Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Od pomysłu do realizacji
– trwa „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha”. Nauki ścisłe wcale nie muszą być nudne – przekonywani są gimnazjaliści, którzy biorą udział w cyklu warsztatów kreatywnych. Zorganizowane w ramach II edycji projektu edukacyjnego „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha” zajęcia rozpoczęły się 20 lutego, a potrwają do 26 kwietnia br.

15056 Celem programu jest zainteresowanie gimnazjalistów przedmiotami ścisłymi, uczelniami technicznymi jako możliwą ścieżką edukacyjną, nauką poprzez zabawę oraz wsparcie uzdolnionych technicznie młodych osób. Fot. Bosch left Warsztaty prowadzą studenci z piętnastu działających przy Politechnikach w Warszawie i we Wrocławiu kół naukowych. Podczas przygotowanych przez Koło Naukowe Robotyków zajęć gimnazjaliści nie tylko dowiadują się jak działa robot, ale i sami próbują go skonstruować. Z kolei studenci z Koła Naukowego Konstruktor opowiadają m.in. o maszynie Rube Goldberga: jak ją zaprojektować i do jakich celów może być wykorzystywana.



15057 Zapisy na warsztaty w ramach II edycji projektu odbywają się na stronie www.akademiawynalazcow.edu.pl, gdzie znajdują się formularze, a także harmonogramy warsztatów wraz z opisami. Fot. Bosch right Odpowiedzi na takie pytania, jak: na czym polega tworzenie oprogramowania do inteligentnych budynków?; jak roboty widzą świat?; co to jest polaryzacja i jak działa spektroskop? – poznają uczestnicy warsztatów w Warszawie. We Wrocławiu gimnazjaliści biorą udział m.in. w warsztatach poświęconych projektowaniu samochodów, podczas których dokonują pomiarów zużycia paliwa i regulacji pracy silnika. W obu miastach, podczas zaplanowanych na czerwiec uroczystych gal, jury wyłoni zwycięzców konkursu na wynalazek. Dla autorów najciekawszych projektów, ich opiekunów oraz szkół organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody rzeczowe.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony