Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Diagnostyczne urządzenie pomiarowe dla nadwozia i podwozia samochodu w SKP

Firma Autorobot Finland OY opracowała urządzenie pomiarowe oparte na trójwymiarowym pomiarze geometrii całej karoserii samochodowej. Zaletą tego systemu jest możliwość POMIARU CAŁEJ BRYŁY POJAZDU: podwozia i nadwozia.

Urządzenie pomiarowe Autorobot zawiera dane pomiarowe dla ponad 2000 typo-marek samochodów osobowych, terenowych, jak i dostawczych. Porównując uzyskane rezultaty pomiaru z właściwą kartą pomiarową zawierającą poszczególne wymiary samochodu, możemy wskazać na istniejące odchylenia (różnice w wymiarach). Rezultaty pomiaru pokazują skuteczność naprawy oraz pozwalają szybko ocenić w Stacji Kontroli Pojazdów czy wszystkie punkty konstrukcyjne i elementy mające znaczenie dla dobrego, prawidłowego, bezpiecznego prowadzenia pojazdu zostały prawidłowo naprawione.

Obsługa elektronicznego urządzenia pomiarowego Autorobot w warunkach Stacji Kontroli Pojazdów.

Rys. 1.

Rys. 2.

Do pomiaru samochodu przy pomocy elektronicznego urządzenia pomiarowego Autorobot nie potrzeba ramy naprawczej. Urządzenie to idealnie nadaje się do pracy na stanowisku diagnostycznym. Montaż urządzenia pomiarowego odbywa się za pomocą zestawu 533A, przedstawionego na rysunku poniżej. Wsporniki (A) montowane są pod samochodem, do progów pojazdu. Urządzenie pomiarowe jest instalowane na belkach poprzecznych (B) - rys. 2.

Fot. 1.

Przygotowanie do pracy elektronicznego urządzenia pomiarowego trwa zaledwie kilka minut (fot. 1.).
Badanie samochodu łącznie z montażem urządzenia pomiarowego odbywa się w bardzo krótkim czasie.

Wszystkie czynności pomiarowe odbywają się przy pomocy ruchomej bramki, która jest przesuwana wzdłuż całej karoserii. Przesuwając bramkę wzdłuż pojazdu zapewniamy szybki pomiar punktów usytuowanych w dowolnej płaszczyźnie przekroju poprzecznego. Położenia charakterystycznych punktów mierzone są w układzie 3 współrzędnych prostokątnych (wysokość, szerokość, długość). Wyniki pomiaru przekazywane są automatycznie do komputera rejestrującego, który porównuje je z danymi pomiarowymi dla danego typu pojazdu (karta pomiarowa) i wskazuje wartości istniejących odchyleń wymiarowych.

Fot. 2a.

Fot. 2b.

Fot. 2c.

Fot. 2d.


Czynności pomiarowe są łatwe i szybkie, ponieważ punkty pomiarowe w dolnej i górnej części pojazdu mierzone są tymi samymi wysięgnikami pomiarowymi. Dostęp do punktów pomiarowych (bez konieczności demontażu zespołów) zapewnia wysuwno-obrotowa głowica pomiarowa. Możliwość obrotu i wysuwu głowicy w dowolnej płaszczyźnie pozwala na dotarcie do wszystkich punktów pojazdu (Fot 2) Dzięki temu opatentowanemu rozwiązaniu szybko można uzupełnić dane pomiarowe o takie punkty jak: narożniki dachu i poszyć zewnętrznych, słupki i otwory drzwiowe, otwory szyby czołowej i tylnej, punkty wewnętrzne płyty podłogowej, mocowania belki silnika, gniazda tylnych amortyzatorów, osadzenie kolumn McPersona, podłużnic, wzmocnień itp.





Wyniki przeprowadzonego pomiaru są drukowane w formie protokółu (RAPORTU) pomiarowego, który jest potwierdzeniem skuteczności naprawy i stanowi załącznik do dokumentacji dla klienta i wykonawcy. Dokument ten jest swego rodzaju certyfikatem jakości naprawy.

Czytelny i przejrzysty wydruk raportu pomiaru pozwala bezbłędnie określić stan pojazdu.

Jan Sobański


B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony