Autorobot Micro - szybka i ekonomiczna rama naprawcza do karoserii samochodowych
Nowoczesny warsztat blacharski powinien posiadać w swoim wyposażeniu ramę do napraw samochodów. Firma Sobański, przedstawiciel Autorobota na Polskę, oferuje systemy do naprawy pojazdów powypadkowych. Warsztaty blacharskie w ponad 60 krajach świata wyrażają swoją satysfakcję ze stosowania tych urządzeń.
Najmniejszym modelem stanowiska naprawczego do małych i średnich uszkodzeń powypadkowych jest rama Autorobot MICRO.
Autorobot Micro jest urządzeniem bardzo praktycznym. Z uwagi na jego niewielkie rozmiary, może pracować w wąskich warsztatach. A gdy nie jest w użyciu, można go odstawić w dowolne miejsce i przechowywać na małej powierzchni. Autorobot Micro nadaje się zatem do wszystkich warsztatów jako podstawowa lub dodatkowa rama naprawcza.
Do Autorobota Micro stosuje się standardowy osprzęt, który może być wykorzystywany przy innych maszynach naprawczych.
Naciąganie przy użyciu Autorobota Micro odbywa się za pomocą wielofunkcyjnej aluminiowej wieży. Ta sama wieża została wprowadzona także w satelitarnym systemie Autorobot.
Fot. 1. Autorobot Micro.
Pojazdy bez rantu MB i BMW są montowane do ramy za górną krawędź otworu drzwiowego (progi od góry), przy pomocy specjalnego mocowania. Ten sam sprzęt mocujący jest stosowany w sposób tradycyjny od dołu.
Fot. 2. Nowa technika mocowania za górną krawędź, zastosowana w ramie Micro, wpłynęła znacznie na szybkość i uniwersalność montażu pojazdu.
Drugą ramą z serii Micro jest Autorobot Micro AZ1 (fot 4). Jest to rama przeznaczona głównie do szybkiej naprawy małych i średnich uszkodzeń pojazdu. Jej zaletą jest teleskopowe mocowanie pojazdu, które rozciąga się pod słupkami samochodu, zapewniając mocne zamocowanie pojazdu do ramy na czas naprawy.
Fot. 3. Sposób naprawy małego uszkodzenia.
Autorobot Micro AZ1 może być bardzo łatwo zastosowany do czynności naprawczych (fot. 3).
Autorobot Micro AZ1 zawiera opatentowaną teleskopową wieżę naciągającą, która może zmieniać kierunek naciągu przy pomocy szybko zwalniającego grzebienia zębatkowego. Ta główka o kącie obrotu 180o stanowi ważną cechę wieży. Dzięki temu wieża pokrywa 70% powierzchni samochodu po jego obu stronach i umożliwia proste naciągi w górę i dół.
Fot. 4. Autorobot Micro AZ1.
Urządzenia Autorobot Micro A i AZ można rozbudować o moduł AZ2, dzięki któremu ramę naprawczą można zastosować do bardziej skomplikowanych napraw blacharskich (fot 5).
Schemat 1. Wymagana powierzchnia warsztatowa dla Autorobota Micro.
Schemat 2. Rysunek pokazuje prawidłowe zamocowanie pojazdu za dolną krawędź otworu drzwi. Pojazd jest wstawiony równolegle do podłogi, aby zapewnić najlepszą mobilność dla wieży naciągającej.
Schemat 3. Szybki i sprawdzony montaż samochodu na ramę.
Fot. 5. Autorobot Micro AZ2.
Jan Sobański
Komentarze (0)