Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Elektroniczny pomiar nadwozia i podwozia pojazdu – ulepszenie jakości naprawy.

Firma Autorobot Finland Oy w ciągu 37 lat opracowała kilka nowych metod prostowania karoserii, które są chronione 60 patentami. Obecny zakres produktów obejmuje ramy naprawcze o różnych rozmiarach, przydatne zarówno w małych, jak i dużych warsztatach naprawczych. Produkty Autorobota są stosowane w ponad 60 krajach na każdym kontynencie.

Firma Autorobot Finland Oy opracowała elektroniczne urządzenie pomiarowe oparte na trójwymiarowym pomiarze. Nowy system mierzy podwozie pojazdu, a także górną część karoserii, następnie porównuje rezultaty pomiarów z właściwą kartą pomiarową i wskazuje istniejące odchylenia. Rezultaty pomiarów mogą być również wydrukowane. Wydrukowana karta pomiarowa służy jako dokument, który potwierdza skuteczność naprawy, na przykład dla właściciela pojazdu lub dla firmy ubezpieczeniowej. Wszystkie czynności pomiarowe są wykonywane za pomocą ruchomej bramki, która jest przesuwana wzdłuż całej karoserii. Bramka zawiera w sobie zarówno poziomo, jak i pionowo nastawne słupki pomiarowe umieszczone w łożyskach. Obrotowe głowice pomiarowe (nowy model) docierają do wszystkich ważnych punktów karoserii. Dlatego też dokumentacja danych pomiarowych może być szybko uzupełniona o dane wszystkich punktów, które mają znaczenie dla dobrego, prawidłowego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu, kształtu optycznego, właściwego ustawienia różnych elementów samochodowych. Nowe urządzenie mierzy również punkty znajdujące się wewnątrz pojazdu – nawet za innymi elementami (zestaw opatentowany). Za pomocą nowego elektronicznego systemu pomiarowego firmy Autorobot Finland Oy można w bardzo krótkim czasie pomierzyć wszystkie punkty podwozia pojazdu, bocznej i górnej części karoserii. Na szybkość pomiaru wpłynęło zastosowanie nowych obrotowych głowic pomiarowych, które docierają do wszystkich punktów karoserii bez zastosowania innych dodatkowych akcesoriów, na przykład przy pomiarze kolumn McPhersona. Dlatego też dokumentacja danych pomiarowych może być szybko uzupełniona na przykład o wewnętrzne pomiary mocowania belki silnika, górnego gniazda mocowania amortyzatora tylnego, górnego zakończenia McPhersona, przedniego zakończenia podłużnicy (ramy samochodu) oraz narożników przedniego zderzaka. Dane pomiarowe są oparte na trójwymiarowych wartościach odnoszących się do całej karoserii pojazdu (zestaw opatentowany).

1. Pomiar narożników dachu zapewni to, że otwory drzwiowe i okienne powrócą do właściwej formy.
2. Obrotowa głowica pomiarowa mierzy również punkty mocowania tylnej kolumny McPhersona wewnątrz pojazdu.
3. Sprawdzanie bardzo ważnej dla każdego pojazdu kolumny McPhersona odbywa się szybko i wymaga niewielu czynności.
4. Trójwymiarowe dane pomiarowe są zwykle dostępne dla montażowych śrub tylnych drzwi usytuowanych w słupku bocznym.
5. Obrotowa głowica pomiarowa pozwala również na szybki pomiar śruby wahacza dolnego.
6. Dane pomiarowe są dostępne również dla przedniej i tylnej podłużnicy.







ELEKTRONICZNY BEZPRZEWODOWY SYSTEM POMIAROWY W WARUNKACH STACJI KONTROLI POJAZDÓW















Karta pomiarowa jest rysunkiem technicznym, według którego powinien być naprawiany każdy samochód. Raport pomiarowy stanowi dokument potwierdzający stan i bezpieczeństwo samochodu po naprawie.



Jan Sobański
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony