Części i regeneracja

ponad rok temu  01.11.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Oszczędnościowa wymiana i ogromne walory techniczno-dydaktyczne – zestawy naprawcze

Wymiana wszystkich zużytych komponentów z użyciem zestawów naprawczych (tzw. kitów) okazuje się operacją oszczędnościową i zachowuje najwyższe rygory, jakie stawiają koncerny samochodowe.

Strona 2 z 2

Uproszczenie wyboru i wstępnie zmontowane kity
Są też zestawy, które upraszczają wybór. Jedna wersja Meyle HD wahacza poprzecznego do BMW zastępuje trzy różne wersje oryginału? Tak. Dzięki bezstopniowo regulowanemu przegubowi prowadnicy koła wahacz poprzeczny Meyle HD zastępuje trzy różne wersje części oryginalnej. Film wyjaśnia, jak wahacz poprzeczny Meyle HD daje się zamontować w pozycji 0 i potem musi być jedynie przestawiony, po wcześniejszym pomiarze osi, w pozycję dodatnią lub ujemną. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu nie tylko przy montażu, ale także przy zamawianiu zestawu naprawczego, ponieważ dla różnych zastosowań dostępna jest zawsze pasująca część. Po to, aby wahacz poprzeczny Meyle HD mógł wykazać dłuższą żywotność w porównaniu z częścią oryginalną, producent z Hamburga zdecydował się ulepszyć walory techniczne wahacza. Przykładowo, przegub nośny wahacza poprzecznego dysponuje wysokiej jakości powłoką antykorozyjną i gniazdem kuli z odpornego na ścieranie tworzywa sztucznego.
Także Federal-Mogul Motorparts powiększa asortyment produktów hamulcowych. Zmiany obejmują wprowadzenie 117 zestawów Evo-Kit z wstępnie zmontowanymi szczękami hamulcowymi. Jurid Evo-Kit opracowany został z myślą o skróceniu czasu naprawy szczęk hamulcowych. Zestaw zawiera wszystko, co jest potrzebne podczas montażu, w tym nastawiacz hamulca zgodny z wymogami OE oraz inne akcesoria niezbędne w pracy. W montażu dodatkowo pomaga szczegółowa instrukcja, krok po kroku opisująca każdą czynność.
- Od 100 lat marka Jurid jest obecna na rynku produktów hamulcowych. Przez ten czas zyskała miano eksperta w dziedzinie hamowania, oferującego wysokiej jakości produkty. Potwierdzeniem niemieckiej jakości i doświadczenia jest wybór produktów Jurid przez najbardziej znane na świecie marki samochodowe. Na przykład klocki hamulcowe Jurid są fabrycznie montowane w nowym Volkswagenie Passacie, samochodzie roku 2015 – podkreśla Marcin Sochaczewski, dyrektor ds. marketingu na region Europy Centralnej i Północnej z Federal-Mogul Motorparts Poland.

Ulepszanie produktu
Uniewrażliwienie mechaników na popełnienie ewentualnych błędów montażowych to coraz częstsza praktyka producentów części eksploatacyjnych. Nie inaczej jawi się najnowsza ewolucja w programie hamulców Borg & Beck.
- Mowa o wprowadzeniu wysokiej jakości powłoki „BECKTEC” jako standardu dla większości naszej oferty. Ważne jest, że będzie to proces przeprowadzany etapami – podkreśla Rafał Woźny, Sales Manager Borg & Beck. - Poza swoim wspaniałym wyglądem powłoki „BECKTEC” zapewniają kilka istotnych zalet, przewyższając w ten sposób standardowe, niepowlekane tarcze hamulcowe, wśród których są polepszone właściwości hamujące. Co ważne z perspektywy instalacji, nie wymagają czyszczenia ani uprzedniego odtłuszczania przed montażem. Wdrażając najnowszą innowacyjną technologię, „BECKTEC” wykorzystuje cząstki cynku i aluminium, aby w ten sposób zwiększyć ochronę przed korozją całej tarczy hamulcowej, włączając powierzchnię hamowania oraz wewnętrzną strukturę subkrystaliczną. Oprócz swoich rewelacyjnych właściwości antykorozyjnych powłoka poprawia również wydajność cech związanych z wymianą cieplną w trakcie cyklu hamowania.
W momencie zamontowania tarczy „BECKTEC” od pierwszego zastosowania gwarantowana jest optymalna wydajność hamowania i chociaż powierzchnia hamowania zostanie „wypolerowana”, nie będzie to miało szkodliwego wpływu na cykl życia klocków hamulcowych. Z perspektywy warsztatu nowe tarcze zapewniają bezproblemowe montowanie, ponieważ mechanicy nie muszą już sprawdzać tarczy pod względem obecności cząsteczek rdzy lub korozji na całej powierzchni ani też usuwać pozostałości po oleju, który wcześniej był używany w celu utrzymania tarcz niepowlekanych w trakcie ich pakowania/przechowywania w dobrym stanie. Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych „lakierowanych” tarcz te powstają z wykorzystaniem technologii „wodnej” – ich powłoka nie wykorzystuje elementu rozpuszczającego się w trakcie procesu produkcji i dlatego jest bardziej przyjazna dla środowiska w trakcie całego procesu produkcyjnego niż produkty oparte na rozpuszczalniku.
Na koniec wspomnijmy, że podobne zestawy są domeną producentów wiązek elektrycznych. Produkcją modułów wykorzystywanych przy podłączeniu haka zajmuje się wiele firm – od wielkich dostawców haków, którzy, chcąc sprzedawać swoje wyroby, musieli również zająć się wytwarzaniem wiązek z modułami, po niewielkie firmy z branży elektronicznej.
- Pierwszy istotny podział to urządzenia dedykowane (Pin2Pin), które wpina się bezpośrednio w przygotowane przez producenta miejsca. Urządzenia tego typu popularne są na Zachodzie, montaż jest stosunkowo szybki, ale i cena jest odpowiednio wysoka (urządzenia są 2-3 razy droższe od uniwersalnych) – przybliża panujące tendencje na rynku automotive Albert Marczak, Executive Director firmy Pro Tec, która proponuje najnowsze zestawy o nazwie UniKIT. - Drugą grupą są coraz bardziej popularne (głównie ze względów ekonomicznych) urządzenia uniwersalne. Wiązki nie są zakończone dedykowanymi złączkami, co pozwala na zastosowanie jednego zestawu do wielu aut. Już z tego powodu zestawy są kilkakrotnie tańsze, jak również łatwiejsze w magazynowaniu (jedno urządzenie można zastosować w ponad 95% współczesnych aut).
Tłumaczy to, dlaczego w salonie ASO oryginalny (dedykowany) zestaw wraz z hakiem holowniczym kosztuje kilkakrotnie więcej niż podobny zestaw wytworzony i oferowany przez graczy na rynku wtórnym.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały firm: Hutchinson, Wulf Gaertner Autoparts, Federal-Mogul, Borg & Beck, Pro Tec

GALERIA ZDJĘĆ

Zestawy doposażone w niezbędne uszczelnienia i dedykowany smar to kolejna okazja do profesjonalizacji napraw.
Hutchinson anonsował zmodyfikowane zestawy naprawcze. Propozycję wyróżniają ustandaryzowane wymiary pudełek. Na zdjęciu najnowsza propozycja: zestaw zawiera pasek rozrządu, napinacz i pompę wody.
Hutchinson anonsował zmodyfikowane zestawy naprawcze. Propozycję wyróżniają ustandaryzowane wymiary pudełek. Na zdjęciu najnowsza propozycja: zestaw zawiera pasek rozrządu, napinacz i pompę wody.
Jurid Evo-Kit został opracowany z myślą o skróceniu czasu naprawy szczęk hamulcowych, dlatego zawiera tzw. nastawiacz hamulca.
Z powłoki tarcz „BECKTEC” nie trzeba usuwać pozostałości po oleju, który wcześniej był używany w celu zabezpieczenia produktu na czas operacji logistycznych i magazynowych.
Przykład uniwersalnych wiązek elektronicznych (firmy PRO TEC CSS), niezbędnych podczas prawidłowego montażu haka holowniczego w samochodach z cyfrową magistralą CAN-Bus.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony