Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Olimpiada Forda
4 października br. firma Ford Polska zorganizowała w Poznaniu finał konkursów: Sprzedawca Samochodów, Doradca Serwisowy, Doradca Autoryzowanego
Zakładu Napraw Nadwozi, Mechanik, Blacharz oraz Lakiernik Roku.


Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dealerów Forda. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.



W tym roku, po raz pierwszy w ramach Olimpiady Forda, rozegrany został finał konkursu Sprzedawca Roku Samochodów Nowych. Współzawodnictwo w ramach tego konkursu ma na celu podniesienie umiejętności prezentacyjnych sprzedawców oraz standardów w zakresie obsługi klientów, a także pogłębienie wiedzy o oferowanych produktach. Zwycięzca konkursu Sprzedawca Roku Samochodów Nowych będzie reprezentował sieć Autoryzowanych Dealerów Forda w Polsce na europejskim finale konkursu, który odbędzie się w maju 2008 roku w Moskwie.

- Ostatnie lata wykorzystujemy na intensywne szkolenia i podnoszenie kwalifikacji pracowników zatrudnionych przez Autoryzowanych Dealerów Forda – powiedział Bogusław Głód, dyrektor sprzedaży i marketingu Ford Polska. - Seria dotychczas przeprowadzonych szkoleń zakończy się w czwartym kwartale br. certyfikacją wszystkich sprzedawców samochodów nowych w naszej sieci. Będzie to dla nas punkt wyjścia do dalszego rozwoju zawodowego pracowników, zaś dla klientów będzie to pewność, że są obsługiwani przez kompetentnych i uprzejmych sprzedawców – dodał Bogusław Głód.
W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział 800 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:
- etap I – eliminacje wewnętrzne w dealerstwach na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska,
- etap II – półfinały rozegrane w dealerstwach (test praktyczny),
- etap III – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w nowej siedzibie Autoryzowanego Dealera Forda – Bemo Motors w Poznaniu).

Konkurs o tytuł Sprzedawcy Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda wygrał Paweł Napieraj z Bemo Motors Koszalin, drugie miejsce zajął Hubert Gretkowski z Michalski Płock, zaś na trzecim miejscu uplasował się Jakub Dolaniecki z PGD OMC Motors Warszawa. Komisję Sędziowską konkursu stanowili przedstawiciele firmy Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej. Doradcą Serwisowym Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda został Piotr Jurgielewicz z Big Autohandel Olsztyn, drugie miejsce zajął Adam Pustułka z Ren Car Rybnik, zaś trzecie Tomasz Nowaczyk, reprezentujący Bemo Motors Poznań. Doradcą Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku 2007 w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda został Mariusz Jama, reprezentujący Lipski BS Warszawa, drugie miejsce zajął Paweł Bereziewicz z PGD Euro Car Kraków, zaś trzecie Andrzej Otrębus, również z Lipski BS Warszawa. Komisję Sędziowską obu konkursów stanowili przedstawiciele Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej, specjaliści w dziedzinie jakości i standardów obsługi klienta.



Mechanikiem Roku 2007 został Feliks Musialski z Pol Motors Wrocław, drugie miejsce zajął Jarosław Domaruk z Auto Hobby Białystok, zaś trzecie Krzysztof Fedorowicz z Lipski BS Warszawa. Komisja Sędziowska składała się z przedstawicieli Ford Polska oraz wykładowców Zespołu Szkół Zawodowych w Mikołowie. Konkurs był także nadzorowany przez 20-osobowy zespół obserwatorów – szefów Autoryzowanych Serwisów Forda. Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2007 wygrał Krzysztof Chodysz, drugie miejsce zajął Roman Staniszewski - obaj z PGD OMC Motors Warszawa, zaś trzecie Grzegorz Malon z Lipski BS Warszawa.
Lakiernikiem Roku 2007 został Mariusz Andryszczyk z PGD OMC Motors Warszawa, drugie miejsce zajął Sławomir Pelc z Res Motors Rzeszów, zaś trzecie miejsce Marek Ksoń z Big Autohandel Gdańsk. Komisję sędziowską obu konkursów stanowili niezależni eksperci, reprezentujący najważniejsze firmy blacharskie i lakiernicze obecne na polskim rynku, a także pracownicy Ford Polska.
- Po raz piąty spotkaliśmy się, by wyłonić najlepszych fachowców pracujących w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda – powiedział Bogusław Głód, dyrektor sprzedaży i marketingu Ford Polska. - Ogromne zainteresowanie zarówno pracowników, jak i właścicieli dealerstw, wzięciem udziału w naszych konkursach świadczy o tym, że tego rodzaju współzawodnictwo jest dla wszystkich korzystne. Jesteśmy przekonani, że szkolenie i podnoszenie kwalifikacji pracowników jest bardzo ważnym elementem rynkowego sukcesu – dodał B. Głód. W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 350 sprzedawców samochodów nowych, 170 doradców serwisowych, 485 mechaników, 142 blacharzy oraz 150 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy). Sprzedawcy samochodów przechodzą szereg szkoleń z zakresu znajomości produktu oraz obsługi klientów.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony