- innowacja dla maszyn sprzed 20 lat
Moduł naprawczy Autorobot nr 514F modernizuje model maszyny Autorobot L+ oraz wszystkie inne maszyny Autotobota sprzed 20 lat.
Mocny siłownik podwójnego działania pozwala na zastosowanie technologii naciąg/pchanie/podparcie. Zakupiona wcześniej wieża naciągająca stalowa lub aluminiowa może być zastosowana jako dodatkowa boczna lub tylna wieża umożliwiająca wykonanie poważnych napraw powypadkowych. Moduł nr 514F jest przykładem przyjaznego działania firmy Autorobot “niezmarnowania żadnego elementu”. Moduł naprawczy nr 514F jest zasilany przez sprężone powietrze po naciśnięciu stopą pompy. Wieża sama w sobie nawiązuje do stylu maszyny Autorobot B20, umożliwiając zastosowanie 10-tonowej siły hydraulicznej. Poważne naprawy blacharskie, technologia naciąg/pchanie/podparcie i technika “mikrooperacji pojazdu” są możliwe dzięki zastosowaniu modułu 514F do ramy naprawczej Autorobot L+ lub innej maszyny. Maszyna Autorobot wraz z nową wieżą naciągająco-pchająco-podpierającą stanowi uniwersalną ramę naprawczą do skomplikowanych napraw powypadkowych!
Moduł naprawczy Autorobot 514F
Zastosowanie modułu naprawczego nr 514 F w czasie prostowania karoserii powypadkowej.
Rama naprawcza Autorobot wyposażona w opcjonalny zestaw wspornika nr 676B-2A (lub 676BA) jest zalecana do łatwej naprawy powypadkowej, której typy są pokazane na rysunkach A, B, C i D.
Naciąg całego przodu samochodu w przód, jak pokazano na rysunkach E i F, może być właściwie dokonany za pomocą opcjonalnej wieży nr B20-6 dołączonej do ramy naprawczej Autorobot poprzez adapter nr B20-8.
Kiedy cały bok lub tył/przód samochodu jest rozbity w sposób pokazany na rysunkach G i H, zastosowanie modułu naprawczego Autorobot nr 514F przyczyni się do zwiększenia siły naciągu. Na rysunkach G i H karoseria pojazdu jest prostowana jednocześnie w trzech punktach dzięki zastosowaniu modułu naprawczego nr 514F i dwóch wież naciągających (standardowej wieży aluminiowej nr 501D2 i/lub dodatkowej wieży nr B20-6) – rys. A.
Właściwy kształt karoserii wymaga użycia podczas naciągu wsporników poziomych, jak i pionowych. Przy pomocy modułu naprawczego nr 514F dokonujemy naciągu, a część nienaruszoną podpieramy wspornikiem nr 676BA lub 676B-2A (wyposażenie opcjonalne) – rys. B. Kiedy podwozie pojazdu jest zamontowane na wsporniku nr 676BA lub 676B-2A, praca nad pojazdem może odbywać się w żądany sposób. Za pomocą modułu naprawczego nr 514F na przykład można zastosować prosty naciąg w górę. Wspornik nr 676BA lub 676B-2A utrzymuje pojazd we właściwej pozycji w czasie naciągu karoserii – rys. C. Podwozie samochodu można wyprostować przy użyciu ramienia naciągającego dolną część karoserii, wyposażonego w uchwyt mocujący. Moduł naprawczy nr 514F przesuwa ramię naciągające podwozie. Po tym, jak uszkodzona część podwozia uzyska swój pierwotny kształt, mocujemy zwymiarowany element w podporze i przystępujemy do naprawy górnej części nadwozia – rys. D. Naciąg w dół przy pomocy modułu naprawczego nr 514F odbywa się wzdłuż długości ruchu centralnej hydrauliki. Idealny naciąg można osiągnąć, działając hydraulicznie wzdłuż długości pojazdu przy pomocy bocznego siłownika. Wspornik nr 676BA lub 676B-2A umieszczony w odpowiednim miejscu pomaga przy naciąganiu karoserii – rys. E. Wielokrotnie pojawia się potrzeba równoczesnego naciągu zarówno z lewej, jak i z prawej strony pojazdu. Można to wtedy zrobić przy pomocy modułu naprawczego nr 514F, zmieniając kąt naciągu, co czyni proces naciągania karoserii szybszym – rys. F. Moduł naprawczy nr 514F prostuje zniszczony fartuch podłużnicy samochodu – rys. G. Duża i mała powierzchnia naprawy może być prostowana przy zastosowaniu trzech równoczesnych naciągów. Moduł naprawczy nr 514F oraz jednocześnie zastosowana standardowa wieża aluminiowa nr 501D2 umożliwiają naciągi wzdłuż osi samochodu, zaś naciągi poprzeczne w tym samym czasie są wykonywane za pomocą dodatkowej wieży nr B20-6 – rys. H. Trójpunktowe naciąganie karoserii dzięki zastosowaniu modułu naprawczego nr 514F i dwóch wież naciągających (standardowej wieży aluminiowej nr 501D2 i/lub dodatkowej wieży nr B20-6) umożliwia wydajne prostowanie przednich, jak i tylnych płaszczyzn karoserii. Stwarza to najszybszą metodę prostowania nadwozia. Równoczesne podparcie karoserii w dwóch punktach utrzymuje podwozie samochodu w miejscu, podczas gdy odbywa się czynność prostowania karoserii – Fot. 1.
Naciągająco-pchająca technika prostowania karoserii za pomocą modułu naprawczego nr 514F ma także zastosowanie w przypadku naciągu przedniego lub tylnego zakończenia samochodu: należy najpierw założyć, jak pokazano na zdjęciu, zestaw do naciągu i wypychania karoserii nr B20-9 (wyposażenie opcjonalne), a następnie rozpocząć bieżący naciąg łańcuchem założonym na moduł naprawczy nr 514F – Fot. 2.
Górna część modułu naprawczego obraca się w płaszczyźnie poziomej. Można ją obrócić w trzech różnych pozycjach. W swojej najwyższej pozycji moduł naprawczy jest ustawiony wystarczająco wysoko, aby prostować konstrukcję dachu podwyższonych pojazdów. Naciągająco-pchający moduł naprawczy Autorobot nr 514F zapewnia jednoczesne naciągi poziome i pionowe. Szybkie naciągi w górę są możliwe dzięki okrągłemu łącznikowi i teleskopowej budowie górnej części modułu.
Jan Sobański
Komentarze (0)