Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Autorobot II Super

Zestaw siłowników zmienia wyobrażenie o wydajnym procesie prostowania nadwozi.

Autorobot II Super jest szczytowym modelem modułowego systemu, który czyni proces prostowania nadwozia wydajniejszym, skuteczniejszym i elastyczniejszym.

Model II Super składa się z następujących modułów: ramy podstawowej nr 504SD, podnośnika nr 500XD i zestawu siłowników nr 514D++. Moduły te działają zarówno w połączeniu, jak i też jako oddzielne elementy.
Pojazd można naprawić w minimalnym czasie. Jest to zagwarantowane przez system szybkiego montażu na ramę Autorobota XLS+ i przez trzy naciągające wieże zestawu siłowników, które są stale gotowe do efektywnego procesu naciągania (fot. 1).

Przewaga Autorobota II Super – w porównaniu ze wszystkimi innymi systemami na rynku – wynika z zestawu siłowników. Posiada on trzy wieże naciągające, które mają możliwości wielostronnych naciągów oraz połączeń naciągu i pchania w pionie, jak i w poziomie. Zestawem siłowników można łatwo przejechać do innej ramy, a jego wydajność służy całemu warsztatowi, przez co wzrasta przepustowość (fot. 2).

Dodatkowo zestawu siłowników można użyć do przeprowadzenia niewielkich napraw na całej przestrzeni warsztatu, czy też na placu. Twój warsztat blacharski może być wydajny, elastyczny i uzyska większą przepustowość!
Trójpunktowe naciąganie karoserii umożliwia wydajne prostowanie przednich, jak i tylnych płaszczyzn karoserii. Stwarza to najszybszą metodę rozciągania nadwozia. Równoczesne podparcie w dwóch punktach utrzymuje podwozie samochodu w miejscu, podczas gdy odbywa się czynność prostowania. Przesunięcia wież naciągających są kontrolowane przez sterowanie pompą. Najlepszy naciąg osiąga się przy użyciu centralnej hydrauliki (fot. 3).

Właściwy kształt karoserii wymaga użycia podczas naciągu wsporników poziomych, jak i pionowych. Przy pomocy centralnej hydrauliki dokonujemy właściwego naciągu, który wskazuje czujnik pomiarowy, a część nienaruszoną podpieramy wspornikiem (fot. 4).

Duża i mała powierzchnia naprawy może być prostowana przy zastosowaniu trzech równoczesnych naciągów. Zestaw siłowników 514D++ umożliwia naciągi wzdłuż osi samochodu, jak i naciągi poprzeczne samochodu, wykonując te czynności jednocześnie. Wielofunkcyjna wieża naciągająca nr 501D2 może być zastosowana do poziomego naciągu tam i z powrotem. Urządzenie pomiarowe zostało zainstalowane do pokazywania rozmiaru prostowania (fot. 5).

Kiedy podwozie pojazdu ma wsporniki po obu stronach, praca nad pojazdem może odbywać się w żądany sposób; na przykład można zastosować prosty naciąg w górę.Wsporniki utrzymują pojazd stale na właściwej wysokości określonej przez urządzenie pomiarowe (fot. 6).

Wielokrotnie pojawia się potrzeba równoczesnego naciągu zarówno z lewej, jak i z prawej strony pojazdu. Można to wtedy zrobić przy pomocy zestawu siłownika nr 514D++, zmieniając kąt naciągu, co czyni proces naciągania karoserii szybszym (fot. 7).


Jan Sobański
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony