Wydarzenia

ponad rok temu  15.07.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

O przyszłości motoryzacji rozmawiano w Mikołajkach

– Gala Mistrzów Warsztatu 2014. IC Recepcja, Bio Service, MOVEO – tegoroczne spotkanie z partnerami biznesowymi obfitowało w propozycje obliczone na zwiększenie rentowności warsztatów samochodowych. Fenomen firmy, która od ćwierćwiecza zadziwia dynamiką rozwoju, nie powinien pozostawiać wątpliwości, że także nowa strategia wytrzyma próbę czasu.

Gala Mistrzów Warsztatu to wyjątkowe wydarzenie na polskim rynku motoryzacyjnym. Rokrocznie trzy miesiące zmagań wieńczy spotkanie w gronie zwycięzców. Wyniki jak zawsze pozostają tajne do ostatnich chwil. Zasady konkursu drugiej edycji Wielkiego Rajdu, którego zwieńczeniem jest Gala Mistrzów Warsztatu, były zbliżone do tych z ubiegłego roku. Uczestnicy zostali podzieleni według trzech kategorii: warsztat rynku osobowego, sklep z warsztatem rynku osobowego lub rynek ciężarowy (warsztat, sklep z warsztatem, firma transportowa). I tym razem premiowano punktami za zakupy produktów wybranych dostawców, m.in. Bosch, Castrol czy ZF (ZF Parts, Sachs, Lemforder). Zasada jest prosta – im więcej wydanych pieniędzy na premiowane produkty, tym wyższe miejsce w rankingu i szansa uczestnictwa w finale zmagań. Tradycyjnie też podstawową nagrodą jest uczestnictwo w Gali Mistrzów Warsztatu. Wspólnie spędzany czas maksymalnie służy wymianie doświadczeń w wybitnie relaksujący sposób. Czy to klimat gór, czy mazurskich jezior – na kilka dni weekendowego wypoczynku Hotel Gołębiewski bierze we władanie drużyna z logo Inter Cars. Tegoroczna feta wielkiego wyścigu po nagrody znalazła swój finał w Mikołajkach (13-15 czerwca), gdzie w sali kongresowej odbyło się inaugurujące spotkanie pod hasłem: „Wspólnie zmieniamy przyszłość motoryzacji”. I właśnie wkład niezależnych warsztatów w kształtowanie branży dystrybucji części samochodowych podkreślił w swym wystąpieniu Robert Kierzek, prezes zarządu IC SA.
- Obchodzona niedawno 25. rocznica odzyskania wolności jest doskonałym momentem do podsumowań działalności firmy, która powstała na zrębach odzyskanej wolności gospodarczej – mówił Robert Kierzek. - Naszej firmy nie byłoby bez zmian ustroju, bez ożywienia gospodarczego i otwarcia na świat. To tamtym wydarzeniom, a szczególnie Państwu Inter Cars zawdzięcza dzisiejszy sukces, rolę lidera w kraju, Europie oraz na świecie. Stanowimy drużynę, a naszą przewagę budujemy dzięki sile spójnej identyfikacji, dlatego i tym razem złożymy Wam kolejne propozycje, byście mogli razem z nami czerpać siłę ze współpracy z nami. Dzielimy się zyskiem, wiedzą, doświadczeniem. I myślimy dalej o rozbudowaniu oferty wsparcia kapitałowego poprzez przejęcie w przyszłości także części ryzyka rozliczeń warsztatów z ich klientami.


Po krótkiej prezentacji genezy i rozwoju firmy przedstawiono konkretne propozycje. Najwięcej uwagi poświęcono interaktywnemu wsparciu warsztatów. Skądinąd wiadomo, że IC SA mocno inwestuje w przyszłe kadry. Jak dotąd lider rynku motoryzacyjnego przeznaczył 1,3 mln zł na wyposażanie pracowni i szkolenia dla uczniów szkół mechanicznych. Docelowo będzie to ponad 3 mln zł! Z kolei z programów wsparcia inwestycyjnego spółki, dedykowanych warsztatom niezależnym, korzysta dziś 4,2 tys. z nich, a firma w samym roku 2013 przeszkoliła aż 13 tys. mechaników.
Nowe rozwiązanie anonsowano pod nazwą IC Recepcja. Koncepcja interaktywnego narzędzia ma stanowić kolejne wsparcie na poziomie zarządzania pracą i kosztami warsztatów, bo skraca czasochłonne procedury w relacjach hurtownia-warsztat-klient. Odtąd wszystkie informacje na bieżąco będą mogły być zapisywane w poręczny sposób, bo z wykorzystaniem zdobyczy IT. Intencją pomysłodawców jest zaprojektowanie interfejsu, który będziemy mogli obsługiwać z poziomu urządzeń mobilnych typu tablet czy smartfon, dzięki czemu automatycznie będzie można realizować takie procedury, jak: przyjęcie pojazdu do naprawy, dokumentacja fotograficzna usterek, opis czynności, status dostępności części, kosztorysowanie napraw. Przyjazny interfejs ma być wzbogacony o analityczny program do zarządzania warsztatem via Internet przez właściciela firmy. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by w „panelu zarządczym” mogły być gromadzone dane finansowe, takie jak: gotówka w kasie, oczekiwane wpływy, zobowiązania, projekcja zysku…
Docelowo system IC Recepcja będzie swoistym rodzajem książki serwisowej pojazdu umożliwiającym zarówno właścicielom, jak i mechanikom zapoznanie się z historią i przebiegiem napraw, co przywodzić może skojarzenia z projektem Motointegrator, który przekierowuje do warsztatów 15 tys. klientów miesięcznie i liczba ta rośnie z każdym kolejnym miesiącem!

Kolejną propozycją jest program zarządzania odpadami, który powstał we współpracy z firmami Ojler i Partslife. W ramach projektu Bio Service firma Inter Cars zajmuje się odbiorem odpadów warsztatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Oferta skierowana jest do warsztatów zrzeszonych w sieciach warsztatowych IC SA oraz w innych sieciach, ale także do warsztatów niezależnych. Refinansowanie kosztów utylizacji odpadów dotyczyć będzie produktów zakupionych w firmie IC SA w formie punktów IC Premia Plus. W ramach projektu Bio Service uzyskamy pomoc już na etapie wypełniania Karty Odbioru Odpadu i sprawozdań, o czym można było się dowiedzieć podczas prezentacji szkoleniowej drugiego dnia pobytu w Mikołajkach.
Kolejną aktywnością spółki jest powołanie Organizacji Pracodawców Motoryzacji MOVEO. Ideą tego przedsięwzięcia jest działanie w dwóch aspektach: bezpieczeństwa drogowego oraz bezpieczeństwa ekonomicznego firm działających na rynku usług warsztatowych. Zamiarem jest zebranie jak największej liczby przedstawicieli z branży motoryzacyjnej, w szczególności warsztatów. O pilnej potrzebie wspólnych działań przekonywał prezentujący założenia nowego stowarzyszenia – Jerzy Maliński.

Gala w Mikołajkach to także stoiska partnerów i propozycja szkoleń technicznych. Uczestnicy spotkania jako pierwsi mogli poznać specjalny model samochodu, który od tej pory będzie służył klientom IC SA jako… królik doświadczalny.
- Zauważyliśmy bowiem dużą potrzebę szkoleń praktycznych na „żywym organizmie”. Nasz nowy nabytek, czyli Citroën C4 Grand Picasso z pełnym wyposażeniem, będzie można psuć do woli, by każdą usterkę części czy układu zdiagnozować i naprawić – wyjaśnił Patryk Zawadzki z Działu Szkoleń Technicznych.

W trakcie, gdy pół tysiąca właścicieli warsztatów zdobywało informacje nt. nowych przedsięwzięć IC, osoby towarzyszące mogły oczywiście korzystać z dobrodziejstw wybitnie relaksującej oferty hotelowej, by przygotować się na wielce emocjonujące wydarzenia sobotniej nocy. Gala Mistrzów Warsztatu to impreza, na której ważny jest również program artystyczny i rozrywkowy na najwyższym poziomie. Tegoroczne występy kabaretowe, znanych wokalistów i zespołów stanowiły wstęp i przerywnik dla wyników Rankingu Końcowego. Pula nagród i tym razem niebagatelna – półtora miliona złotych! 45 uczestników wyjechało z Mikołajek (13-15 czerwca, hotel Gołębiewski) bogatszych nie tylko o niezapomniane wrażenia z emocjonujących dyskusji i prezentacji. Zwyczajowo bowiem odbyło się też losowanie w Loterii Mistrzów Warsztatu, w której szczęśliwców obdarowano nagrodami o wartości 100.000 zł, 50.000 zł i 10.000 zł.

Tekst i fot. Rafał Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony