Już po raz trzeci Miesięcznik „Dealer” ogłosił wyniki rankingu „Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego”. Zwycięzcą tegorocznego rankingu – podobnie jak w roku 2014 – została firma Summit Motors Poland z Warszawy, a konkretnie jej Autoryzowany Zakład Naprawy Nadwozi Auto Plaza, posiadający autoryzacje Forda i Hondy.
Nagrodzony zakład znajduje się w Warszawie przy ul. Popularnej. Na zaplecze serwisowe stołecznego dealera składa się między innymi 477-metrowa blacharnia i 490-metrowa lakiernia, w których realizowanych jest ponad 300 napraw miesięcznie. Udaje się to przy zachowaniu bardzo niskiego wskaźnika reklamacji, który wynosi znacznie poniżej jednego procenta.
Na drugim stopniu podium znalazła się katowicka blacharnia-lakiernia należąca do Grupy PGD, jednego z największych polskich dealerów. Cechą charakterystyczną serwisu PGD jest duża staranność przy doborze pracowników – większość załogi to osoby z wyższym wykształceniem technicznym. Niezmienna, w zestawieniu z ubiegłoroczną edycją rankingu, została również obsada trzeciego miejsca. Ponownie przypadło ono w udziale firmie Toyota Marki, która w ostatnim czasie znacząco zmodernizowała swoje zaplecze blacharsko-lakiernicze.
Blisko podium była Grupa Wróbel, posiadająca blacharnię z autoryzacjami marek Mercedes i Mazda. Ostatecznie zajęła ona czwarte miejsce. Na piątym znalazła się firma Super Cars Ciesiółka z Leszna, która po raz kolejny udowodniła, że aby zdobywać czołowe lokaty, nie trzeba posiadać serwisu w największych aglomeracjach. Kolejne miejsce przypadło blacharni-lakierni należącej do firmy Renault Retail Group zlokalizowanej w Warszawie przy ul. Puławskiej.
Firma Mojsiuk z Koszalina, która dysponuje największym serwisem w całym zestawieniu, zajęła 7. miejsce. Dealer, mający m.in. autoryzację Mercedesa, dzieli swoją lokatę z innym dealerem z zachodniej Polski – poznańską firmą Auto Watin, która od lat związana jest z Fordem. Na miejscu 9. sklasyfikowano warszawską firmę Auto-Blak (autoryzacje serwisowe SEAT-a, Skody i Volkswagena). Czołową dziesiątkę zamyka zaś krakowska firma RM Filipowicz, współpracująca z markami azjatyckimi.
Wyniki tegorocznego rankingu „Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego” pokazują, że część biznesu dealerskiego, jakim jest blacharnia-lakiernia, stale się profesjonalizuje. Świadczą o tym wypracowywane wskaźniki dotyczące ilości napraw i praktycznie całkowite wyeliminowanie reklamacji. Dealerzy dużą uwagę zwracają na poprawę organizacji pracy, inwestowanie w nowe technologie, które ułatwiają pracę i pozwalają dbać o środowisko, a także na edukację kadry pracowniczej.
Komentarze (0)