W dobie nieustannych zmian w samochodach, ciągłego rozwoju układów przeniesienia napędu, technologii hybrydowych oraz samochodów w pełni elektrycznych postęp nie ominął również płynów chłodniczych.
Minął czas, kiedy wybieraliśmy między płynami niebieskim, żółtym czy zielonym. Chłodzenie silnika, inwertera w hybrydach czy układu baterii – obecnie płynom chłodniczym stawianie są poważniejsze zadania. Oczywiście produkty typu C11-G11 nadal są dostępne w sprzedaży, natomiast na przestrzeni ostatnich lat nastąpił ogromny rozwój w tej kwestii. Obecnie w ofercie możemy znaleźć płyny C13-G13 oraz rozwiązania przeznaczone do samochodów japońskich, jak Ravenol HJC. Należy pamiętać, iż płyn to nie tylko ochrona przed zamarzaniem, ale również przed korozją i powstającymi podczas użytkowania osadami. Stosowanie przez producentów złożonych układów pomp mechanicznych i elektrycznych wymaga zastosowania płynów o najlepszej jakości, które mają odpowiednie aprobaty i specyfikacje.
Portfolio płynów chłodniczych Ravenol oparte jest na tej samej strategii co produkty ATF i oleje silnikowe. To produkty najwyższej jakości, idealnie dopasowane rozwiązania przeznaczone do układów chłodzenia. Produkcja płynów najnowszej generacji, jak Ravenol LGC Protect, oparta jest na glicerynie, która jest znacznie bardziej przyjazna dla środowiska niż glikol. Gliceryna wytwarzana jest przy produkcji biodiesla. Dodatkowo zastosowane w formulacji krzemiany pozwalają na doskonałą ochronę układów wykonanych ze stopów aluminium, żeliwa i magnezu.
Płyny chłodnicze wyprodukowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii i zastosowaniu w nich nowoczesnych komponentów nie powinny być ze sobą mieszane. W przypadku wystąpienia wycieku płynu chłodniczego zaleca się przepłukanie instalacji i zastosowanie dedykowanego płynu. Taki zabieg pozwala zachować czystość układu i odpowiednie parametry płynu chłodzącego przez cały okres eksploatacji. Gdy wyciek płynu z układu chłodzenia zaskoczy nas w drodze, to o ile to możliwe, powinniśmy uzupełnić jego poziom, aby kontynuować podróż, jednocześnie nie odwlekajmy wizyty w warsztacie celem kontroli i ewentualnej naprawy, która zapobiegnie poważniejszej awarii.
Jak, co i kiedy wymienić? Jaki płyn będzie najlepszy? Z pomocą przychodzi konfigurator Ravenol dostępny pod adresem: www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej. Podczas wyszukiwania znajdziesz układ chodzenia, a w nim odpowiednio dobrany płyn, potrzebną ilość oraz interwał wymiany podany w tysiącach kilometrów. Jeśli samochód wyposażony jest w napęd hybrydowy lub elektryczny, konfigurator również sprosta twoim wymaganiom.
W zależności od zastosowanych technologii można spotkać: układ chłodzenia silnika spalinowego, układ chłodzenia napędu elektrycznego i układ chłodzenia inwertera. Ravenol zwraca uwagę, iż wskazane obiegi przy zastosowaniu tego samego płynu mogą mieć różne interwały wymiany.
Konfigurator dostępny jest też w katalogu twojego dostawcy Ravenol. Niezależnie, czy szukasz produktu po normie, specyfikacji lub aprobacie, czy też po drzewie marka-model-rok-pojemność – zaawansowane rozwiązania Ravenol znajdziesz w katalogu dystrybutora.
Komentarze (0)