Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Olimpiada Serwisowa Forda Finał konkursów
W dniu 15 września br. firma Ford Polska zorganizowała w Gdańsku finał konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku oraz Lakiernika Roku. Celem konkursów było wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji wśród pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda.

Do konkursów autoryzowane serwisy Forda zgłosiły 281 uczestników. Konkurs został podzielony na trzy etapy: w I etapie zorganizowano eliminacje wewnętrzne w dilerstwach na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska. Półfinały rozgrywane były w sieciach dilerskich (test praktyczny), natomiast finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne, został rozegrany w siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda – Big Autohandel w Gdańsku. Doradcą Serwisowym Roku 2005 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Adam Pustołka z Ren Car Rybnik, drugie miejsce zajął Sebastian Waszkiewicz z PGD Partner Kraków, zaś trzecie Piotr Wróblewski z Multexim Katowice. W skład Komisji Sędziowskiej weszli przedstawiciele niezależnej firmy badającej rynek, specjaliści w dziedzinie jakości i standardów obsługi klienta. Mechanikiem Roku 2005 okazał się Bolesław Kościański z Bemo Motors Poznań, drugie miejsce zajął Przemysław Babski z Bemo Motors Szczecin, zaś trzecie Tomasz Żemełka z BIG Autohandel Gdańsk. Wszyscy otrzymali tytuł Mistrza w Systemie MASTERS – Szkoleń Technicznych Ford Motor Company. Komisja Sędziowska składała się z trzech niezależnych ekspertów – pracowników naukowych Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Konkurs był także nadzorowany przez 20-osobowy zespół obserwatorów – szefów Autoryzowanych Serwisów Forda. Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2005 wygrał Jarosław Piotrowski z BIG Autohandel Gdańsk, drugie miejsce zajął Zdzisław Kowalski z Auto Plaza Warszawa, zaś trzecie Robert Czekaj z Re-Wo Lubin. Lakiernikiem Roku 2005 został Grzegorz Iwaszko z Auto Plaza Warszawa, drugie miejsce zajął Waldemar Malinowski z BIG Autohandel Gdańsk, zaś trzecie Grzegorz Bednarczyk reprezentujący Nova Lublin. Komisję sędziowską obu konkursów stanowili niezależni eksperci reprezentujący najważniejsze firmy blacharskie i lakiernicze obecne na polskim rynku, przedstawiciel gazety “Nowoczesny Warsztat” oraz pracownicy Ford Polska.
- Od trzech lat organizujemy współzawodnictwo wśród pracowników autoryzowanych serwisów Forda – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Serwisu i Obsługi Posprzedażnej Ford Polska. Wyniki naszych badań oraz niezależnych instytutów badawczych wskazują na stały wzrost satysfakcji klientów z usług świadczonych przez nasze autoryzowane stacje. Również testy przeprowadzane przez media potwierdzają postęp Forda w tym obszarze – dodał Dariusz Lech.


W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 150 doradców serwisowych, 485 mechaników, 129 blacharzy oraz 140 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy). Ponadto wszyscy mechanicy Autoryzowanych Serwisów Forda objęci są procesem szkoleń w systemie Masters w następujących dziedzinach: silniki benzynowe oraz silniki diesla, manualne skrzynie biegów, automatyczne skrzynie biegów, elektronika i diagnostyka oraz układy klimatyzacji.
Firma Ford przywiązuje dużą wagę do profesjonalnego szkolenia pracowników zatrudnionych w sieci Autoryzowanych Serwisów. Na początku 1993 roku otworzyła Ośrodek Szkoleń Technicznych w Mikołowie, a następnie w 2001 roku wybudowała Ośrodek Szkoleniowy w Nadarzynie pod Warszawą. Obecnie oba ośrodki są wykorzystywane do szkoleń technicznych mechaników.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony