Paliwa i oleje

ponad rok temu  09.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Otwórz się na serwisowanie samochodów dostawczych

Szansa zwiększenia zysków na fali rosnącej popularności VAN-ów dotyczy również warsztatów niezależnych

Rynek samochodów dostawczych rozwija się niezwykle szybko. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) sprzedaż nowych aut dostawczych w większości krajów UE konsekwentnie rośnie*. W czerwcu ich sprzedaż w Polsce wzrosła o 18,3% (r/r), a przez pierwsze półrocze na nasze drogi wyjechało blisko 3000 nowych vanów więcej niż w takim samym okresie 2017 roku. Zgodnie z prognozami ACEA w latach 2016-2020 liczba pojazdów dostawczych w Unii Europejskiej wzrośnie o 38%.

Rozwój rynku szansą dla warsztatów
Nie trzeba być ekspertem, żeby w podanych liczbach dostrzec duży potencjał w serwisowaniu tej części parku samochodowego. Wraz z coraz większą liczbą aut dostawczych rośnie także ich udział w przychodach warsztatów. W przypadku nowych pojazdów najwięcej korzyści osiągają serwisy autoryzowane. Jednak potencjał rozwoju biznesu dotyczy również warsztatów niezależnych, które przejmują klientów od ASO lub oferują serwis i naprawę aut importowanych z Europy Zachodniej. Według danych Instytutu SAMAR średni wiek sprowadzanych aut osobowych i dostawczych po I półroczu br. wynosi 11 lat i 6 miesięcy. To niejednokrotnie pojazdy o dużym przebiegu, których awaryjność jest wyższa.

Priorytety każdej ze stron
Dla właścicieli firm transportowych posiadanie zaufanego mechanika to podstawa. Ważnym aspektem jest również czas naprawy, bo każdy dzień przestoju oznacza straty. Jak zatem podejść do serwisowania pojazdów dostawczych? Część mechaników stosuje podobne kryteria jak w przypadku aut osobowych. Większość z nich widzi w takim pojeździe narzędzie pracy, z którym kierowcy nie zawsze dobrze się obchodzą. Eksploatację aut dostawczych wyróżnia jazda na krótkich odcinkach, najczęściej w obszarze miejskim, częste ruszanie i zatrzymywanie się oraz uciążliwe stanie w korkach. O tym wszystkim należy pamiętać przy wyborze oleju silnikowego i części zamiennych.

Olej silnikowy do samochodów dostawczych
Planując rozwój warsztatu i wykorzystanie sytuacji rynkowej, serwisowaniu vanów należałoby poświęcić znacznie więcej uwagi niż dotychczas. Promocje skierowane do tej grupy klientów zawsze będą mile widziane. Właściciel samochodu dostawczego doceni również znajomość realiów branży transportowej, gdzie bez sprawnych czterech kółek człowiek zostaje bez pracy. 
Wśród firm, które przygotowały odpowiedź na rosnącą liczbę samochodów dostawczych, znalazł się ExxonMobil. Nowa kategoria olejów silnikowych Mobil Delvac została opracowana specjalnie z myślą o autach użytkowych o dmc 3,5 t. Tworzy ją sześć produktów, za pomocą których można serwisować około 80% europejskiego parku samochodów dostawczych. Dla ułatwienia wyboru na etykietach w pełni syntetycznego oleju Mobil Delvac City Logistics 5W-30 znajdziemy litery wskazujące na aprobaty producentów pojazdów (P – Peugeot-Citroën, V – VW, F – Ford, M – Mercedes-Benz i R – Renault).
Niektóre z olejów Mobil Delvac City Logistics mają szersze zastosowanie – posiadają dodatkowe dopuszczenia ACEA i spełniają wymagania innych marek, w tym Iveco i Fiata. Gamę olejów do samochodów dostawczych uzupełnia semisyntetyczny Mobil Delvac Light Commercial Vehicle E 10W-40, przeznaczony do starszych pojazdów. Wymiana oleju przy użyciu dedykowanej gamy produktów smarnych może być dobrym początkiem budowania szerokiej oferty serwisowej skierowanej do właścicieli aut dostawczych. A takich pojazdów na podnośnikach warsztatowych z każdym miesiącem będzie coraz więcej.

Dodatkowe informacje o olejach silnikowych Mobil Delvac Light Duty znajdziesz na stronie www.mobil.pl lub u Autoryzowanych Dystrybutorów olejów i smarów Mobil: www.dexol.pl, www.ekonaft.com.pl, www.mobipol.pl, www.smartplus.pl.

*Źródło: www.acea.be

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Mobil Delvac City Logistics to odpowiedź na rosnącą liczbę samochodów dostawczych

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony