Części i regeneracja

ponad rok temu  01.11.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Oszczędnościowa wymiana i ogromne walory techniczno-dydaktyczne – zestawy naprawcze

Wymiana wszystkich zużytych komponentów z użyciem zestawów naprawczych (tzw. kitów) okazuje się operacją oszczędnościową i zachowuje najwyższe rygory, jakie stawiają koncerny samochodowe.

Strona 1 z 2

Można zaryzykować tezę, że tzw. kity są dziś bardziej popularne w krajach, w których stawka rbg jest wysoka. Popularność zestawów będzie jednak rosła, a szczególnie dynamicznie w krajach, które dziś stanowią rezerwuar tańszej siły roboczej. Zestaw naprawczy to kompletna propozycja, ciekawsza o tyle, że doposażona we wszystkie akcesoria, a nierzadko także w dedykowane narzędzia.

Francja, Niemcy, Wielka Brytania – to najważniejsze rynki zbytu dla zestawów naprawczych. Tylko we Francji w minionym roku na rynek automotive trafiło aż 1,57 mln kitów. Gdyby zapytać, jakie są ich walory, na pierwszym miejscu usłyszelibyśmy – oszczędność czasu. Coraz więcej producentów uzupełnia swoją ofertę produktową o takie zestawy naprawcze, dopasowane do różnorodnych potrzeb rynku niezależnego. Przeważają części do układu sterowania oraz zawieszenia, łożyska kół, części do silnika (np. zestaw paska rozrządu), pompy wody oraz specjalne narzędzia do montażu.
- Uniewrażliwienie na ryzyko błędów to niepodważalna zaleta zestawów typu kit. To także pomysł na rozliczanie szkód przez TU, które dotąd nie zawsze chciały partycypować w kosztach użycia galanterii i mniej istotnych dla odbudowy pojazdu drobiazgów, jak np. zaślepki, opaski zaciskowe – mówi Yoann Lootens, Automotive Aftermarket – Sales Manager Poland firmy Hutchinson. - We Francji i w Niemczech panuje zasada, że użycie zestawu naprawczego stanowi o powodzeniu napraw i stanowi główny filar uznaniowości gwarancji napraw przeprowadzonych na rynku wtórnym przez koncerny samochodowe. W tej chwili nasza firma już w ponad 98% pokrywa zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego. Nasz master-kit to świetny przykład ekonomicznego argumentu na rzecz zestawów, bo zestawy „mistrzowskich zestawów” zawierają wszystkie niezbędne akcesoria, a taki komplet jest o ok. 30% tańszy od zakupu niezbędnych elementów osobno.
Nie bez znaczenia jest ewolucja w dziedzinie projektowania... opakowań. Dla nikogo nie stanowi tajemnicy, że ryzyko zgniecenia pudełek z zestawami typu kit jest niemałe. Nowy pasek rozrządu marki Hutchinson to nie tylko zmiany szaty graficznej opakowania. Ustandaryzowano wymiary pudełek, by uprościć zadanie detalistom i hurtownikom. Profesjonalnie zaprojektowane i w 100 procentach degradowalne opakowanie skrywa dedykowane i dopracowane wytłoczenia, które chronią detale przed ryzykiem uszkodzenia.


Na potrzeby tego artykułu Wulf Gaertner Autoparts AG porównał czasochłonność operacji wymiany wahacza poprzecznego do BMW z użyciem dedykowanego zestawu na rynek aftermarket (Kit nr: 316 050 0080/HD) i części wykorzystywanej przez ASO (OE).

Know-how
Standardem staje się dołączanie do zestawu szczegółowych instrukcji montażu i generalnie know-how jest coraz bardziej kompleksowe. Obok instrukcji w tradycyjnej formie producenci sugerują pobieranie ich z zasobów internetowych. Wystarczy zwykle wpisać specjalny kod z opakowania zakupionego produktu. Póki co dominują instrukcje on-line w języku niemieckim, acz w dobrym tonie jest tłumaczenie ich na języki rodzime fachowców branży warsztatowej.
Aż do 70% zaoszczędzonych kosztów z rozszerzonymi zestawami MEYLE-Kits do oszczędzających czas napraw wału Kardana – tak brzmi slogan najnowszej propozycji firmy Wulf Gaertner Autoparts AG, która nie tylko konstruuje, produkuje i rozprowadza wysokiej jakości sprawdzone części zamienne do samochodów. Te na potrzeby rynku aftermarket są optymalizowane konstrukcyjnie w porównaniu do części montowanych seryjnie. Przykładowo, na potrzeby naprawy osi tylnej w modelu Nissan X-Trail (T30 – dla modeli produkowanych w latach 2001-2007) skład chemiczny elementów gumowych został ulepszony w porównaniu z seryjnym rozwiązaniem, dzięki czemu gwarancja na nasze wszystkie zestawy wynosi 4 lata. Przeprojektowano też samą tuleję gumowo- -metalową ramy pomocniczej osi tylnej.
Jak można wymienić łożysko wału pośredniego tak, aby nie trzeba było wymieniać całego wału Kardana w Porsche Cayenne i VW Touareg? To wyjaśniają teraz „Mechanicy MEYLE” w nowym video na kanale YouTube „MEYLE TV”. Kompletny zestaw zawiera nie tylko wszystkie konieczne do wymiany łożyska wału pośredniego komponenty – dołączone są także wszystkie części do wymiany tarczy przegubu.
- Przy uszkodzonym łożysku wału pośredniego dla kierowców Porsche Cayenne lub VW Touareg dotychczas nie było wyboru. Wymieniać trzeba było kompletny wał Kardana – przybliża walory propozycji Annika Fuchs, Wulf

Gaertner Autoparts AG.
Producent z Hamburga w ubiegłym roku położył kres tym kosztownym naprawom i zaprezentował zestawy łożyska wału pośredniego, które można wymieniać pojedynczo. Warsztat w tym celu otrzymuje w zestawie wszystkie niezbędne do tego części (łożysko, pierścień zaciskowy, mankiet i smar), tak więc nie trzeba ponownie montować żadnych starych części, jak przykładowo mankiety. Obecnie przedstawiane poszerzenie zestawu zawiera także tarczę przegubu ze wszystkimi koniecznymi do wymiany śrubami. Nowy zestaw łożyska wału pośredniego pozwala warsztatowi na zaoszczędzenie w ten sposób nawet do 70% kosztów, jakie powstają przy wymianie całego wału Kardana.

GALERIA ZDJĘĆ

Zestawy doposażone w niezbędne uszczelnienia i dedykowany smar to kolejna okazja do profesjonalizacji napraw.
Hutchinson anonsował zmodyfikowane zestawy naprawcze. Propozycję wyróżniają ustandaryzowane wymiary pudełek. Na zdjęciu najnowsza propozycja: zestaw zawiera pasek rozrządu, napinacz i pompę wody.
Hutchinson anonsował zmodyfikowane zestawy naprawcze. Propozycję wyróżniają ustandaryzowane wymiary pudełek. Na zdjęciu najnowsza propozycja: zestaw zawiera pasek rozrządu, napinacz i pompę wody.
Jurid Evo-Kit został opracowany z myślą o skróceniu czasu naprawy szczęk hamulcowych, dlatego zawiera tzw. nastawiacz hamulca.
Z powłoki tarcz „BECKTEC” nie trzeba usuwać pozostałości po oleju, który wcześniej był używany w celu zabezpieczenia produktu na czas operacji logistycznych i magazynowych.
Przykład uniwersalnych wiązek elektronicznych (firmy PRO TEC CSS), niezbędnych podczas prawidłowego montażu haka holowniczego w samochodach z cyfrową magistralą CAN-Bus.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony