Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

NTN-SNR w sercu silnika
Układ napinania paska rozrządu jest o wiele bardziej złożony aniżeli mogłoby się to wydawać. Jest to bowiem system składający się z elementów, takich jak napinacze lub rolki prowadzące, które zapewniają właściwe napięcie paska.

8888 left Aby dobrze funkcjonował pasek, bardzo istotną rzeczą jest jego wymiana razem z napinaczem, co zapewni trwałą i bezpieczną pracę silnika. SNR od wielu lat oferuje dużą gamę pojedynczych napinaczy oraz zestawów naprawczych pasków rozrządu. Dzięki niedawno dokonanemu połączeniu dwóch firm SNR i NTN oraz ich silnej obecności na rynku oryginalnego wyposażenia (OE), grupa oferuje teraz nawet szerszą gamę napinaczy SNR w opakowaniu z logo NTN, jak i zestawów naprawczych, które są w stanie pokryć zarówno europejski, jak i azjatycki rynek zastosowania. Jednym z wielu silnych punktów produktów firmy NTN są napinacze hydrauliczne.

Co to są napinacze hydrauliczne?
W przeszłości montowano napinacze manualne wymagające bardzo dokładnego i poprawnego montażu. W miarę upływu czasu traciły one napięcie. Problem ten został częściowo rozwiązany dzięki nowoczesnym silnikom, w których w głównej mierze montowane są automatyczne napinacze – technologiczna specjalność NTN. Jednym ze sposobów posiadania automatycznego napinacza jest właśnie napinacz hydrauliczny. Napinacz ten pracuje w podobny sposób jak mały amortyzator, w połączeniu z kołem pasowym, co pokazane jest na przykładzie poniżej.

Hydrauliczny napinacz
Hydrauliczny napinacz składa się z cylindra, tłoku i sprężyny. Przed instalacją cały system zamknięty jest przez podtrzymujący kołek. Zaleca się wymianę całego systemu w tym samym czasie, co reszta napinaczy oraz pasków, ponieważ tłok może wskazywać znaki zużycia oraz cylinder może tracić olej poprzez wykonanie wysokiej liczby kilometrów. Każdy napinacz hydrauliczny zaprojektowany jest do konkretnego rodzaju samochodu. Stałe napięcie rolki oraz paska zapewnione jest przez tłok. Wymienione napinacze firmy NTN mogą być stosowane w wielu pojazdach, ale głównie ich zastosowanie można spotkać w dużych silnikach, w których występuje duże napięcie pasków oraz wibracje.

NALEŻY UWAŻAĆ NA PODROBIONE HYDRAULICZNE NAPINACZE FIRMY NTN!

Jak rozpoznać te prawdziwe?
- Poprzez odpowiednie zaznaczenie logo NTN na jednej ze stron napinacza.


Oczywiście najlepszym sposobem uniknięcia takich problemów jest dokonywanie zakupów u oficjalnego dystrybutora firmy NTN-SNR.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony