
Prezentacja wyników pomiaru sił hamowania na tablicy z wyświetlaczami (przykład) – źródło: Unimetal
W pięciu dotychczas opublikowanych częściach przedstawiono rodzaje i zadania układów hamulcowych, ich strukturę (budowę), wymagania prawne dotyczące układów hamulcowych i metody ich diagnozowania oraz parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu technicznego hydraulicznych układów hamulcowych. W tej części opisane zostały parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu hamulców uruchamianych pneumatycznie.
Warunkiem wyjściowym prawidłowej obsługi i właściwego diagnozowania układu hamulcowego jest zawsze znajomość charakterystyki technicznej (cech konstrukcyjnych układu, jego budowy i zasady działania) i eksploatacyjnej (węzłów regulacyjnych i obsługowych, materiałów eksploatacyjnych, parametrów oceny stanu) danego typu pojazdu.
Diagnozowanie układów hamulcowych można podzielić na dwie części: diagnozowanie mechanizmów sterujących (uruchamiających) hamulce i określenie skuteczności działania...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)