Ogumienie

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Opony Goodyear Truck Racing
– przyczepność klasy A na mokrej nawierzchni. Goodyear gratuluje Jochenowi Hahnowi z zespołu Castrol Team Hahn Racing, który za kierownicą MANA wywalczył tytuł mistrza w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA 2012. Ostatnia, jedenasta runda mistrzostw odbyła się na torze Le Mans w dniach 13-14 października br.

Dzięki współpracy Goodyeara z TRO (Truck Racing Organisation), organizatorem serii Europejskich Mistrzostw w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA, wszystkie startujące w jedenastu wyścigach zespoły wyposażane były w opony Goodyear Truck Racing. Ponieważ w listopadzie br. wchodzi w życie unijny obowiązek etykietowania opon, w kontekście wyścigów ciężarówek szczególną wagę przywiązuje się do parametrów oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni. Na co dzień w przypadku pojazdów ciężarowych wykorzystywanych do transportu towarowego parametry oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni mają istotne przełożenie na efektywność paliwową i bezpieczeństwo. Na inne czynniki kładzie się nacisk w przypadku wyścigów pojazdów ciężarowych – opory toczenia nie są istotne w kontekście zużycia paliwa, jednak korzystna jest niższa temperatura opony wynikająca z mniejszych oporów toczenia. Niezwykle istotna jest natomiast przyczepność na mokrej nawierzchni – wyścigi ciężarówek odbywają się często na mokrych torach.

Opony Goodyear Truck Racing posiadają homologację ECE – niezbędną do tego, aby opona była dopuszczona do zastosowania w wyścigach. Choć opony wyścigowe należą co prawda do nielicznych kategorii opon zwolnionych z wymogu posiadania unijnego oznakowania, dla Goodyeara ważne jest to, jaką kategorię unijną uzyskałyby w zakresie oporu toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni. Okazuje się, że zaprojektowane specjalnie dla Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA opony Truck Racing 315/70R22.5 w kategorii przyczepności na mokrej drodze uzyskałyby najwyższą klasę A – poziom nieosiągalny dla zdecydowanej większości opon użytkowych. Opona zostałaby oceniona wysoko również w kategorii oporu toczenia, uzyskując klasę B.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony