Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Opony na lato

Wśród opon letnich Grupy Goodyear na wyróżnienie zasługują tegoroczne nowości.

Goodyear Eagle F1 Asymetric – nowość 2007

Opona typu Ultra High Performance do samochodów najwyższej klasy i dla wymagających kierowców, którzy nie chcą rezygnować z dynamicznej, a równocześnie bezpiecznej jazdy nawet podczas złej pogody. Zastosowano w niej liczne innowacje, m.in. rewolucyjną technologię Active Cornegrip (po raz pierwszy w konstrukcji opony zastosowano dodatkowe wzmocnienie aramidowe po wewnętrznej stronie jej boku, optymalizujące zachowanie opony na zakrętach), specjalny skład mieszanki gumowej na bazie opon wyścigowych, pozwalający na rozwijanie dużych prędkości, a także asymetryczny wzór bieżnika. Te cechy powodują, że opona zapewnia samochodowi stabilność, maksymalizuje odprowadzanie wody. Opona jest dostępna w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.

Goodyear DuraGrip – nowość 2007

Opona jest przeznaczona do małych, miejskich samochodów, które stanowią najszybciej rosnący segment rynku. Zaprojektowano ją tak, aby skutecznie znosiła obciążenia jakie doznają samochód i opony podczas typowej jazdy w mieście, czyli ciągłe hamowanie oraz ruszanie. Nowa opona ma wydłużoną żywotność oraz zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Przeprowadzone testy wykazały, że opona wygrywa z konkurentami jeśli chodzi o zachowanie na prostej i w zakrętach, zużycie bieżnika, hałas toczenia oraz hamowanie - zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Opona oferowana jest w 22 rozmiarach, od 13 do 15 cali.

Dunlop SP Sport FastResponse – nowość 2007

Opona typu High Performance, przeznaczona do aut klasy średniej i wyższej, z mocnymi silnikami. Dzięki nowatorskiej technologii Touch Technology, opona ta pozwala kierowcom na dynamiczną jazdę, zapewniając przy tym bardzo dobrą przyczepność, zwłaszcza na suchej nawierzchni, a także wyjątkową precyzję prowadzenia oraz skróconą drogę hamowania. Charakterystyczną cechą SP Sport FastResponse jest konstrukcja bieżnika, który jest podzielony na trzy strefy. Pierwsza optymalizuje czucie drogi, dzięki czemu kierowca za pośrednictwem kierownicy, pedałów i fotela otrzymuje precyzyjne informacje o torze jazdy, stanie nawierzchni itd. W strefie drugiej znajduje się ciągłe żebro centralne, które zapewnia stabilność przy dużych prędkościach. Z kolei większe i sztywniejsze zewnętrzne bloki bieżnika - w trzeciej strefie - dają kierowcy zwiększoną kontrolę nad samochodem w zakrętach. Opona jest dostępna w 31 rozmiarach od 14 do 17 cali.

<>Dunlop SP Sport Maxx GT – nowość 2007

Opona typu Ultra High Performance, zaprojektowana z myślą o samochodach luksusowych oraz sportowych. Dzięki zastosowanej technologii Touch Technology zapewnia wyjątkową precyzję kierowania, doskonałą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością i w zakrętach, a także nadzwyczajne czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad samochodem. Opona z Touch Technology posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianę boczną oraz stabilne połączenie z felgą, które dodatkowo wzmacniają czucie drogi. Z kolei krzemionkowy składnik bieżnika SP Sport Maxx GT – “zaczerpnięty” z opon wyścigowych – znacznie poprawia właściwości nowej opony, przy równoczesnym zachowaniu wysokich standardów pod względem jej zachowania na suchej i mokrej nawierzchni, a także przebiegu. Trakcję polepsza dodatkowo innowacyjna technologia bieżnika wielokątowego (MRT), dzięki której dystrybucja ciśnienia jest bardziej jednolita. Ułatwia to płynne przechodzenie od jazdy prosto do skrętu. Opona oferowana jest w 8 rozmiarach, od 18 do 19 cali.

<>Dunlop Grandtrek Touring A/S – nowość 2007

Opona całoroczna, przeznaczona do samochodów SUV, przede wszystkim sprzedawanych w wersji luksusowej, z mocnym silnikiem. Nowa opona oferuje znakomite osiągi dzięki technologii Touch Technology. Najważniejsze zalety tej opony to stabilność w zakrętach, a także lepsza przyczepność i większa precyzja prowadzenia zarówno w zimie, jak i w lecie. Poza Touch Technology warto zwrócić uwagę na wykorzystanie technologii polimerowej. Dzięki niej opona doskonale trzyma się drogi, ma większą przyczepność oraz bardziej precyzyjne prowadzenie na śniegu, jak i na trawie, błocie czy suchej nawierzchni. Dla bezpieczeństwa pasażerów tak dużych samochodów jak SUV-y, niezwykle ważna jest większa stabilność przy wchodzeniu w zakręty, którą dają wzmocnione, usztywnione ściany boczne opony oraz asymetryczna rzeźba bieżnika. Dodatkową zaletą opony jest niski hałas toczenia. Opona jest dostępna w 11 rozmiarach, od 16 do 18 cali.

Fulda EcoControl – nowość 2007

Długo oczekiwana opona przeznaczona do samochodów klasy średniej oraz średniej wyższej. Podstawowym atutem opony jest znaczne niższe zużycie paliwa, uzyskane dzięki specjalnej mieszance, z której produkowana jest Fulda EcoControl. W testach porównawczych sprawdzających opory toczenia, EcoControl uzyskała zdecydowaną przewagę nad najpopularniejszą oponą ze średniej półki cenowej. I właśnie ta przewaga pozwala zaoszczędzić około 80 euro rocznie na paliwie. Poza ograniczeniami w zużyciu paliwa, dodatkową zaletą nowej letniej opony Fulda EcoControl jest jej większa żywotność. Specjalny wzór bieżnika oraz składnik odpowiedzialny za doskonałe trzymanie na mokrej nawierzchni sprawiają z kolei, że EcoControl ma znacznie krótszą drogę hamowania na mokrej drodze niż jej poprzedniczka.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony