
Z perspektywy warsztatu najważniejsze jest, aby zamówione części dotarły na czas, a usługi były realizowane w sposób satysfakcjonujący klientów. Założyciel firmy ALZURA przybliża, jak w cyfrowej rzeczywistości przewidywać rozwój rynku aftermarket.
Sukces w e-commerce wymaga przewidywania rozwoju rynku i nadawania mu kierunku. ALZURA działa zgodnie z tą zasadą od wielu lat. Firma stawia korzyść klienta w centrum swoich działań – nawet jeśli potrzeba ta nie została jeszcze wyraźnie zdefiniowana czy zauważona. Podstawą tego podejścia jest konsekwentne ukierunkowanie na potrzeby warsztatów, przejrzysta struktura wewnętrzna i bezpośrednia komunikacja z rynkiem.
- Przed pojawieniem się smartfonów mało który użytkownik domagałby się urządzenia bez klawiatury i z ograniczonym czasem pracy na baterii. A jednak to właśnie ten produkt zrewolucjonizował rynek na całym świecie. Tego rodzaju innowacje nie powstają na podstawie klasycznych ankiet, lecz dzięki wizji przedsiębiorcy, chęci tworzenia i know-how technologicznemu - ilustruje to podejście przykładem ze świata technologii Michael Saitow, CEO i założyciel ALZURA AG.
ALZURA celowo rezygnuje z klasycznych testów porównawczych, takich jak analiza wariantów A/B. Zamiast tego firma stawia na własny rozwój produktów i funkcjonalności. Nowe pomysły powstają wewnątrz organizacji, są wdrażane i aktywnie wprowadzane na rynek. Firma bierze również na siebie odpowiedzialność za komunikowanie wartości nowych rozwiązań w zrozumiały sposób. Taka strategia wymaga nie tylko ducha innowacyjności, ale również cierpliwości, aby trwale zakotwiczyć zmiany w codziennej praktyce warsztatowej.
Pomimo cyfrowego modelu biznesowego firma utrzymuje bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Warsztaty mogą łatwo nawiązać kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych lub otwartego forum. W każdej komunikacji z klientem znajduje się osobisty adres e-mail CEO. Dodatkowo regularnie uczestniczy w targach branżowych, podczas których przedstawiciele zarządu są obecni na miejscu. Dzięki temu możliwe jest szybkie zbieranie opinii z pierwszej ręki i ich wdrażanie w dalszym rozwoju.
Struktura organizacyjna firmy została zaprojektowana tak, aby zapewniać elastyczność przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa procesów. Zespoły branżowe ściśle współpracują z kierownictwem. Ścieżki decyzyjne są jasno określone, co pozwala na wysoką efektywność przy zachowaniu stałej jakości. ALZURA wspiera również samodzielność i przedsiębiorcze myślenie wśród pracowników.
W centrum działań firmy stoją klienci warsztatowi. To oni określają, jakie produkty są potrzebne na rynku. W tym modelu dostawca nie jest inicjatorem, lecz partnerem. W przypadkach, gdy produkty wypadają słabo w niezależnych testach, świadomie odradza ich stosowanie – nawet jeśli spotyka się to z krytyką ze strony producentów. Z perspektywy warsztatu najważniejsze jest, aby zamówione części dotarły na czas, a usługa działała sprawnie. To założenie wyznacza wszystkie operacyjne procesy w firmie.
Lider rynku e-commerce pokazuje, że konsekwentna orientacja na klienta, uporządkowana struktura organizacyjna i wyraźne dążenie do innowacji stanowią solidny model działania w cyfrowym rynku części zamiennych. Firma generuje wartość dodaną dzięki własnym rozwiązaniom technologicznym, bezpośredniej komunikacji i wysokim standardom jakości. Dzięki temu udaje się nie tylko spełniać oczekiwania, ale często także wcześnie identyfikować i przekształcać niewypowiedziane dotąd potrzeby klientów w gotowe rozwiązania rynkowe.
Fot. ALZURA
Komentarze (0)