnych, umożliwiając wydłużenie okresów między wymianami oleju. Zachowując trwałość produktów z serii Texaco Delo 400, Texaco Delo 600 ADF zapewnia także doskonałą ochronę mechanizmów zaworów przed zużyciem oraz tłoków przed osadami.
– Nie zapominajmy o tym, że jest to olej silnikowy, który zapewnia niezwykle skuteczną ochronę silnika, co stanowi dla klientów stosujących Delo 600 ADF wartość dodaną – podsumowuje Rommel Atienza.
Pełna oferta produktów Delo 600 ADF dostępna jest od 1 lipca 2020 r. i obejmuje Delo 600 ADF 15W-40 oraz Delo 600 ADF 10W-30.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony