Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Orlik powraca do Polski

Na rynek polski, dzięki współpracy podjętej z wrocławską firmą Pneumat System, powróciły wysokiej klasy sprężarki tłokowe firmy Orlik.

Czeski “Orlik” ma bogatą tradycję w produkcji sprężarek. Firma powstała w 1954 roku i od tego czasu wprowadziła na rynek światowy ponad 50 typów urządzeń. Obecnie w podstawowym programie produkcyjnym firmy znajdują się przemysłowe sprężarki tłokowe o wydajności od 4 m3/h aż do 51 m3/h i sprężarki śrubowe z silnikiem elektrycznym o mocy 4 kW– 45 kW o maksymalnym nadciśnieniu 8, 10 i 13 bar. Na życzenie klienta firma dostarcza również sprężarki śrubowe z silnikiem elektrycznym o mocy aż do 160 kW. W ostatnich latach dzięki zmianie polityki cenowej i wprowadzonym innowacjom udało się w wyraźny sposób obniżyć ceny, a przez to podnieść konkurencyjność produktów. Firma dba zarówno o jakość produktów, jak i kontaktu z klientem, czego dowodem jest to, że w 1997 roku otrzymała certyfikat jakości ISO 9001.

Sprężarki tłokowe
Sprężarki firmy Orlik jako jedyne na polskim rynku posiadają 6 lat gwarancji na zbiornik ciśnieniowy oraz 3 lata na sprężarkę. Dużą zaletą sprężarek Orlik są małe wymagania konserwacyjne oraz łatwa wymienialność. Ponadto Pneumat System Sp. z o.o., jako wyłączny dystrybutor sprężarek Orlik, oferuje oprócz kompleksowej obsługi serwisowej specjalny nowoczesny system monitoringu, dzięki któremu dostawca dba o terminowość koniecznych przeglądów serwisowych. Większość sprężarek, ze względu na duże wydajności, produkowanych jest z przeznaczeniem dla przemysłu. Obecnie oferowane serie to: 4-9 oraz 17 – 28 – 40 -51.

Seria 28
Sprężarki serii 28 mają bardzo szerokie zastosowanie jako źródło sprężonego powietrza w przemyśle i w usługach, a w szczególności w warsztatach karoserii samochodowej oraz serwisach samochodów ciężarowych.

Dane techniczne:
Stacja sprężarkowa

Ruchome stacje sprężarkowe składają się ze sprężarki 2 JVK 75, silnika elektrycznego i naczynia ciśnieniowego z oprzyrządowaniem. Sprężarka bezpośrednio połączona jest z silnikiem elektrycznym w jedną całość kompaktową.

Agregat sprężarkowy
Agregat sprężarkowy składa się ze sprężarki 2 JVK 75 i silnika elektrycznego. Sprężarka bezpośrednio połączona jest ze silnikiem elektrycznym w jedną całość kompaktową.

Sprężarka 2 JVK 75
Sprężarka 2 JVK 75 to jednostopniowy stojący dwucylinder tłokowy z cylindrami ułożonymi do V. Składa się ze skrzyni korbowej, mechanizmu korbowego, cylindrów, zaworów współosiowych, głowic, filtrów ssących, wydmuchu, dochładzacza, wentylatora, obudowy wentylatora i ramy. Skrzynia korbowa jest odlana ze stopu aluminiowego i umocowana do korpusu silnika elektrycznego. Na skrzyni znajduje się wskaźnik oleju, wydmuch, śruba wylotowa oleju i tabliczka znamionowa zawierająca dane techniczne. Do skrzyni przymocowane są cylindry żeliwne. W skrzyni znajduje się łożysko kulkowe i uszczelnienie wała.
Mechanizm korbowy składa się z tarczy korbowej, korbowodów i kompletnych tłoków. Tarcza korbowa jest zaciskowo umocowana bezpośrednio na wale silnika elektrycznego. Korbowód jest odkuwką ze stopu aluminiowego. Oka korbowodu posiadają łożyska ślizgowe, do dolnego oka przymocowany jest nóż smarujący. Samoczynny współosiowy zawór sterowany jest różnicą ciśnienia. Część wewnętrzna zaworu jest ssąca, zewnętrzna tłoczna. Głowica walca to żebrowany odlew ze stopu aluminiowego. Do jego strony tłocznej przymocowany jest dochładzacz, na odwrotnej stronie znajduje się filtr ssący. Filtr ssący składa się z miski blaszanej, pokrywy z tworzywa i wymienialnej papierowej wkładki filtracyjnej. Do głowicy przykręcony jest za pomocą zwykłej śruby dwustronnej z nakrętką. Dochładzacz wykonany jest rurki miedzianej i służy do dochłodzenia sprężonego powietrza.
Wentylator ze stopu aluminiowego zapewnia chłodzenie agregatu. Umocowany jest na wolnym końcu wału silnika elektrycznego. Powietrze ssane jest kierowane przez obudowę posiadającą kratki plastikowe.
Wydmuch służy do odpowietrzania skrzyni korbowej i po jego odkręceniu można przez niego uzupełniać olej. W korpusie wydmuchu znajduje się wkładka filtracyjna.
Rama jest wytłoczona z blachy.

Naczynie ciśnieniowe z oprzyrządowaniem – PKS 28/185, PKS 28/300
Walcowe leżące naczynie ciśnieniowe z dnami sklepieniowymi służy jako zbiornik sprężonego powietrza. W dolnej części posiada kółka. Na wlocie do naczynia ciśnieniowego znajduje się zawór zwrotny, który zapobiega przed krążeniem sprężonego powietrza z powrotem do sprężarki po wyłączeniu urządzenia.
Do nasadki w górnej części naczynia ciśnieniowego przykręcony jest rozdzielacz powietrza, na którym znajduje się włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem i ochroną nadprądową, zawór bezpieczeństwa, manometr, kurek kulowy G 1/2“.
Kondensat z naczynia ciśnieniowego wypuszcza się za pomocą kurka kulowego zainstalowanego w dolnej części naczynia.
Włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem i ochroną nadprądową steruje automatycznie cyklem roboczym sprężarki. Zawór odciążający po rozwarciu włącznika ciśnieniowego wypuści powietrze z przewodu między sprężarką i zaworem zwrotnym i w ten sposób umożliwi rozruch maszyny bez przeciwciśnienia.
Manometr napełniony jest cieczą tłumiącą, która umożliwia pomiar podczas pulsowania i wibracji ciśnieniowych.

Część elektryczna stacji PKS 28/185, PKS 28/300
Sprężarka 2 JVK 75 napędzana jest za pomocą silnika elektrycznego. Automatyczną eksploatację stacji sprężarkowej (włączanie i wyłączanie) w nastawionym zakresie nadciśnienia, ręczne włączanie i wyłączanie, odciążanie przewodu tłocznego po zatrzymaniu maszyny i zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem zapewnia włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem i ochroną nadprądową, która powinna być nastawiona na znamionowy prąd silnika elektrycznego.

Część elektryczna agregatu EKA 28
Sprężarka 2 JVK 75 napędzana jest silnikiem elektrycznym, który powinien posiadać zabezpieczenie przeciw przeciążeniu.
Jako dodatkowe oprzyrządowanie można zamówić rozrusznik silnikowy, który zabezpiecza silnik elektryczny przed przeciążeniem i przewód przed zwarciem, lub włącznik ciśnieniowy z wyłącznikiem, zabezpieczeniem silnika elektrycznego i zaworem odciążającym.

Wyłączny dystrybutor na Polskę sprężarek tłokowych Orlik
Pneumat System Sp. z o.o.
ul. Baczyńskiego 23
51-121 Wrocław
tel. (071) 325 18 60
fax (071) 325 52 84
e-mail: marketing@pneumat.com.pl
www.pneumat.com.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony