Warto wiedzieć

ponad rok temu  15.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ogólnopolski protest. SKP zamknięte w całym kraju

Fot. Piotr Łukaszewicz

W piątek 23. czerwca, a więc w ostatni dzień roku szkolnego, odbędzie się protest właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów z całej Polski. Podczas niedawnej konferencji szkoleniowej, zorganizowanej przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów, przedsiębiorcy uznali, że to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi rządzących i społeczeństwa na problem zbyt niskich stawek za badania techniczne pojazdów.

Uznano, że należy zamknąć jak najwięcej SKP w skali kraju.

Nie wiadomo jeszcze, ile stacji przyłączy się do protestu. Ci, którzy się na to zdecyduję, w tym dniu nie będą wykonywać badań technicznych. Przedsiębiorcy i diagności będą informować kierowców dlaczego branża protestuje i stacja kontroli pojazdów jest nieczynna. 

- Jeżeli Państwa stacja kontroli pojazdów zamierza przyłączyć się do protestu i w dniu 23 czerwca 2023 roku nie wykonywać badań technicznych prosimy o przesłanie maila z wyróżnikiem skp i adresem na adres: biuro@piskp.pl - informuje PISKP.

Izba podkreśla, że Minister Infrastruktury nie realizuje delegacji ustawowej, ponieważ określając wysokość opłat za badania powinien uwzględnić koszt ich wykonania. - Przez ostatnie 19 lat koszty wzrosły drastycznie. Zatem przedsiębiorcy ponoszą straty. Sytuacja przedsiębiorców prowadzących skp stale się pogarsza. W tej chwili nawet wymiana opon kosztuje więcej niż badanie techniczne. Ogólnie na przestrzeni ostatnich lat koszty utrzymania samochodu wzrosły, nie biorąc pod uwagę cen paliw, tylko serwisu, ubezpieczenia, etc. Jedyną opłatą która się nie zmieniła, jest koszt badania technicznego. Taki sam od 19 lat - czytamy w oficjalnym komunikacie.

--

Nie mogło być inaczej – temat waloryzacji stawek za badania techniczne pojazdów zdominował dyskusje podczas XVII Konferencji Szkoleniowej Stacje Kontroli Pojazdów, która pod koniec maja odbyła się w Zakopanem. Stawki urzędowo narzucone jeszcze w 2004 roku w dzisiejszych czasach nie tylko stawiają przedsiębiorców na skraju bankructwa, ale też uniemożliwiają jakiekolwiek działania naprawcze, które tej branży są tak potrzebne.

Szczegóły w naszej relacji filmowej

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ Też normalny 4 ponad rok temu @Antoni 98zł - 23% VAT- 19% podatek Dochodowy - Opłaty za teren - wypłaty dla diagnostów. Już nie jest kolorowo. Dla przykładu fryzjer męski 50-60 zł i dodatkowo jeszcze nie dostaniesz paragonu za usługę.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Antoni 3 ponad rok temu To, że ceny nie zmieniły się od 19 lat, ani tym bardziej to, że koszty utrzymania samochodu wzrosły - to nie są żadne argumenty z bardzo prostego powodu: otóż, jako zwykli ludzie, nie wiemy jak się miała stawka za badanie techniczne do ponoszonych kosztów 19 lat temu, a jak teraz, a mówiąc jeszcze dokładniej jaki procent pozostawał w kieszeni SKP wtedy, a jaki pozostaje teraz. Prosty, choć skrajny - więc pewnie oderwany od rzeczywistości przykład, jak te same wartości bezwzględne (czyli koszt przeglądu niezmieniony od 19 lat i koszty działalności ponoszone przez SKP) mogą raz świadczyć o racji SKP, a raz jedynie o ich pazerności na zasadzie, że kiedyś mieliśmy więcej: - 19 lat temu: cena badania podstawowego 98 zł, średni koszt 1 badania ponoszony przez SKP: 19,60 zł - czyli czysty zysk SKP to aż 80% ceny przeglądu; - dzisiaj: cena badania - 98 zł, a realny koszt: 70 zł - czysty zysk: 28% - owszem znacznie mniej, ale czy za mało, czy wręcz bardziej uczciwie?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Diagnosta 2 ponad rok temuocena: 100%  SKP czekają na przejęcie przez ORLEN lub TDT
    oceń komentarz 3 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Jeszcze normalny 1 ponad rok temuocena: 0%  A czy przedsiębiorcy będą informować kierowców że podwyżki są niezbędne ponieważ nie mają pieniędzy gdyż zostało utrudnione klepania przeglądów, oraz że potrzebują pieniędzy ponieważ na skraju bankructwa są również producenci i dystrybutorzy wyposażenia stacji, a na horyzoncie już widać nowe pomysły na nowe całkowicie niepotrzebne wyposażenie. Ponieważ właściciele stacji nie maja na to pieniędzy więc trzeba podnieść cenę badania żeby ich zmusić do zakupów, np. bardzo potrzebny czujnik deszczu, wszystkie stacje na świecie już go mają. To nic nie da ceny przeglądów będą rosły a wraz z nimi ilość niepotrzebnych klamorów w stacji
    oceń komentarz 0 3 zgłoś do moderacji
do góry strony