Jednym z symboli współczesnego Londynu jest 1200-tonowe obrotowe koło, które znajduje się nad brzegiem Tamizy.
- Wsiadający do „Londyńskiego Oka” nie zdają sobie sprawy z tego, że ruch obrotowy koła zależy od opon ciężarowych Continental – tłumaczy Mark Robinson, dyrektor techniczny EDF Energy London Eye. - Opony HSR działają jak rolki cierne wzdłuż obręczy koła. Każda z opon jest obracana przez silniki hydrauliczne, a ich obrót wprawia w ruch całą konstrukcję, pozwalając podziwiać panoramę Londynu z wysokości 135 metrów.
Po drugiej stronie Atlantyku Amerykańska Agencja Kosmiczna NASA zamówiła w firmie Continental zapasowe opony do swoich dwóch samobieżnych modułowych platform transportowych KAMAG w bazie sił powietrznych Cape Canaveral na Florydzie.
United Launch Alliance ULA opracowuje, konstruuje i odpala rakiety Atlas V i Delta IV, które wynoszą na orbitę misje Ministerstwa Obrony Stanów Zjednoczonych, NASA, Narodowego Biura Rozpoznania i innych klientów komercyjnych. ULA wykorzystuje transportowce KAMAG do przenoszenia rakiet Delta IV i Atlas V oraz ładunków użytecznych.
Każdy z transporterów KAMAG wyposażono w 72 opony do pojazdów ciężarowych Continental HTR. Pojazdy wykorzystywane są do transportowania ładunków na płytę wyrzutni rakietowej. Masa całkowita rakiet nośnych i ładunków może sięgnąć 90,7 tony. Transportery KAMAG przewoziły m.in. rakietę, dzięki której łazik Curiosity dotarł na Marsa.
Komentarze (0)