Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

NTN-SNR: globalne rozwiązanie
NTN-SNR, bez względu na produkty jakie oferuje swoim klientom (łożyska, rolki itp.), zawsze jego polem działania pozostaje rotacja. To jest kluczowy biznes!

NTN-SNR jest dzisiaj istotnym graczem w produkcji produktów samochodowych zarówno na rynek pierwszego wyposażenia (Original Equipment – OE), jak i na rynek wtórny. Firma SNR była już liderem w Europie w dziedzinie kół, a NTN wzmocniło jeszcze bardziej tę pozycję poprzez ofertę do samochodów niemieckich (czołowy przykład to Mercedes, który korzysta z NTN do przednich kół oraz SNR do kół tylnych). Jeśli chodzi o rozrząd, status firmy NTN-SNR ewoluował od dealera do producenta. Produkty NTN możemy spotkać zarówno w pojazdach azjatyckich, jak i europejskich, a NTN dostarcza w pełnym zakresie hydrauliczne napinacze na rynek OEM. W przypadku zawieszenia, SNR zawsze był głównym dostawcą w Europie na tym rynku, a teraz na rynku OE, NTN-SNR wyposaża niektóre z największych na świecie producentów marek samochodowych, takich jak: BMW, Fiat, Renault, PSA, Hyundai, Kia, Porsche, Opel i nie tylko. Biorąc pod uwagę podwójne korzenie firmy, głównym celem NTN-SNR jest zapewnienie wyposażenia zarówno na rynek europejski, jak i azjatycki. Poza trzema głównymi grupami produktowymi, NTN-SNR w swojej ofercie posiada takie grupy produktowe, jak: skrzynie biegów, klimatyzacja, akcesoria oraz HGV (wyposażenie do ciężarówek). NTN-SNR jest międzynarodowym producentem mającym fabryki w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji. W każdym przypadku fabryki mają certyfikaty, własne biura oraz centra testowe.


Rynek międzynarodowy
W Europie wyniki sprzedaży, mimo kryzysu ekonomicznego, były zaskakująco dobre, a sukces ten został w głównej mierze osiągnięty dzięki obecności łożysk NTN- -SNR oraz technologii ASB, której to firma jest kreatorem, w 10 najlepiej sprzedających się samochodach w Europie.

Nowe produkty
Wraz z chęcią rozszerzenia sektora aftermarketu, NTN-SNR znacznie rozszerzył ofertę produktów i usług. To pokrywa liczne zastosowania: koła, rozrząd, akcesoria, sprzęgła, klimatyzację, skrzynię biegów, HGV (wyposażenie do ciężarówek).
Mając to na względzie, NTN-SNR w 2011 r. wprowadza:
- Dodatkowe zestawy rozrządu z dodatkowymi komponentami (śrubokręty).
- Koła pasowe.
- Zestawy rozrządu z pompami wodnymi.

Dzisiaj NTN-SNR oferuje globalnemu rynkowi wtórnemu rozwiązania z dwiema markami NTN i SNR. Grupa, dzięki swojej reputacji, know-how oraz innowacjom, zapewnia jakość pierwszego montażu na rynku wtórnym we wszystkich rangach. Tarcze hamulcowe z łożyskiem NTN- -SNR przeszły także znaczną modyfikację w 2011 roku. Z 25 referencji – wszystkie z pierwszego montażu – NTN-SNR-szybko stał się specjalistą w dziedzinie tych produktów na rynku europejskim, dzięki mistrzowskiej technologii, projektowi umożliwiającemu ochronę łożyska przez osłonę. NTN-SNR zaprezentuje w tym roku ofertę przegubów (CVJ). Produkty te są produkowane przez korporację NTN, NTE, mającą siedzibę w Le Mans we Francji. Po raz kolejny są to produkty OE.
NTE ma 24% udziałów na rynku światowym (25% w Europie oraz 41% w Japonii), a jego klienci to tacy producenci, jak: Renault, Fiat, VW, BMW, Toyota oraz Suzuki.

Zazwyczaj CVJ powinny być wymieniane po przejechaniu przez samochód około 100 000 do 150 000 km, ale muszą być także wymieniane na skutek zniszczenia, zużycia czy pęknięcia, a to jest kosztowny zabieg. Zużycie CVJ daje się poznać poprzez wydobywanie się dźwięku podczas skrętu lub poprzez wyciek oleju. Bez względu czy jest to przednia oś, czy tylna, CVJ są bardzo istotnymi komponentami zapewniającymi płynne prowadzenie pojazdu.

Napinacze z pompą wodną – w pierwszym kwartale 2012 roku nastąpi wprowadzenie na rynek zestawów napinaczy do silnika: KDP xxx. Zestawy te będą wyposażone w pompy wodne, a przeznaczone są w głównej mierze dla producentów francuskich marek, takich jak Peugeot i Renault. Grupa produktowa będzie rozwijana zgodnie z zapotrzebowaniem. Mechanicy specjalizujący się w markach francuskich wymieniają zazwyczaj pompy wodne wraz z wymianą zestawu rozrządu, co nie jest regułą wśród ich europejskich kolegów, a to jest właśnie powód wprowadzenia tej części początkowo na rynek francuski. Dostawcą jest jeden z czołowych, światowych producentów oraz specjalista z rynku OE.

Zestawy rozrządu z dodatkowymi komponentami – NTN-SNR rozpoczął podnoszenie standardu w zakresie zestawów rozrządu poprzez dodanie do zestawu małych komponentów, takich jak: śruby, sprężyny, podkładki itd.

Komunikacja
NTN-SNR narzucił sobie nowy cel, jakim jest rozwój technologicznej komunikacji, poprzez ulepszenie swoim klientom dostępu do informacji. Są to:
- informacje techniczne,
- porady dotyczące montażu i demontażu,
- wiadomości na temat głównych powodów usterek łożysk itd.

Strona www.snr-autoaftermarket.com jest wciąż aktualizowana oraz dodawane są coraz to nowsze sektory:
- Sekcja ciężkich HGV wraz z katalogiem oraz podsumowaniem grup produktowych i odpowiednią broszurą.
- Sekcja hamulców z łożyskiem, z katalogiem oraz informacjami technicznymi do każdego produktu, wraz z zastosowaniem.
- Sekcja rozszerzenia grup produktowych (co trzy miesiące), dodane zostało także podsumowanie odnośnie poprzednich lat.
- Sekcja technicznych informacji dla przyszłych potencjalnych klientów.

NOWOŚCI 2011
Nowy katalog do rozrządu i napędu paskowego, po raz pierwszy część dotycząca akcesoriów będzie rozdysponowana oddzielnie, ze względu na rozmiar katalogu oraz na możliwość aktualizowania grup produktowych niezależnie.
- Katalog kół pasowych przeszedł największą przemianę w grupie.
- E-katalog: elektroniczny katalog został zamieniony na elektroniczną wersję katalogu na CD-R.
- Katalog pozwoli na skorzystanie z nowych funkcji, takich jak:
-sprawdzenie co jest nowego w ofercie firmy;
-dostęp do zdjęć i diagramów technicznych;
-sprawdzenie cech technicznych, takie jak rozmiary produktów;
-sprawdzenie odpowiedników OE.

Poszukiwanie produktu może nastąpić na 5 sposobów:
-przez referencję;
-przez pojazd;
-przez referencję konkurencji lub OE;
-przez grupę produktową;
-przez wymiary.

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt :
Hubert Wójcik
Market Manager Poland,
Czech Rep., Slovakia
NTN-SNR Aftermarket Division,
Central Logistic Division
Automotive Aftermarket
tel. 797 294 795
e-mail: hubert.wojcik@ntn-snr.fr

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony