W ogumienie francuskiego producenta wyposażany będzie pasażerski samolot regionalny Bombardier C-Series.
Michelin Air X to opony radialne, które wykorzystują opracowaną przez Michelin technologię Near Zero Growth (NZG) – rozwiązanie, które wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu wytrzymałego kordu kompozytowego, wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych. Zwiększona wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą zmianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty.
Zastosowanie opon Michelin w nowym samolocie Bombardier C-Series:
- o 50% zwiększy odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce,
- o 25% zmniejszy masę w porównaniu z oponami diagonalnymi,
- o 100% zwiększy żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi,
- o 20 tys. dolarów rocznie obniży koszty zakupu i użytkowania opon dla każdego samolotu w porównaniu z oponami diagonalnymi.
W opony Michelin wyposażona jest blisko połowa wszystkich samolotów na świecie. Francuska firma dostarcza ogumienie m.in. do takich samolotów, jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.
Komentarze (0)