Ogumienie

ponad rok temu  13.01.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Opony Michelin do bolidów Formuły E

W tym roku pod auspicjami FIA (Federation International de l’Automobile) rusza Formuła E – nowa seria wyścigów, w których rywalizować będą bolidy z napędem elektrycznym. Oficjalnym dostawcą ogumienia do pojazdów jest Michelin, który opracowuje innowacyjną, „komunikującą się” oponę.

Wszystkie wyścigi serii będą rozgrywane na torach ulicznych zlokalizowanych w centrach miast, m.in. w Rio de Janeiro, Los Angeles, Berlinie czy Londynie. W Pekinie odbędą się pierwsze zawody, które zaplanowane zostały na 13 września 2014 roku.

Z ogumienia francuskiego producenta korzystać będą wszyscy zawodnicy uczestniczący w zawodach przez pierwsze dwa sezony. Choć podczas tegorocznego wyścigu ekipy będą jednorazowo zmieniać samochód, aby kontynuować ściganie z naładowanymi akumulatorami, trwają już prace nad rozwiązaniem umożliwiającym bezprzewodowe ładowanie aut bez przerw w jeździe.

Przygotowywane na potrzeby wyścigów opony zostaną wyposażone w elektroniczny chip, który umożliwi bezprzewodowe odczytywanie najważniejszych parametrów opony – rozwiązanie stosowane do tej pory w wybranych oponach do samochodów osobowych i ciężarowych.

- Technologia RFID daje użytkownikom szereg możliwości, od łatwej identyfikacji konkretnej opony, aż po uzyskiwanie danych dotyczących warunków pracy ogumienia, m.in. temperatury i ciśnienia. Innowacja Michelin umożliwia zbieranie i analizowanie informacji przez cały cykl życia opony – mówi Serge Grisin, dyrektor ds. sportów samochodowych Michelin.

Aby zoptymalizować zużycie energii i ułatwić transfer technologii opracowanych na potrzeby sportów motorowych do samochodów osobowych, opony Michelin do elektrycznych bolidów mają średnicę 18 cali. Tym samym Formuła E będzie pierwszą klasą jednomiejscowych samochodów wyścigowych wykorzystującą ogumienie o tym rozmiarze.

Transfer nowoczesnych technologii z torów wyścigowych ma również ułatwić wszechstronność nowych opon. Kształt bieżnika został opracowany tak, aby zapewnić maksymalne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Ponieważ podczas jednego wyścigu, uwzględniając jazdy testowe i kwalifikacje, kierowcy Formuły E będą mogli wykorzystać tylko jeden komplet opon, Michelin specjalną uwagę poświęcił również żywotności nowych opon.

Tagi: Michelin,

GALERIA ZDJĘĆ

Opony Michelin do bolidów Formuły E
Opony Michelin do bolidów Formuły E
Opony Michelin do bolidów Formuły E

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony