Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Od A do Z z Autorobotem
Wybór warsztatu do powypadkowej naprawy samochodu o odpowiednim standardzie, jakości, fachowości i wyposażeniu

Wspólny cel napraw powypadkowych na całym świecie
Wszędzie, na całym świecie, ludzie próbują znaleźć sposób, jak podnieść poziom naprawy powypadkowej tak, aby odpowiadał parametrom samochodu przed wypadkiem. Aby podnieść poziom naprawy, niektóre państwa opracowały dobrowolne lub ustawowe instrukcje, jak naprawiać samochody na różnym etapie i w jaki sposób kontrolować naprawę. Jednym z takich państw są Chiny, gdzie naprawiony pojazd jest wyrywkowo zabierany do kontroli i pomiaru geometrii bryły nadwozia i podwozia. Innym krajem jest Australia, gdzie najpoważniej uszkodzone pojazdy są kierowane do warsztatów wyposażonych w najnowocześniejsze maszyny do prostowania karoserii. Ta zmiana podniosła także sprzedaż urządzeń pomiarowych firmy Autorobot na zupełnie nowy poziom. Także w Finlandii mamy klasyfikację, zgodnie z którą na przykład pojazdy o mocnej konstrukcji nowej generacji są kierowane do warsztatów wyposażonych we współczesne, efektywne urządzenia do napraw powypadkowych, obsługiwane przez kompetentny personel. Te warsztaty należą do kategorii A, która wymaga między innymi posiadania urządzeń do rozwiercania zgrzewów punktowych, zgrzewarek do nowych konstrukcji pojazdów oraz ramy naprawczej wyposażonej w kilka wież naciągających i obowiązkowo w trójwymiarowe urządzenie pomiarowe. Dodatkowo, w Finlandii mamy teraz kryterium działalności, zgodnie z którym tablice rejestracyjne są usuwane przez policję z uszkodzonego samochodu, a samochód może być zwrócony do rejestracji po kontroli. W tej kontroli jest wymagane zaświadczenie o geometrii układu jezdnego pojazdu oraz protokół z pomiaru bryły nadwozia i podwozia, z naniesioną datą i podpisem. Ta nowa praktyka miała dobry wpływ na rozwój napraw pojazdów powypadkowych, jak również pokazała, że w ruchu ulicznym nie ma już źle naprawionych, niebezpiecznych samochodów. Polepszył się również wizerunek warsztatów napraw powypadkowych i pracowników tej branży.



Fot. 1 pokazuje trójwymiarowe urządzenie pomiarowe, za pomocą którego można zmierzyć podwozie i nadwozie samochodu, zapewniając w ten sposób dobrą jakość naprawy całej karoserii pojazdu. Urządzenie pomiarowe również nadzoruje proces prostowania karoserii, pokazując kierunek i wielkość naciągu.



Fot. 2 pokazuje prostowanie tylnej części pojazdu z jednoczesnym naciągiem dwóch uchwytów podwójnych. Urządzenie pomiarowe nadzoruje proces prostowania.



Fot. 3 pokazuje prostowanie karoserii na urządzeniu Autorobot B20, za pomocą którego można uzyskać podparcie struktury podłużnicy pojazdu i równoczesny naciąg poziomo i do góry.

Innowacje firmy Autorobot
Firma “Autorobot Finland Oy” już od 30 lat produkuje nową technologię naprawy samochodów powypadkowych, którą potwierdziło ponad 60 zatwierdzonych patentów. Jedną z najnowszych innowacji jest prostowanie profili zamkniętych skrzynkowych samochodu. Metoda ta będzie wprowadzona na rynek już w te lato. Moglibyśmy nazwać tę metodę “mikrooperacją pojazdu”. Przy pomocy tej metody prostowania profili zamkniętych możemy je prostować przy użyciu siły hydrauliki wieży naciągającej (wieża naciągająco-pchająca). Zaletą tego sposobu naprawy jest to że delikatne wklęśnięcie w strukturze podłużnicy w przedniej części pojazdu może być wyprostowane bez wyjmowania elementów technicznych. Oszczędza to wiele czasu w porównaniu z koniecznością wyjęcia elementów technicznych z pojazdu i struktury podłużnicy, następnie wywiercenia znacznej ilości zgrzewów punktowych i nitów dobrej jakości, wykonanych przez producenta pojazdu, a dalej ponownego ich zgrzania przy montażu nowej części. Podczas zastosowania naszej nowej metody oryginalna impregnacja rdzy, zgrzewy punktowe i nity producenta samochodu mogą pozostać na swoim miejscu.



Fot. 4 pokazuje prostowanie profili zamkniętych skrzynkowych pojazdu jako jego “mikrooperację”.
Nowa metoda firmy Autorobot, dotycząca prostowania profili zamkniętych skrzynkowych pojazdu pozwala na prostowanie tej części samochodu od wewnątrz. W strukturze skrzynkowej wywierca się otwór o średnicy 22 mm i przeciska przez niego hak prostujący w kształcie litery L. Ramię prostujące A jest dołączone do haka prostującego L. Hak jest obrócony od przetyczki B do zgrzewu punktowego, a następnie można zacząć etap pchania lub naciągu. Po procesie prostowania karoserii wywiercone otwory będą pokryte płytką naniesioną w czasie spawania MIG.

Olavi Venäläinen
założyciel i dyrektor Firmy
“Autorobot Finland Oy”

Drodzy Kierowcy!


Jest lato i czas aktywnego wakacyjnego ruchu ulicznego. Jeśli Wasz samochód zostanie uszkodzony w wypadku, np. w czasie wakacyjnego wyjazdu, bardzo ważne jest skontrolowanie go i upewnienie się, że będzie on zabrany do cieszącego się poważaniem warsztatu naprawczego, wyposażonego w nowoczesne urządzenia do prostowania i pomiaru karoserii, obsługiwane przez wykwalifikowany i kompetentny personel. Warsztaty o wysokim standardzie wyposażenia i kwalifikacji załogi zapewniają – gwarantują certyfikat pomiarowy, który zaświadcza, że podwozie i nadwozie pojazdu zostały przywrócone do swego pierwotnego kształtu oraz do wartości określonych przez producenta samochodu. Certyfikat pomiarowy – raport o stanie samochodu jest cennym dokumentem, który gwarantuje, że Wasz samochód został naprawiony z najwyższą jakością. Również przy sprzedaży swojego samochodu możecie uczciwie pokazać kupującemu to zaświadczenie jako dowód właściwie wykonanej naprawy blacharskiej. Po każdej naprawie powypadkowej warsztat sprawdza geometrię układu jezdnego. Jeśli te dane mieszczą się w tolerancji producenta samochodu, możecie bezpiecznie kontynuować wakacyjną podróż. Można także sprawdzić geometrię układu jezdnego swojego samochodu w czasie jazdy po gładkiej i prostej drodze, zdejmując rękę z kierownicy. Jeśli samochód jedzie prosto, wówczas potwierdza, że geometria układu jezdnego jest właściwa, a naprawa powypadkowa została wykonana pomyślnie. Proszę zauważyć, że zła geometria układu jezdnego może także powstać z kilku innych przyczyn.

Życzę Wam udanego i bezpiecznego czasu na drodze.

Pozdrawiam



Olavi Venäläinen Dyrektor Firmy “Autorobot Finland Oy”
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony