Piotr Kasprzak, prezes zarządu Liqui Moly Polska Sp. z o.o.
Adolf Würth GmbH & CO. KG. jest od grudnia 2017 r. nowym, większościowym udziałowcem firmy Liqui Moly GmbH. Nowemu właścicielowi swoje udziały sprzedał dotychczasowy większościowy udziałowiec – Ernst Prost.
Liqui Moly stało się w ten sposób członkiem grupy składającej się z 400 firm o rocznych przychodach przekraczających 12,5 mld euro i zatrudniającej ponad 73 tys. pracowników.
W liście wystosowanym do pracowników i współpracowników Ernst Prost pisze: „Niniejsza zmiana nie ma wpływu na filozofię funkcjonowania naszej firmy i nie zmienia naszej strategii sprzedaży. Sposób funkcjonowania i pracy pozostaną w takiej formie jak dotychczas. Byłoby głupotą zmienianie czegoś, biorąc pod uwagę odnoszone przez nas sukcesy w ostatnich latach”.
Z punktu widzenia Liqui Moly Polska Sp. z o.o. zmiana właściciela w perspektywie krótko i średnioterminowej nie ma żadnego znaczenia. Ernst Prost nadal będzie zarządzać Liqui Moly GmbH, ponadto w zarządzie pojawi się wieloletni współpracownik Prosta – dotychczasowy szef sprzedaży na Niemcy Günter Hiermaier.
– Ernst Prost skończył w zeszłym roku 60 lat. Coraz częściej zadawaliśmy sobie pytania, co będzie dalej z Liqui Moly – komentuje Piotr Kasprzak, prezes zarządu Liqui Moly Polska Sp. z o.o. – Z tego punktu widzenia decyzja pana Prosta to dowód na jego ogromną troskę o los firmy i jej pracowników. Wejście do grupy Würth daje nam stabilność finansową, zapewnia lepszy dostęp do surowców i pozwala na jeszcze szybszy rozwój.
Rok 2017 Liqui Moly GmbH skończyło sprzedażą na poziomie 500 mln euro, osiągając 40 mln zysku brutto, i było wolne od zadłużenia. Sprzedażą na poziomie 33 mln zł zakończyło miniony rok Liqui Moly Polska Sp. z o.o., co oznacza 27-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
– Konsekwentnie realizujemy strategię skoncentrowaną na niezależnych warsztatach samochodowych zaopatrywanych wyłącznie przez naszych dystrybutorów – mówi Piotr Kasprzak. – Jedyną istotną zmianą w naszej strategii marketingowej jest znaczące zwiększanie nakładów na komunikację z klientami ostatecznymi, co jest możliwe dzięki większemu budżetowi marketingowemu. Zamierzamy rozwijać projekt Liqui Moly Pro-Line Serwisów. Chcemy również istotnie zwiększyć udział sprzedaży olejów silnikowych i przekładniowych, w szczególności olejów do automatycznych przekładni.
Komentarze (0)