Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Od A do Z z Autorobotem

Nowość! Automechanika Frankfurt 2006

Wprowadzenie pilota do pracy w Autorobocie B20 ma na celu ułatwienie pracy blacharzowi, aby naprawy były szybsze i łatwiejsze. Dodatkowym argumentem jest podniesienie poziomu napraw karoserii powypadkowych, poziom ten wyznacza następną generację maszyn w tej branży. Funkcje naciągu i pchania są kontrolowane z pilota. Wieża naciągająca jest wyposażona w nową technikę umożliwiającą bardzie efektywne prostowanie karoserii. Funkcja naciągu i podparcia z możliwością pchania. Funkcje te są niezbędne podczas napraw współczesnych mocnych karoserii samochodów. Bezprzewodowa technika sterowania pracą maszyny czyni warsztat bezpiecznym.


Najwyższa jakość napraw powypadkowych przy zastosowaniu nowego trójwymiarowego urządzenia pomiarowego

Jako rezultat długoletnich badań i prac badawczych firma Autorobot oferuje swoim klientom nowy system pomiarowy, przeznaczony do pomiaru podwozia i nadwozia pojazdu z niezrównaną dotąd dokładnością. System ten zawiera około 60 punktów pomiarowych. Punkty te pozwalają na szybszy i łatwiejszy pomiar. Urządzenie to pokazuje właściwy kierunek i rozmiar prostowania, co również wpływa na dokładność naprawy. Po wyprostowaniu karoserii można wydrukować raport pomiarowy, który jest świadectwem wyprostowania karoserii według tolerancji pomiarowej podanej przez producenta pojazdu. Raport może być dokumentem przekazywanym do towarzystwa ubezpieczeniowego w szkodach komunikacyjnych.

Urządzenie pomiarowe kontroluje proces prostowania karoserii. Głowica pomiarowa z łatwością pokazuje rozmiar uszkodzenia. Zdjęcie pokazuje ramę naprawczą sterowaną z pilota z równoczesnym naciągiem w górę i do przodu.

Firma Autorobot Finland Oy opracowała ramę naprawczą, która pracuje na małej powierzchni – Autorobot Mikro B.
Mikro B jest przeznaczony do napraw małych i średnich uszkodzeń karoserii. Zaletą tego urządzenia jest to, że pracuje zarówno przy samochodach z rantem na szczęki progowe, jak i z samochodami, które mocowane są do ramy Mikro B za dolną krawędź otworu drzwiowego (fot. 3).

Mocowanie za dolną krawędź otworu drzwiowego okazało się być szybką metodą montażu współczesnych i nowych karoserii, takich jak: Mercedes, BMW, Audi i nowe modele Renault. Do ramy Mikro B można także zamocować pojazd z konstrukcją ramową. Mikro B jest cenną maszyną w warsztatach naprawczych, pozwalającą na profesjonalne naprawy, bez inwestowania w dużą ilość mocowań specjalistycznych. Na tym urządzeniu można prostować także wysokie pojazdy. Na tej ramie można szybko wyprostować małe uszkodzenia karoserii, co stanowi 90 proc. wszystkich napraw. Mikro B jest bardzo przydatną ramą w warsztacie naprawczym (fot.4).

Pojazdy są mocowane za pomocą szybkich jednośrubowych szczęk. Prostowanie karoserii odbywa się za pomocą wieży naciągającej obracającej się w promieniu 1800.

Autorobot Mikro B – prostowanie wysokiego pojazdu (fot. 5).

Firma Autorobot Finland Oy opracowała nowy sposób montażu samochodu do ramy naprawczej.

Montaż samochodu do ramy naprawczej za górną krawędź progu (miejsce uszczelki drzwiowej), ta technologia montażu eliminuje bardzo drogie specjalistyczne mocowania do każdej marki oddzielnie (BMW, Mercedes Benz, Audi, Renault), obniża koszty i skraca czas montażu. Wzmocniona konstrukcja otworu drzwiowego (klatka bezpieczeństwa) umożliwia zastosowanie tej metody. Firma ubiega się o uzyskanie patentu na to rozwiązanie techniczne (fot. 6).

Inną alternatywą przy naprawie małych i średnich uszkodzeń w MB, BMW, Audi etc. bez rantu progowego – jest zastosowanie szybkiego mocowania A “Star” i górnego mocowania F w otworze drzwiowym (fot. 7).

Pojazdy bez rantu progowego mogą być zamocowane za pomocą mocowania “Star” A i głowicy mocującej E (konieczność kilku specjalistycznych głowic mocujących) (fot. 8).

Mocowanie A “Star” oraz jego ramię B jest zablokowane szybko przez klin C za pomocą tylko kilku uderzeń młotkiem. Pojazd (patrz zdjęcie) został zakotwiony do ramy naprawczej za pomocą szybkiego mocowania “Star” i ramienia D.

W przypadku dalszych pytań prosimy o kontakt z firmą “Jan Sobański Auto System”.

Jan Sobański
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony