Ogumienie

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Opona Michelin XDA 2+ Energy

Opona Michelin XDA+ 2 Energy przeznaczona jest do montażu na oś napędową samochodów ciężarowych wykonujących długie przejazdy po autostradach i głównych drogach krajowych. Jest ona modyfikacją znanej już opony XDA2 Energy.

Opona Michelin XDA+ 2 Energy należy do ogumienia gamy A2 Energy. Najważniejsze zmiany w odniesieniu do opony Michelin XDA 2 Energy, to poprawiona odporność na uszkodzenia mechaniczne i przyczepność wzdłużna.
Rowkom wzdłużnym profilu bieżnika nadano nowy wzór. Dzięki temu znacznie poprawiono odporność na wyrwania i uszkodzenia mechaniczne. Te zmiany konstrukcyjne rowków przyczyniły się również do zwiększenia o 7% przyczepności podczas hamowania. Zwiększyła się także efektywność przenoszenia siły napędowej.

Znacznie zmodyfikowane zostały także barki opony. W nowej wersji, oponie Michelin XDA 2+ Energy, zakończeniom rowków poprzecznych nadano nowy, bardziej opływowy kształt. Poprzez zredukowanie krawędzi zminimalizowano postępowanie rozpoczętych uszkodzeń mechanicznych.

Opona Michelin XDA 2+ Energy dzięki wprowadzonym modyfikacjom wykazuje wyższy o 5% potencjał przebiegu, poprawiając tym samych ekonomikę eksploatacji.
W oponie XDA 2+ Energy, dzięki zastosowaniu nowej mieszanki gumowej, poprawiono jej odporność na uszkodzenia oraz zmniejszono opory toczenia (w niektórych rozmiarach np.: 315/70 R 22,5 o kolejne 5%).

Na duży potencjał opony Michelin XDA 2 Energy wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii Michelin RemiX . Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony Michelin. Technologia RemiX jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.
Technologia Michelin RemiX jest kluczowym elementem realizacji czterech etapów życia opon Michelin. Pierwszy z nich to nowa opona, która po zużyciu bieżnika poddawana jest zabiegowi pogłębiania. Dzięki drugiemu etapowi uzyskujemy dodatkowe 25% przebiegu przy 5% nakładzie finansowym wartości nowego produktu. Trzecim etapem jest ”odnowienie opony” poprzez bieżnikowanie technologią Michelin RemiX dającą 100% przebiegu nowego ogumienia przy 50% kosztach. Ostatnim, czwartym etapem jest ponowne pogłębianie bieżnikowanej opony. W efekcie otrzymujemy produkt o parametrach nowej opony za 50% jej ceny.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony