Rozpoczynamy cykl artykułów na temat rozwiązań technicznych i organizacji pracy warsztatu wyposażonego w maszyny i urządzenia fińskiej firmy Autorobot.
Autorobot jest najszybszym i najprostszym systemem do napraw pojazdów powypadkowych i pomiarów karoserii samochodowych. W naszej publikacji zostanie przedstawiona całość produkcji, od najmniejszej maszyny Autorobot Mikro po Autorobota IV. Wielkość i profil produkcji są odpowiedzią na zainteresowania małych i dużych firm zajmujących się naprawą nadwozi samochodowych. Naprawy wykonywane w dzisiejszych czasach nie mogą odbywać się bez urządzenia pomiarowego. Każda z tych maszyn spełnia te warunki. W najbliższych wydaniach będziemy starali się przybliżyć Państwu proces naprawy z zastosowaniem poniżej opisanego sprzętu. Materiał ten polecamy jako materiał szkoleniowy wszystkim tym, którzy na co dzień zajmują się naprawami i eksploatacją samochodów. W następnym numerze przedstawimy Państwu naprawę samochodu, który trafi do naszego warsztatu. Aby przybliżyć Państwu tematykę najbliższych artykułów, w zarysie przedstawiamy informacje o maszynach, które prezentujemy.
Maszyny Autorobot są zbudowane z kompatybilnych modułów na wzór klocków LEGO. Poszczególne elementy tej układanki w połączeniu z ramą podstawową w zasadniczy sposób wpływają na szybkość naprawy i w rezultacie na zyski firmy wykonujacej naprawy. W zależności od wielkości i mocy przerobowych warsztatu właściciel sam ustala ilość potrzebnych modułów.
Autorobot MICRO
To najmniejszy moduł stanowiska naprawczego do małych i średnich uszkodzeń powypadkowych. Wielofunkcyjna teleskopowa wieża naciągowa z możliwością obrotu o 180 stopni wokół ramy kotwiącej, pozwala na pracę z trzech stron pojazdu.
Autorobot L+
Jest podstawową ramą w Super Satelitarnym Systemie naprawczym Autorobota. Przeznaczony jest do poważnych uszkodzeń pojazdu.Krótka konstrukcja i układ jezdny ramy pozwalają na wstawienie pojazdu przy użyciu podnośnika warsztatowego typu „żaba”, a opatentowane szczęki mocujące pewnie kotwią pojazd po przykręceniu tylko 4 śrub. Rama może być wykorzystywana do transportu międzyoperacyjnego oraz łączona z podnośnikiem nożycowym z regulowanym poziomem naprawy. Te rozwiązania minimalizują czas wstawienia pojazdu na ramę do ok. 10 minut. Rama może być rozbudowywana o dowolne moduły. L+ może współpracować z pojedynczą lub wielofunkcyjną przystawką II SUPER.
Autorobot XLS II+
Autorobot XLS II jest wielofunkcyjnym zestawem, który działa jako rama prostująca z podnośnikiwem. Składa się z ramy podstawowej i podnośnika, który może być wysunięty spod ramy i zastosowany w innych ramach lub też jako oddzielny podnośnik.
Autorobot II SUPER
Jest najbardziej rozbudowaną wersją Satelitarnego Systemu. Zalecany jest do średnich i dużych warsztatów naprawczych o znacznym przerobie. Składa się z ramy naprawczej zestawu siłowników podnośnika i pomiaru . Moduły te działaja zarówno w połaczneniu jak też jako oddzielne elementy.
Autorobot B20
Jest to super nowoczesna maszyna dla wybranych i zaawansowanych warsztatów blacharskich. Nowa generacja techniki prostowania karoserii sprawia, że naciag i pchanie odbywają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki wielu możliwościom naprawczym Autorobota B20 można łatwo naprawić wzmocnione elementy konstrukcji pojazdu.
Autorobot IV
To “kombajn naprawczy” - największe i najbardziej zautomatyzowane stanowisko do napraw powypadkowych, posiadające 50 patentów. Jest ramą stacjonarną typu najazdowego. Posiada zespół siedmiu siłowników hydraulicznych dwustronnego działania sterowanych pilotem oraz 6 wież naciągająco-pchających w dowolnych kierunkach. Możliwość regulowania wysokości, unoszenia samochdu gwarantuje dobry dostęp do wszystkich partii pojazdu.
Autorobot to nie tylko maszyny robocze, ale także skomputeryzowany system pomiarowy dla podwozia i nadwozia samochodu, za pomoca którego otrzymujemy dokładne dane, około 60 punktów pomiarowych dla prawidłowego ustawienia karoserii. Oprócz podwozia można łatwo sprawdzić istotne współrzędne, np: otworów drzwiowych, zawiasów, narożników dachu, oraz innych waznych punktów górnej części karoserii.
Wiarygodny ektroniczno-mechaniczny pomiar, przy zastosowaniu trójwymiarowych danych pomiarowych około 1800 pojazdów, zapewnia szybką i skuteczą naprawę.
Autorobot jest najszybszym i najprostszym systemem do napraw pojazdów powypadkowych i pomiarów karoserii samochodowych. W naszej publikacji zostanie przedstawiona całość produkcji, od najmniejszej maszyny Autorobot Mikro po Autorobota IV. Wielkość i profil produkcji są odpowiedzią na zainteresowania małych i dużych firm zajmujących się naprawą nadwozi samochodowych. Naprawy wykonywane w dzisiejszych czasach nie mogą odbywać się bez urządzenia pomiarowego. Każda z tych maszyn spełnia te warunki. W najbliższych wydaniach będziemy starali się przybliżyć Państwu proces naprawy z zastosowaniem poniżej opisanego sprzętu. Materiał ten polecamy jako materiał szkoleniowy wszystkim tym, którzy na co dzień zajmują się naprawami i eksploatacją samochodów. W następnym numerze przedstawimy Państwu naprawę samochodu, który trafi do naszego warsztatu. Aby przybliżyć Państwu tematykę najbliższych artykułów, w zarysie przedstawiamy informacje o maszynach, które prezentujemy.
Maszyny Autorobot są zbudowane z kompatybilnych modułów na wzór klocków LEGO. Poszczególne elementy tej układanki w połączeniu z ramą podstawową w zasadniczy sposób wpływają na szybkość naprawy i w rezultacie na zyski firmy wykonujacej naprawy. W zależności od wielkości i mocy przerobowych warsztatu właściciel sam ustala ilość potrzebnych modułów.
Autorobot MICRO
To najmniejszy moduł stanowiska naprawczego do małych i średnich uszkodzeń powypadkowych. Wielofunkcyjna teleskopowa wieża naciągowa z możliwością obrotu o 180 stopni wokół ramy kotwiącej, pozwala na pracę z trzech stron pojazdu.
Autorobot L+
Jest podstawową ramą w Super Satelitarnym Systemie naprawczym Autorobota. Przeznaczony jest do poważnych uszkodzeń pojazdu.Krótka konstrukcja i układ jezdny ramy pozwalają na wstawienie pojazdu przy użyciu podnośnika warsztatowego typu „żaba”, a opatentowane szczęki mocujące pewnie kotwią pojazd po przykręceniu tylko 4 śrub. Rama może być wykorzystywana do transportu międzyoperacyjnego oraz łączona z podnośnikiem nożycowym z regulowanym poziomem naprawy. Te rozwiązania minimalizują czas wstawienia pojazdu na ramę do ok. 10 minut. Rama może być rozbudowywana o dowolne moduły. L+ może współpracować z pojedynczą lub wielofunkcyjną przystawką II SUPER.
Autorobot XLS II+
Autorobot XLS II jest wielofunkcyjnym zestawem, który działa jako rama prostująca z podnośnikiwem. Składa się z ramy podstawowej i podnośnika, który może być wysunięty spod ramy i zastosowany w innych ramach lub też jako oddzielny podnośnik.
Autorobot II SUPER
Jest najbardziej rozbudowaną wersją Satelitarnego Systemu. Zalecany jest do średnich i dużych warsztatów naprawczych o znacznym przerobie. Składa się z ramy naprawczej zestawu siłowników podnośnika i pomiaru . Moduły te działaja zarówno w połaczneniu jak też jako oddzielne elementy.
Autorobot B20
Jest to super nowoczesna maszyna dla wybranych i zaawansowanych warsztatów blacharskich. Nowa generacja techniki prostowania karoserii sprawia, że naciag i pchanie odbywają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki wielu możliwościom naprawczym Autorobota B20 można łatwo naprawić wzmocnione elementy konstrukcji pojazdu.
Autorobot IV
To “kombajn naprawczy” - największe i najbardziej zautomatyzowane stanowisko do napraw powypadkowych, posiadające 50 patentów. Jest ramą stacjonarną typu najazdowego. Posiada zespół siedmiu siłowników hydraulicznych dwustronnego działania sterowanych pilotem oraz 6 wież naciągająco-pchających w dowolnych kierunkach. Możliwość regulowania wysokości, unoszenia samochdu gwarantuje dobry dostęp do wszystkich partii pojazdu.
Autorobot to nie tylko maszyny robocze, ale także skomputeryzowany system pomiarowy dla podwozia i nadwozia samochodu, za pomoca którego otrzymujemy dokładne dane, około 60 punktów pomiarowych dla prawidłowego ustawienia karoserii. Oprócz podwozia można łatwo sprawdzić istotne współrzędne, np: otworów drzwiowych, zawiasów, narożników dachu, oraz innych waznych punktów górnej części karoserii.
Wiarygodny ektroniczno-mechaniczny pomiar, przy zastosowaniu trójwymiarowych danych pomiarowych około 1800 pojazdów, zapewnia szybką i skuteczą naprawę.
Komentarze (0)